Τα μεταχειρισμένα αυτοκίνητα με παραποιημένο ολικό χιλιομετρητή παραμένουν ένα σημαντικό πρόβλημα στην αγορά.
Όταν αγοράζετε έναν μεταχειρισμένο αυτοκίνητο, υπάρχει πάντα ο κίνδυνος να αποκτήσετε ένα με ψεύτικα χιλιόμετρα στο κοντέρ. Έχουμε γράψει αρκετές φορές διάφορες συμβουλές για να καταλάβετε πότε έχει πειραχτεί ο ολικός χιλιομετρητής του μεταχειρισμένου αυτοκινήτου που πρόκειται να αγοράσετε, αλλά οι ειδικοί συνεχίζουν να δίνουν συστάσεις και να αναφέρουν νέους τρόπους αντιμετώπισης του συγκεκριμένου προβλήματος.
Στα σύγχρονα αυτοκίνητα, τα διανυθέντα χιλιόμετρα δεν αποθηκεύονται μόνο στον υπολογιστή ταξιδίου και την ECU, αλλά και σε άλλες μονάδες ελέγχου του αυτοκινήτου. Η διαδικασία για μια ολοκληρωμένη αλλαγή των διανυθέντων χιλιομέτρων είναι αρκετά δαπανηρή, οπότε όπως αντιλαμβάνεστε οι περισσότεροι ανέντιμοι πωλητές εξοικονομούν χρήματα αλλάζοντας μόνο τις ενδείξεις του ολικού χιλιομετρητή στον πίνακα οργάνων. Σε μία τέτοια περίπτωση, μπορείτε να μάθετε τα πραγματικά χιλιόμετρα ενός αυτοκινήτου συνδέοντας ένα ειδικό scanner που υπάρχει στα περισσότερα εξουσιοδοτημένα συνεργεία.
Ο υποψήφιος αγοραστής όμως μπορεί να προσδιορίσει κατά προσέγγιση τα διανυθέντα χιλιόμετρα του αυτοκινήτου που τον ενδιαφέρει, μέσα από μια σειρά ελέγχων και ενδείξεων. Πρώτα όμως θα πρέπει να κάνει μια έρευνα στο διαδίκτυο για να δει τις φθορές και τα προβλήματα που παρουσιάζει το συγκεκριμένο αυτοκίνητο για να ενήμερος για τα σημεία που πρέπει να δώσει προσοχή. Σε καμία περίπτωση όμως δεν πρέπει να ξεχνάμε ότι ο πωλητής μπορεί να έχει αντικαταστήσει τα φθαρμένα αναλώσιμα του αυτοκινήτου.
Πρώτα απ’ όλα θα πρέπει να δείτε το έτος κατασκευής της ζώνης ασφαλείας. Θα πρέπει να συμβαδίζει με το έτος κατασκευής του αυτοκινήτου ή να έχει διαφορά το πολύ ένα χρόνο. Επιπλέον, είναι απαραίτητο να προσέξετε την κατάσταση του τιμονιού, του επιλογέα ταχυτήτων, των πεντάλ, του καθίσματος του οδηγού και των πλήκτρων για τα χειριστήρια.
Μερικά ακόμα σημεία που μαρτυρούν την ηλικία και τα χιλιόμετρα ενός μεταχειρισμένου είναι τα φώτα. Εάν έχουν “θολώσει” και έχει μειωθεί η απόδοσή τους, να ξέρετε ότι δεν έχει τουλάχιστον 100.000 χλμ. και αρκετά χρόνια στην πλάτη.
Η παρουσία νέων δισκόφρενων σε ένα αυτοκίνητο που δεν έχει διανύσει περισσότερα από 50.000 χλμ. μπορούν επίσης να δείξουν ότι η ένδειξη του χιλιομετρητή είναι λανθασμένη. Από την άλλη, η ανάρτηση δεν χρειάζεται επισκευή ή αντικατάσταση μερών σε αυτοκίνητα που έχουν διανύσει λιγότερα από 100.000 χλμ.
πηγή: iefimerida.gr