Τρίτη, 24 Δεκεμβρίου, 2024
ΑρχικήInfotainmentΠοια είναι η παγκόσμια τάση για τα κουφώματα

Ποια είναι η παγκόσμια τάση για τα κουφώματα

.

Γενικές παγκόσμιες τάσεις για τα κουφώματα

Η πανδημία που προκάλεσε ο COVID-19 και τα μέτρα εγκλεισμού που εφάρμοσαν οι κυβερνήσεις παγκοσμίως επηρέασε αρνητικά την εμπορική και κατασκευαστική δραστηριότητα.

Αναπόφευκτα και η αγορά κουφωμάτων δεν θα μπορούσε να μείνει ανεπηρέαστη από αυτές τις εξελίξεις.

Η Κίνα και γενικότερα η Ασία είναι τα μέρη που υπάρχουν τα περισσότερα εργοστάσια που παράγουν τις πρώτες ύλες για τη βιομηχανία κουφωμάτων.

Η νόσος του COVID-19 χτύπησε αρκετά άσχημα και την Ασία και λόγω των μέτρων περιορισμού η παραγωγική δραστηριότητα σταμάτησε τη λειτουργία της για αρκετό χρονικό διάστημα.

Το γεγονός αυτό έφερε αλυσιδωτές αντιδράσεις στο χώρο των κουφωμάτων, καθώς παρουσιάστηκαν αρκετές ελλείψεις σε πρώτες ύλες.

Η αγορά των κουφωμάτων παγκοσμίως σιγά σιγά αρχίζει να ανακάμπτει το τελευταίο χρονικό διάστημα μετά το σοκ της πανδημίας.

Η καινούργια παγκόσμια τάση της αγοράς των κουφωμάτων στην μετά-κορονοϊού εποχή είναι στον χώρο της ανακαίνισης.

Τα κτίρια παγκοσμίως και ειδικά στον Δυτικό κόσμο χρειάζονται ανακαίνιση και για λόγους αισθητικούς, αλλά κυρίως για λόγους ενεργειακούς.

Το ολοένα και αυξανόμενο ενεργειακό κόστος σε συνδυασμό με το φαινόμενο της κλιματικής αλλαγής έχει αναγκάσει τις κυβερνήσεις σε όλο τον κόσμο να επιχορηγούν προγράμματα που έχουν να κάνουν με την ενεργειακή αναβάθμιση των σπιτιών.

Τα προγράμματα αυτά για την ενεργειακή αναβάθμιση των σπιτιών έχουν κερδίσει πολύ έδαφος τα τελευταία χρόνια.

Χαρακτηριστικό παράδειγμα για τη χώρα μας αποτελεί το πρόγραμμα «Εξοικονομώ Κατ’Οικόν».

Όπως θα φαντάζεσαι, ένα από τα βασικότερα σημεία που επεμβαίνουν αυτά τα προγράμματα είναι η αλλαγή κουφωμάτων.

Η αλλαγή των κουφωμάτων σε μια ανακαίνιση έχει ως αποτέλεσμα το σπίτι να είναι πιο ενεργειακά αποδοτικό.

Για αυτό το λόγο τα επόμενα χρόνια προβλέπεται μεγάλη αύξηση στην αγορά των κουφωμάτων.

Ειδικοί αναλυτές προβλέπουν ότι η αγορά κουφωμάτων το 2028 θα ξεπεράσει σε τζίρο τα 158 δισεκατομμύρια δολάρια.

Αυτό προβλέπεται, όπως προαναφέρθηκε, γιατί ο Δυτικός κόσμος βρίσκεται σε μια αυξημένη ανάγκη να ανακαινίσει τα παλιά κτίρια με καινούργια που έχουν χαμηλή ενεργειακή κατανάλωση.

Επίσης, το ολοένα και αυξανόμενο βιοτικό και τεχνολογικό επίπεδο στις ασιατικές χώρες έχει ως αποτέλεσμα την αυξημένη ζήτηση για καινούργια κτίρια.

Κτίρια που αποτελούνται από υψηλής ποιότητας και ενεργειακά αποδοτικά υλικά.

