Τρίτη, 24 Δεκεμβρίου, 2024
ΑρχικήInfotainmentΟι κατασκευαστικές προκλήσεις της επέκτασης του Μετρό προς Πειραιά

Οι κατασκευαστικές προκλήσεις της επέκτασης του Μετρό προς Πειραιά

.

Η επέκταση της Γραμμής 3 του Μετρό της Αθήνας προς τον Πειραιά είναι πλέον γεγονός καθώς τέθηκε στη διάθεση του επιβατικού κοινού, συνδέοντας απευθείας το λιμάνι του Πειραιά με το αεροδρόμιο Ελ. Βενιζέλος.

Πρόκειται για ένα πολύ μεγάλο έργο υποδομών που αναβαθμίζει αισθητά την καθημερινότητα των πολιτών, και το οποίο παραδόθηκε από την Κοινοπραξία ΑΒΑΞ-GHELLA-ALSTOM.

Για ακόμα μία φορά ο Όμιλος ΑΒΑΞ, ως επικεφαλής της εν λόγω Κοινοπραξίας, αποτέλεσε την εγγυήτρια δύναμη για την ολοκλήρωση μιας σημαντικής υποδομής στη χώρα μας.

Οι τρεις νέοι σταθμοί θα συμβάλλουν στην αποσυμφόρηση των κυκλοφοριακών προβλημάτων που αντιμετωπίζουν καθημερινά οι γειτονιές της ευρύτερης περιοχής του Πειραιά, συνδέοντάς τις με το κέντρο της Αθήνας. Πρόκειται για τους σταθμούς «Μανιάτικα», «Πειραιάς» και «Δημοτικό Θέατρο», οι οποίοι αναμένεται να αυξήσουν την συνολική επιβατική κίνηση στο δίκτυο του μετρό σε 132.000 πολίτες ημερησίως.

Η συγκοινωνιακή αναβάθμιση της πόλης του Πειραιά είναι δεδομένη καθώς μόνο στον σταθμό «Πειραιάς» προβλέπεται να δημιουργηθεί ένα συγκοινωνιακό κέντρο κομβικής σημασίας, το οποίο συνενώνει λειτουργικά τις Γραμμές 1 και 3 του μετρό, το λιμάνι, τον προαστιακό σιδηρόδρομο και την επέκταση του τραμ προς Πειραιά, διευκολύνοντας τη διαδικασία των μετεπιβιβάσεων μεταξύ όλων των μέσων μεταφοράς.

Ένα μωσαϊκό προκλήσεων

Μετρό Γραμμή 3_Σταθμός Πειραιάς

Το μήκος της επέκτασης της Γραμμής 3 είναι περίπου 7,2 χλμ.- με τους έξι νέους σταθμούς -«Αγία Βαρβάρα», «Κορυδαλλό» «Νίκαια», «Μανιάτικα», «Πειραιά» «Δημοτικό θέατρο»- να έχουν κατασκευαστεί σε κεντρικά σημεία των περιοχών που διασχίζει το νέο τμήμα της Γραμμής.

Σε όλο το μήκος αυτών των χιλιομέτρων κρίθηκε αναγκαίο να αντιμετωπιστούν πολλές και διαφορετικές προκλήσεις. Η επιτυχής αντιμετώπισή τους  εξασφάλισε την τεχνική αρτιότητα των έργων επιβεβαιώνοντας την ικανότητα των μηχανικών της ΑΒΑΞ που συμμετείχαν στο έργο να εισάγουν σημαντικές καινοτομίες, προσθέτοντας και αυτές στο πλούσιο ιστορικό του Ομίλου.

Σταθμός Μετρό «Πειραιάς»

Μετρό Γραμμή 3_Σταθμός Πειραιάς

Αξίζει να σημειωθεί πως, ο σταθμός «Πειραιάς», που βρίσκεται επί της Ακτής Καλλιμασιώτη δίπλα ακριβώς στο λιμάνι, είναι ο πρώτος υποθαλάσσιος σταθμός στη χώρα μας. Αποτελεί ένα κατασκευαστικό επίτευγμα, η ολοκλήρωση του οποίου αφήνει σημαντική παρακαταθήκη όχι μόνο για την εταιρία αλλά και για τους Έλληνες μηχανικούς εν γένει. Αν και βρίσκεται στη στεριά, κατασκευάστηκε κυριολεκτικά κάτω από την επιφάνεια της θάλασσας! Εξαιτίας αυτού, έπρεπε ταυτόχρονα να αποτραπεί η εισροή των υπόγειων υδάτων στο σκάμμα, αλλά και να αντιμετωπιστεί η άνωση που ασκούσαν στον πυθμένα του.

