Το τρικ για να αποφεύγετε τους πειρασμούς, όταν είστε σε δίαιτα

Το τρικ για να αποφεύγετε τους πειρασμούς, όταν είστε σε δίαιτα

Οποιος έχει κάνει έστω και μια φορά δίαιτα, το γνωρίζει καλά. Μόλις του «απαγορεύσουν» να φάει κάτι, για παράδειγμα ένα κομμάτι σοκολατένιο κέικ, τότε του γίνεται... εμμονή.

 

Πώς όμως μπορεί να γυρίσει κανείς την πλάτη στον πειρασμό που θα χαλάσει τη δίαιτα; Μία ψυχολόγος του Χάρβαρντ υποστηρίζει ότι υπάρχει το τρικ. Και με απλά λόγια εξηγεί ότι ουσιαστικά, όλα είναι στο μυαλό και ξεκινούν από το γιατί θέτει κάποιος τον στόχο να χάσει βάρος.

«Συχνά παγιδεύουμε τον εαυτό μας στα “πρέπει”. Οταν αισθανόμαστε ότι είμαστε αναγκασμένοι να κάνουμε κάτι, το μυαλό μας επαναστατεί. Μας ελκύει ακριβώς αυτό που προσπαθούμε να αποφύγουμε», λέει η Σούζαν Ντέιβιντ.

«Μπορεί να προσπαθείτε να χάσετε βάρος επειδή το ζητά η σύντροφός σας, ή επειδή αισθάνεστε ντροπή. Οι αναγκαστικοί στόχοι, που προκύπτουν για τέτοιους λόγους, στην πραγματικότητα εντείνουν τον πειρασμό και μας οδηγούν να κάνουμε αυτό ακριβώς που δεν θέλουμε να κάνουμε», εξηγεί η ψυχολόγος, μιλώντας στο Business Insider.

«Οταν έχεις ένα στόχο επειδή “πρέπει” και βλέπεις το σοκολατένιο κέικ, το μυαλό σου έχει ήδη αποφασίσει ότι αυτό θα φας, σε αντίθεση με τις περιπτώσεις που βάζεις έναν στόχο που θες, που προκύπτει από μία εσωτερική επιθυμία. Για παράδειγμα, στο ζήτημα της απώλειας βάρους, ο αναγκαστικός στόχος μπορεί να είναι ότι πρέπει να χάσω βάρος γιατί το θέλει η σύντροφός μου, ενώ ο στόχος που εμείς επιθυμούμε ότι θέλω να αδυνατίσω για να ζήσω ώστε να δω τα παιδιά μου να μεγαλώνουν. Στην περίπτωση του στόχου που επιθυμούμε, ο πειρασμός μειώνεται. Μπορεί να δείτε το σοκολατένιο κέικ, αλλά θα δείτε και ό,τι άλλο υπάρχει στο ψυγείο», καταλήγει η Ντέιβιντ.

Η Ιστοσελίδα χρησιμοποιεί cookies προκειμένου να μπορούμε να σας προσφέρουμε την καλύτερη δυνατή εμπειρία.