Όλα τα παραπάνω οδήγησαν στους αναλυτές της αγοράς των κουφωμάτων να προχωρήσουν στην πρόβλεψη για αρκετά αυξημένο τζίρο τα επόμενα χρόνια.

Η μόνη σταθερά που φαίνεται να παραμένει είναι η προτίμηση που δείχνει ο κόσμος στα κουφώματα πολυβινυλοχλωρίδιο ή αλλιώς PVC.

To PVC έχει σκαρφαλώσει στις πρώτες θέσεις των επιλογών του κόσμου σε υλικά κουφωμάτων παγκοσμίως.

Ο βασικότερος λόγος είναι ότι αποτελεί οικονομικότερη επιλογή σε σχέση με το δεύτερο στη σειρά επιλογής υλικό, το αλουμίνιο.

Οι προβλέψεις των ειδικών της αγοράς τοποθετούν και τα επόμενα χρόνια το PVC στην πρώτη θέση, με το 2028 να ανέρχεται στο 35 % της παγκόσμιας αγοράς.

Αξίζει να σημειωθεί ότι η επιλογή κουφώματος για κάθε λαό έχει να κάνει και με την κουλτούρα του.

Η κουλτούρα ενός λαού και κάποιων κρατών που βρίσκονται σε μια συγκεκριμένη γεωγραφική θέση, έχει να κάνει και με τα χαρακτηριστικά των κτιρίων τους.

Παραδείγματος χάριν, στη χώρα μας, αλλά και στις υπόλοιπες μεσογειακές χώρες, παραδοσιακά επικρατούν τα κουφώματα αλουμινίου.

Αντίθετα, στις σκανδιναβικές χώρες την πρωτιά κατέχουν τα ξύλινα κουφώματα.

Τα PVC κουφώματα έχουν κερδίσει αρκετό έδαφος στην κεντρική και ανατολική Ευρώπη.

Σε χώρες όπως η Γερμανία και η Πολωνία τα PVC κουφώματα εμφανίζουν υψηλά ποσοστά δημοφιλίας, ενώ λίγο χαμηλότερα είναι τα αντίστοιχα ποσοστά σε Ρωσία και Τουρκία.

Επίσης, το PVC κερδίζει έδαφος και στην Αμερική και Ασία έναντι των άλλων υλικών για τοποθέτηση κουφωμάτων.

Το παράδοξο είναι ότι σε χρονικά σημεία όπου η προστασία του περιβάλλοντος είναι τόσο σημαντικό ζήτημα, ένα υλικό όπως το PVC κερδίζει μεγαλύτερο μερίδιο στην αγορά.

Το PVC είναι πλαστικό και σίγουρα η χρησιμοποίηση του δεν συμβάλλει καθοριστικά στη μείωση των ρύπων της ανθρωπότητας.

Το παρήγορο είναι ότι γίνεται αρκετά μεγάλη προσπάθεια από τη Βιομηχανία Κουφωμάτων να παράγονται ολοένα και περισσότερο φιλικότερα στο περιβάλλον κουφώματα.

Η κατανομή της πίτας αυτή τη στιγμή με βάση το χρησιμοποιούμενο υλικό των κουφωμάτων στην Ευρώπη είναι ως εξής:

1) PVC: 50 %

2) Αλουμίνιο: 25 %

3) Ξύλο: 21 %

4) Μίξη Αλουμινίου/Ξύλου: 4 %

Στις παρακάτω παραγράφους, θα διαβάσεις την παγκόσμια τάση για κουφώματα αλουμινίου, PVC και ξύλινα κουφώματα.

Τα τελευταία αποτελούν τις βασικές πρώτες ύλες για τα κουφώματα σε όλο το γνωστό κόσμο και εμφανίζουν συγκριτικά πλεονεκτήματα στην τοποθέτηση τους.

Ειδικά το αλουμίνιο παραμένει στις πρώτες επιλογές του κόσμου στην Ελλάδα και παρακάτω θα διαβάσεις τα νέα trends που το αφορούν σαν υλικό κουφωμάτων.

