Προειδοποίηση
  • JUser: :_load: Αδυναμία φόρτωσης χρήστη με Α/Α (ID): 952
  • Τετάρτη, 10 Ιουλίου 2013 17:44
  • By
  • Υγεία

Η ορμόνη που βελτιώνει την διάθεση μετά την απόρριψη

Η ορμόνη της αγάπης φαίνεται να είναι σύμφωνα με τους ερευνητές το «ευεργετικό» για την δυσάρεστη αίσθηση που μας προκαλεί η απόρριψη. Η οκυτοκίνη, λοιπόν,

είναι η ανθρώπινη ορμόνη που συνδέεται με το δέσιμο με το νεογέννητο και τον σύντροφο και θα μπορούσε να βοηθήσει στη βελτίωση της διάθεσης μετά την απόρριψη.

Ερευνητές στο Μόντρεαλ έδωσαν σε 100 φοιτητές είτε οκυτοκίνη είτε εικονικό σκεύασμα μέσω ρινικού σπρέι και στη συνέχεια προσπάθησαν να τους εντάξουν σε συζήτηση, τα αισθήματα εμπιστοσύνης ήταν υψηλότερα στην ομάδα που έλαβε την ορμόνη. Ωστόσο, η ορμόνη δεν είχε επίδραση σε όσους δεν είχαν φορτιστεί συναισθηματικά από την απόρριψη όταν οι ερευνητές είδαν τους φοιτητές να διαφωνούν, να διακόπτουν ή να τους αγνοούν.

Ο Mark Ellenbogen, δήλωσε ότι αντί για τη συνήθη αντίδραση ‘μάχης –φυγής’ σε κοινωνικές συγκρούσεις, η οκυτοκίνη μπορεί ενδεχομένως να προάγει την αντίδραση κατά την οποία οι άνθρωποι αναζητούν άλλους για στήριξη μετά από ένα στρεσογόνο γεγονός. Αυτό με τη σειρά του ισχυροποιεί τους κοινωνικούς δεσμούς και μπορεί να είναι πιο υγιής τρόπος αντιμετώπισης.

Για μια δεκαετία οι ερευνητές εικάζουν ότι η οκυτοκίνη, ορμόνη της αγάπης, κινητοποιεί τους ανθρώπους να αναζητήσουν στήριξη για την αντιμετώπιση των προκλήσεων και τη μείωση της αρνητικής επίδρασης του στρες.

Η ομάδα του Ellenbogen δήλωσε ότι η έρευνα προσφέρει την πρώτη πειραματική στήριξη της ιδέας ότι η οκυτοκίνη μάς κινητοποιεί για την ενδυνάμωση των κοινωνικών δεσμών σε περιόδους δυσφορίας.

Οι ερευνητές σημειώνουν ότι η οκυτοκίνη μπορεί ενδεχομένως να έχει σημαντικά κλινικά οφέλη για όσους εμφανίζουν οξύ στρες, που είναι σε ευθυγράμμιση με έρευνες που δείχνουν πιο εμφανή επίδραση του νευροπεπτιδίου σε ευάλωτους πληθυσμούς.

Κατά τη διάρκεια του πειράματος, οι συμμετέχοντες και οι ερευνητές δεν γνώριζαν σε ποιον χορηγήθηκε η αληθινή ορμόνη. Οι συμμετέχοντες συμπλήρωσαν επίσης ερωτηματολόγια διάθεσης και προσωπικότητας. Επόμενο βήμα είναι να διαπιστώσουν οι έρευνες την επίδραση της οκυτοκίνης στις διαταραχές συμπεριφοράς.

Η χορήγηση σπρέι οκυτοκίνης έχει επίσης προταθεί ότι απαλλάσσει τους ανθρώπους από τον πόνο του χωρισμού, βοηθώντας τα ζευγάρια να διατηρήσουν τη σχέση τους. Η έρευνα δημοσιεύεται στο περιοδικό ‘Psychoneuroendocrinology’.