Παράλληλα, έπειτα από πέντε χρόνια συστηματικής μελέτης επιλύθηκαν τα προβλήματα τόσο της γειτνίασης του εργοταξίου του συγκεκριμένου σταθμού με το διατηρητέο κτίριο του ΗΣΑΠ που κατασκευάστηκε τη διετία 1928-1929 και χρησιμοποιείται καθημερινά από χιλιάδες επιβάτες, όσο και αυτά της  διέλευσης μέσα από το έργο του κεντρικού αγωγού αποχέτευσης της ΕΥΔΑΠ.

Επιπλέον, χαρακτηριστικό είναι το γεγονός πως ο σταθμός «μετακινήθηκε» κατά 7,5 μέτρα σε σχέση με την αρχική χωροθέτησή του, λόγω του υπόγειου ποταμού που βρίσκεται κάτω από την οδό Κόνωνος. Ο σταθμός «Πειραιάς» πλέον βρίσκεται σχεδόν κάτω από τον σημερινό σταθμό της Γραμμής 1 (Πειραιάς-Κηφισιά) και θα συντελέσει στο να γίνει το σημείο αυτό, ο μεγαλύτερος συγκοινωνιακός σταθμός της Αττικής, αποτελούμενος από 2 σταθμούς μετρό και εξασφαλίζοντας πρόσβαση σε προαστιακό, λεωφορεία, τρόλεϊ και τραμ.

Σταθμός Μετρό «Δημοτικό Θέατρο»

Μετρό Γραμμή 3_Σταθμός Δημοτικό Θέατρο

Ο σταθμός «Δημοτικό Θέατρο» αποτελεί το νέο τερματικό σταθμό της Γραμμής 3, ο οποίος βρίσκεται απέναντι από το Δημοτικό Θέατρο Πειραιά και δίπλα στο Δημαρχείο της πόλης και αναμένεται να συνδέεται με το τραμ και έναν σημαντικό αριθμό γραμμών λεωφορείων και τρόλεϊ. Παράλληλα με τις εργασίες για το συγκεκριμένο σταθμό, εξελίσσονταν και αρχαιολογικές έρευνες εντός παλαιών πηγαδιών, σηράγγων και δεξαμενών, που έφεραν σταδιακά στο φως τμήματα των δικτύων ύδρευσης και αποχέτευσης του Ιπποδάμειου ρυμοτομικού συστήματος. Τα πολύ σημαντικά αυτά αρχαιολογικά ευρήματα  έχουν βρει τη θέση τους στη μόνιμη θεματική έκθεση που βρίσκεται πλέον εντός του σταθμού, δημιουργώντας μια ακόμα εστία πολιτισμού για την πόλη.

Αξίζει, επίσης, να αναφερθεί ότι η ιστορική πλατεία του Δημοτικού θεάτρου, και ειδικά τα μαρμάρινα στοιχεία της αποκολλήθηκαν, αποθηκεύτηκαν και επανατοποθετήθηκαν απόλυτα εναρμονισμένα με νέα υλικά ώστε η πλατεία να πάρει τη σημερινή της μορφή.

Σταθμός Μετρό «Μανιάτικα»

Μετρό Γραμμή 3_Σταθμός Μανιάτικα

Τα Μανιάτικα, με τη σειρά τους, άλλη μία ιστορική γειτονιά του Πειραιά, βόρεια του λιμανιού, αποκτούν έναν σταθμό που αναβαθμίζει αυτή την πλευρά της πόλης και συμβάλλει στη διευκόλυνση των μετακινήσεων μίας ιδιαίτερα πολυπληθούς περιοχής. Με το άγαλμα της ηρωίδας Μανιάτισσας να κοσμεί τον περιβάλλοντα εξωτερικό χώρο, ο συγκεκριμένος σταθμός του μετρό,που βρίσκεται σε μια ιδιαίτερα πυκνοκατοικημένη συνοικία και σε απόσταση αναπνοής από το Κερατσίνι, δεν θυμίζει σε τίποτα το απαιτητικό εργοτάξιο των προηγούμενων ετών, στο οποίο το βραχώδεςυπέδαφοςχρειάστηκε πολύ προσεκτική διαχείριση ως προς τη διάνοιξη του ορύγματος. Είναι, μάλιστα, ένας από τους δύο σταθμούς μετρό, μαζί με αυτόν της Κατεχάκη, που έχει μια είσοδο/έξοδο για το κοινό.