Παγκόσμια τάση της αγοράς κουφωμάτων με βάση το αλουμίνιο

Από στοιχεία που προκύπτουν ανά δεκαετία, προκύπτει ότι η παραγωγή αλουμινίου στην Ευρώπη δεν έχει αξιόλογες μεταβολές σε ποσότητες εδώ και περίπου τρεις δεκαετίες.

Ο σημαντικότερος λόγος είναι, όπως διάβασες και στην παραπάνω ενότητα, η ολοένα και μεγαλύτερη μείωση της χρήσης του αλουμινίου σε διάφορους τομείς, όπως η τοποθέτηση κουφωμάτων.

Η μεγαλύτερη χώρα παραγωγός στον κόσμο αυτή τη στιγμή είναι η Κίνα, ενώ την ακολουθούν από σχετικά μεγάλη απόσταση η Ρωσία, ο Καναδάς και η Αυστραλία, τα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα και η Ινδία.

Μπορεί να υπάρχει μια σχετική τάση μείωσης της χρήσης κουφωμάτων αλουμινίου τα τελευταία χρόνια λόγω της ανόδου των PVC κουφωμάτων, αλλά οι ειδικοί προβλέπουν αύξηση της αγοράς για τα κουφώματα αλουμινίου τα επόμενα χρόνια.

Ο βασικότερος λόγος είναι η τάση της αγοράς κουφωμάτων με φιλικά προς το περιβάλλον υλικά.

Τα φιλικά αυτά προς το περιβάλλον υλικά προβλέπεται να εξασφαλιστούν με ανακύκλωση του πρωτόχυτου αλουμινίου που χρησιμοποιείται στην αγορά.

Με αυτό τον τρόπο εξασφαλίζεται μεγαλύτερη ενεργειακή αποδοτικότητα για τη βιομηχανία και βιώσιμη ανάπτυξη του κλάδου με φιλικές προς το περιβάλλον λύσεις.

Για του λόγου το αληθές, οι αναλυτές της αγοράς προβλέπουν σημαντική αύξηση στη ζήτηση για παραγωγή αλουμινίου μέχρι το 2050.

Η αύξηση που υπολογίζουν για το συγκεκριμένο χρονικό διάστημα ανέρχεται στο 30-40 %.

Από μόνο του το αλουμίνιο σαν υλικό είναι ένα αρκετά φιλικό προς το περιβάλλον, καθώς έχει τα παρακάτω πλεονεκτήματα:

1) Η τοποθέτηση κουφωμάτων αλουμινίου εξασφαλίζει αρκετά μεγάλη στεγανότητα στο σπίτι σου.

Αυτό έχει ως συνέπεια να εξασφαλίζεις μεγάλη ενεργειακή αποδοτικότητα για μεγάλο χρονικό διάστημα.

Η συγκεκριμένη ιδιότητα του αλουμινίου ενδέχεται να προσελκύσει καινούργιους πελάτες παγκοσμίως.

2) Οι αναλυτές προβλέπουν μεγάλη αύξηση στην αγορά του αλουμινίου λόγω της ικανότητας του υλικού να ανακυκλώνεται.

Ένα ακόμα αξιοσημείωτο πλεονέκτημα του υλικού είναι ότι με την ανακύκλωση του δεν χάνεται η αρχική του δύναμη.

3) Πέρα από την αξιοθαύμαστη δύναμη του αλουμινίου και την αντοχή του σε μηχανικές καταπονήσεις, το υλικό είναι επίσης ανθεκτικό σε οποιαδήποτε μορφή διάβρωσης (από αέρα και νερό).

Η ιδιότητα του αυτή θα σε βοηθήσει να έχεις χαμηλό κόστος συντήρησης η να μην χρειαστεί να τα αντικαταστήσεις ποτέ.

4) Τα τελευταία χρόνια υπάρχει μια αυξανόμενη τάση για έξτρα προστατευτικά υλικά σε παράθυρα αλουμινίου για ακόμα μεγαλύτερη μόνωση.

Ενδέχεται στο μέλλον η τάση αυτή να γενικευτεί, καθώς είναι σε αντιστοιχία με τις φιλικές προς το περιβάλλον πολιτικές των τελευταίων χρόνων.

Βέβαια, για να επαληθευτούν οι προβλέψεις σε σχέση με την αγορά κουφωμάτων αλουμινίου θα χρειαστούν και κάποιες στοχευμένες κινήσεις από τις κυβερνήσεις.

