Αυτός είναι ο καλύτερος τρόπος να βελτιώσουμε τη διάθεσή μας

Αυτός είναι ο καλύτερος τρόπος να βελτιώσουμε τη διάθεσή μας

Πώς η διατροφή επηρεάζει τη διάθεση και ποιες τροφές πρέπει να επιλέγονται για τη βελτίωσή της και τον περιορισμό του άγχους;

Η βελτίωση του μικροβιώματος του εντέρου θα μπορούσε να βοηθήσει στον καλύτερο έλεγχο του άγχους σύμφωνα με επιστημονική έρευνα που δημοσιεύθηκε στο General Psychiatry.

Με ποιο τρόπο ωστόσο αυτό θα μπορούσε να πραγματοποιηθεί; Ποιος είναι ο ρόλος των προβιοτικών από την μία πλευρά και ποιος εκείνος της ισορροπημένης διατροφής στη ενίσχυση του εντερικού μικροβιώματτος; Οι επιστήμονες υποστηρίζουν πως η κατανάλωση περισσότερων φρούτων και λαχανικών στο πλαίσιο της ισορροπημένης διατροφής, φαίνεται να είναι η πιο αποτελεσματική παρέμβαση για την ενίσχυση του πληθυσμού των «καλών» βακτηρίων του εντερικού μικροβιώματος.

Οι ερευνητές από τη Σχολή Ιατρικής του Πανεπιστημίου Shanghai Jiao Tong, μελέτησαν 21 έρευνες και εξέτασαν 1.503 ανθρώπους συνολικά.

Περίπου στα δύο τρίτα εξ αυτών οι συμμετέχοντες είχαν επιλέξει προβιοτικά ως διατροφικές παρεμβάσεις ενώ σε επτά επέλεξαν μη προβιοτικές μεθόδους όπως η κατάλληλη προσαρμογή της ημερήσιας διατροφής τους.

Τα προβιοτικά βρίσκονται σε τροφές όπως το κεφίρ, το γιαούρτι και οι πίκλες και επίσης χορηγούνται σε συμπληρώματα.

Περισσότερες από τις μισές μελέτες έδειξαν ότι η ρύθμιση του εντερικού μικροβιώματος επέφερε θετικά αποτελέσματα στα συμπτώματα άγχους των συμμετεχόντων.

Από τις 14 μελέτες στις οποίες οι συμμετέχοντες είχαν λάβει προβιοτικά σε συμπληρώματα, στο ένα τρίτο αυτών διαπιστώθηκε πως αυτά ήταν αποτελεσματικά για τη μείωση των συμπτωμάτων άγχους.

Από την άλλη μεριά σε έξι από τις επτά μελέτες όπου οι συμμετέχοντες δεν έλαβαν προβιοτικά και πάλι παρατηρήθηκε βελτίωσης της διάθεσής τους – ένα υψηλό ποσοστό αποτελεσματικότητας της τάξεως του 86%.

Σε ορισμένες από τις 21 μελέτες οι συμμετέχοντες συνέχισαν να λαμβάνουν και αγχολυτική φαρμακευτική αγωγή. Αλλά οι βελτιώσεις στα συμπτώματα άγχους των συμμετεχόντων παρατηρήθηκαν μόνο στις έρευνες όπου δεν λαμβάνονταν συμπληρώματα προβιοτικών.

Οι ερευνητές πιστεύουν ότι οι διατροφικές παρεμβάσεις για τη βελτίωση των βακτηρίων του εντέρου χωρίς προβιοτικά, είναι πιο αποτελεσματικές για την εξισορρόπηση του εντερικού μικροβιώματος.

«Υπάρχουν δύο είδη παρεμβάσεων (προβιοτικών και μη-προβιοτικών) για τη ρύθμιση του εντερικού μικροβιώματος. Θα πρέπει να υπογραμμιστεί ότι οι μη προβιοτικές παρεμβάσεις ήταν πιο αποτελεσματικές από τις προβιοτικές», αναφέρουν οι ερευνητές.

Οι συγγραφείς αναγνώρισαν ορισμένους περιορισμούς όπως οι διαφορές στο σχεδιασμό κάθε μελέτης, οι συμμετέχοντες, οι παρεμβάσεις και οι μετρήσεις.

Αλλά δήλωσαν ότι η ποιότητα των μελετών ήταν υψηλή και προτείνουν τη ρύθμιση του μικροβιώματος ως μεθόδου αντιμετώπισης των συμπτωμάτων άγχους.

ygeiamou.gr

Η Ιστοσελίδα χρησιμοποιεί cookies προκειμένου να μπορούμε να σας προσφέρουμε την καλύτερη δυνατή εμπειρία.