Το πιο σημαντικό από όλα όμως είναι πως με την επέκταση αυτή από το κέντρο του Πειραιά εκτιμάται πως θα διέρχονται λιγότερα οχήματα, δίνοντας με αυτόν τον τρόπο «ανάσες» στο σοβαρό κυκλοφοριακό πρόβλημα του μεγαλύτερου λιμανιού της χώρας. Έτσι, στοίχημα της νέας αυτής επέκτασης αποτελεί το να λειτουργήσει καταλυτικά, ώστε ο πολίτης να επιλέγει το Μετρό τη μετακίνησή του από και προς το επίνειο της πρωτεύουσας.

Αστάθμητοι Παράγοντες

Μετρό Γραμμή 3_Σταθμός Δημοτικό Θέατρο

Σημαντικό ρόλο στην πορεία των εργασιών αλλά και στο τελικό χρονοδιάγραμμα ολοκλήρωσής τους έπαιξε και η πορεία της πανδημίας του κορωνοϊού. Εμπόδια που αρχικά φάνηκαν απροσπέλαστα, όπως η αύξηση των τιμών των υλικών κατασκευής, η δυσκολία εξασφάλισης πρώτων υλών, καθώς και οι περιορισμοί στις μετακινήσεις, αν και επέκτειναν το χρονικό πλαίσιο των εργασιών, τελικά κάμφθηκαν με επιτυχία, συντονισμό, εναρμόνιση με τους κατά καιρούς κανονισμούς που έθετε η κυβέρνηση και φυσικά τηρώντας όλα τα πρωτόκολλα για την υγεία και ασφάλεια των εργαζομένων.

Σε ένα διάστημα περίπου 2 χρόνων, οι εργασίες από το στάδιο των θεμελίων ολοκληρώθηκαν με συνέπεια, ξεπερνώντας τις όποιες προκλήσεις επηρέασαν την εύρυθμη πορεία των εργασιών,με τον Όμιλο να επιτυγχάνει τη διατήρηση της επιχειρησιακής συνέχειας και το απαιτούμενο επίπεδο λειτουργίας των έργων.

Η ομαλή ολοκλήρωση του έργου, παρά τις όποιες αντιξοότητες, εξασφαλίστηκε χάρη στη μακροχρόνια τεχνογνωσία της ΑΒΑΞ. Δεν είναι άλλωστε τυχαία η δήλωση του Πρωθυπουργού της χώρας κατά την τελετή εγκαινίων, ο οποίος αναφερόμενος στην ανάδοχο κοινοπραξία δήλωσε «κάποιοι υπερέβαλαν εαυτόν και εξάντλησαν όλη τους την τεχνική ευρηματικότητα προκειμένου το έργο αυτό να μπορέσει να κατασκευαστεί και να παραδοθεί σήμερα στους Πειραιώτες».

Σκυτάλη παίρνει η Γραμμή 4 του Μετρό

Με πυλώνες την ανθεκτικότητα, την ανάπτυξη, τη συνέπεια και σημείο αναφοράς την κατασκευή εμβληματικών έργων, ο Όμιλος ΑΒΑΞ ολοκλήρωσε ακόμα ένα σημαντικό project, εξυπηρετώντας τη συγκοινωνιακή καθημερινότητα της πρωτεύουσας και των περιχώρων.

Παράλληλα, ο Όμιλος συνεχίζει να διατηρεί θέση πρωτοπόρου στα έργα σταθερής τροχιάς, αφού κατασκευάζει τη νέα Γραμμή 4 του Μετρό, δημιουργώντας νέες θέσεις εργασίας. Έχοντας πάντα σκοπό το συνδυασμό εμπρόθεσμης και ποιοτικής εκτέλεσης των εργασιών με τη μικρότερη δυνατή όχληση των πολιτών, ο Όμιλος ΆΒΑΞ εργάζεται με την ίδια πετυχημένη ομάδα με στόχο την επιτυχή ολοκλήρωση και αυτού του έργου, του μεγαλύτερου αυτή τη στιγμή στη χώρα μας.

Η επέκταση της Γραμμής 3 σε αριθμούς

Infographic_Η επέκταση της Γραμμής 3 προς Πειραιά σε αριθμούς

- Advertisement -

Ακολουθήστε το seleo.gr στο Facebook και στο Twitter

 

Html code here! Replace this with any non empty text and that's it.

Χορηγός Επικοινωνίας



Διαβάστε Ακόμα