Οι κινήσεις αυτές πρέπει να έχουν ως αρχικό σκοπό να επανέλθει η αγορά στα επίπεδα πριν την πανδημία.

Ένα κατάλληλο μίγμα πολιτικών που συζητιέται παγκοσμίως είναι να υπάρξει κάποιου είδους βοήθεια με τη μορφή πρόσβασης σε φθηνή αδειοδότηση από τράπεζες.

Τις συγκεκριμένες πολιτικές ακολούθησαν με πολύ μεγάλη επιτυχία στο παρελθόν και οι δύο πρωτοπόρες χώρες στην παραγωγή αλουμινίου, η Κίνα και η Ρωσία.

Υπάρχουν βέβαια και αστάθμητοι παράγοντες στην αγορά αυτή και το κλίμα αυτή τη στιγμή δεν είναι και το καλύτερο.

Το ολοένα αυξανόμενο ενεργειακό κόστος είναι ένας ακόμα ανασταλτικός παράγοντας στην αγορά του αλουμινίου.

Η τιμή του φυσικού αερίου, που είναι η κύρια πηγή ενέργειας για τη Βιομηχανία του Αλουμινίου, είναι στα ύψη αυτή τη στιγμή.

Όλες οι παραπάνω δυσκολίες και το ολοένα αυξανόμενο κόστος για βιομηχανία και καταναλωτές έχουν δώσει στα κουφώματα PVC κυρίαρχη θέση στην αγορά.

Παγκόσμια τάση της αγοράς κουφωμάτων με βάση το PVC

Αναφέρθηκε και πιο πάνω ότι αυτή τη στιγμή στην Ευρώπη τα PVC κουφώματα καλύπτουν το 50 % της αγοράς, ενώ προβλέπεται το 2028 να έχουν το 35 % της παγκόσμιας αγοράς.

Ο βασικότερος λόγος για την κυριαρχία του PVC στο χώρο των κουφωμάτων είναι η τελική χαμηλότερη τους τιμή από τα υπόλοιπα είδη κουφωμάτων.

Γενικότερα, τα PVC κουφώματα εμφανίζουν αρκετά πλεονεκτήματα, με τα βασικότερα των οποίων να είναι τα εξής:

1) Εκτός του ότι είναι πιο οικονομικά από τα κουφώματα αλουμινίου, σε αρκετές περιπτώσεις εμφανίζουν και καλύτερες θερμομονωτικές και ηχομονωτικές ιδιότητες.

2) Δεν έχουν ασυνέχειες όπως στα τα υπόλοιπα κουφώματα.

Αντίστοιχα, κάποια μειονεκτήματα που έχουν τα  υλικά PVC είναι:

α) Δεν ήταν τόσο ανθεκτικά σε εξωτερικές παράγοντες, όπως τα κουφώματα αλουμινίου

β) Τα PVC κουφώματα φτιάχνονται με θερμοσυγκόλληση και στην περίπτωση που υποστούν φθορές δεν μπορείς να τα επιδιορθώσεις.

γ) Επίσης, οι μηχανικές του ιδιότητες είναι μειωμένες σε σχέση με τις αντίστοιχες του αλουμινίου.

Στην περίπτωση που φθαρεί το κούφωμα σου από PVC πρέπει να το αντικαταστήσεις υποχρεωτικά.

δ) Η περιβαλλοντική καταπόνηση είναι αρκετά αυξημένη με τα υλικά αυτά PVC.

Τα μειονεκτήματα που παρουσίαζαν τα υλικά PVC έστρεψαν την βιομηχανία αυτών των κουφωμάτων να επενδύσει σημαντικά ποσά σε έρευνα για τη βελτίωση τους.

Μετά από αρκετό καιρό κατάφεραν να λανσάρουν στην αγορά τα uPVC κουφώματα.

Τα uPVC κουφώματα προέρχονται από τις λέξεις unplasticized Polyvinyl Chloride.

Αυτό σημαίνει μη πλαστικοποιημένο πολυβινυλοχλωρίδιο.

