Προειδοποίηση
  • JUser: :_load: Αδυναμία φόρτωσης χρήστη με Α/Α (ID): 952
  • Τετάρτη, 19 Ιουνίου 2013 19:26
  • By
  • Υγεία

Το πλύσιμο των χεριών σώζει ζωές!

Για τους περισσότερους το να πλένουν τα χέρια τους αποτελεί καθημερινή ρουτίνα, ωστόσο ελάχιστοι είναι εκείνοι που το κάνουν σωστά και προφυλάσσουν την υγεία τους από τα… μικρόβια!

Ερευνητές του Michigan State University, διαπίστωσαν σε δημόσιες τουαλέτες ότι μόνο το 5% των ανθρώπων έπλεναν τα χέρια τους αρκετή ώρα ώστε να εξουδετερωθούν τα μικρόβια και τα βακτήρια που προκαλούν λοιμώξεις.

Ενώ αξιωματούχοι υγείας συχνά θυμίζουν στους ανθρώπους να πλένουν σωστά τα χέρια τους, ιδιαίτερα στην εποχή της γρίπης, το χαμηλό ποσοστό σόκαρε ακόμα και τους ερευνητές.

Ο ερευνητής Carl Borchgrevink, του Michigan State University στο East Lansing, δήλωσε ότι τα ευρήματα προκαλούν έκπληξη επειδή προηγούμενη έρευνα υπέδειξε ότι ο κατάλληλος τρόπος πλυσίματος των χεριών εμφανίζεται σε πολύ υψηλότερο ποσοστό.

Το πλύσιμο των χεριών σώζει ζωές, σύμφωνα με το Centers for Disease Control and Prevention. Η κατάλληλη τεχνική μπορεί να μειώσει τον κίνδυνο κρυολογήματος και γρίπης, να εμποδίσει την εξάπλωση ασθενειών που προέρχονται από τα τρόφιμα και άλλες λοιμώξεις σε κλειστό περιβάλλον όπως κρουαζιερόπλοιο και νοσοκομείο.

12 ερευνητές χρησιμοποίησαν για την έρευνα δημόσιες τουαλέτες μιας φοιτητούπολης. Παρατήρησαν ότι περισσότεροι από 3.700 άνθρωποι τις χρησιμοποιούσαν και ανακάλυψαν ότι 95% ήταν αμελείς στο πλύσιμο των χεριών, 35% δεν χρησιμοποιούσαν σαπούνι, ενώ 10% παρέλειπαν το πλύσιμο εντελώς. Ο μέσος χρόνος ήταν σύντομος, 6 δευτερόλεπτα.

Οι άντρες ήταν πολύ χειρότεροι από τις γυναίκες. Ποσοστό 15% των αντρών δεν έπλεναν καθόλου τα χέρια τους έναντι 7% των γυναικών. Όταν τα έπλεναν, ποσοστό 50% χρησιμοποιούσαν σαπούνι σε σύγκριση με 79% των γυναικών.

Παράγοντες που πιθανόν να έχουν συμβάλει στα παραπάνω ποσοστά είναι περιπτώσεις που οι άνθρωποι παραλείπουν το πλύσιμο των χεριών όπως αν ο νιπτήρας ήταν βρώμικος και ήταν περισσότερο πιθανό να πλένουν τα χέρια πιο νωρίς την ημέρα, που υποδεικνύει ότι όσοι βγαίνουν για γεύμα ή ποτό μπορεί να μην είναι τόσο προσεχτικοί.

Οι πινακίδες που προτρέπουν στο πλύσιμο των χεριών φάνηκε να ήταν αποτελεσματικές, σύμφωνα με τους ερευνητές, ενώ ήταν λιγότερο πιθανό να πλένει κάποιος τα χέρια του όταν έλειπαν πινακίδες.

Ο Borchgrevink, δήλωσε ότι οι ιδιοκτήτες εστιατορίων θα πρέπει να ανησυχούν με τα ευρήματα όσο και οι καταναλωτές.

Η έρευνα δημοσιεύτηκε στο περιοδικό 'Journal of Environmental Health'.