Ουσιαστικά αποτελούν μια βελτιωμένη έκδοση των αρχικών υλικών PVC και εμφανίζουν τα παρακάτω πλεονεκτήματα:

α) Είναι απίστευτα ανθεκτικά σε εξωτερικούς παράγοντες, όπως βροχή και αέρα.

Επίσης εμφανίζουν μεγάλη ανθεκτικότητα και αντίσταση σε φαινόμενα εμφάνισης μούχλας και σε διάφορα καθαριστικά.

Με αυτά τα πλεονεκτήματα μπορείς με ένα απλό καθάρισμα και ξεσκόνισμα να κρατάς καθαρά τα κουφώματα σου.

β) Έχουν υψηλή ενεργειακή απόδοση, καθώς δεν είναι καλοί αγωγοί της θερμότητας.

Αυτό σου δίνει πλεονέκτημα το καλοκαίρι, καθώς η ακτινοβολία του ήλιου δεν μπορεί να εισέρχεται στο χώρο σου εύκολα.

Κατά συνέπεια, το καλοκαίρι δεν θα χρειαστεί να έχεις τον κλιματισμό πολλές ώρες.

Έχει βρεθεί ότι στην περίπτωση που έχεις διπλό τζάμι και uPVC κουφώματα, κερδίζεις ακόμα περισσότερα ενεργειακά στο χώρο σου.

γ) Εφόσον οι βλαβερές επιδράσεις του ήλιου δεν έχουν δυσάρεστες επιδράσεις σε αυτά τα κουφώματα, τότε αυτά έχουν και μεγάλη διάρκεια ζωής.

Η διάρκεια ζωής τους έχει υπολογιστεί γύρω στα 25 χρόνια.

δ) Τέλος, το σημαντικότερο τους πλεονέκτημα είναι ότι είναι φιλικά υλικά προς το περιβάλλον, καθώς κατά την διαδικασία της απομάκρυνσης τους δεν εκλύονται στην ατμόσφαιρα διοξίνες.

Η έκλυση των διοξινών κατά την απομάκρυνση των αρχικών υλικών PVC ήταν το βασικό περιβαλλοντολογικό πρόβλημα που αντιμετώπιζε η βιομηχανία κουφωμάτων PVC.

Όπως καταλαβαίνεις, το uPVC υλικό είναι η καινούργια παγκόσμια τάση για τα κουφώματα και θα κυριαρχήσουν τα επόμενα χρόνια.

Σχεδόν έχουν καλύψει όλες τις αδυναμίες των αρχικών υλικών PVC και είναι στο πνεύμα της εποχής, που θέλει τα υλικά για κουφώματα να είναι ενεργειακά αποδοτικά και φιλικά προς το περιβάλλον.

Συμπερασματικά

Η νέα εποχή μετά την πανδημία στον κόσμο έθεσε νέα δεδομένα για την παγκόσμια αγορά.

Η αγορά των κουφωμάτων δεν θα μπορούσε να μείνει ανεπηρέαστη και οι νέες τάσεις μέχρι στιγμής έχουν δείξει ενθαρρυντικά σημάδια.

Μέχρι στιγμής, οι δύο βασικές τάσεις που δείχνουν να αποκτούν προβάδισμα είναι η ανάκαμψη της αγοράς του αλουμινίου στα κουφώματα και το γερό μπάσιμο των uPVC κουφωμάτων.

Τα δεδομένα αυτά είναι και σε αντιστοιχία με τις προβλέψεις των ειδικών της αγοράς αυτής.

Προκύπτουν σημαντικά θέματα όμως, στο ενεργειακό κόστος και στο ύψος των επενδύσεων που θα χρειαστεί να κάνουν οι βιομηχανίες παραγωγής κουφωμάτων.

Με το κόστος της ενέργειας στα ύψη και την αγορά ακόμα «παγωμένη» μετά την πανδημία, θα χρειαστούν στοχευμένες κυβερνητικές πολιτικές σε παγκόσμιο επίπεδο.

- Advertisement -

Ακολουθήστε το seleo.gr στο Facebook και στο Twitter

 

Html code here! Replace this with any non empty text and that's it.

Χορηγός Επικοινωνίας



Διαβάστε Ακόμα