Δεν υπάρχει περίπτωση να μην πραγματοποιηθούν οι μαθητικές και οι στρατιωτικές παρελάσεις της 28ης Οκτωβρίου, καθώς θα
ληφθούν μέτρα προστασίας κατά της πανδημίας, κατόπιν οδηγιών της επιτροπής των επιστημόνων, σύμφωνα με όσα δήλωσε σήμερα, Κυριακή, η υπουργός Παιδείας και Θρησκευμάτων, Νίκη Κεραμέως.
«Θα ακούσουμε τις εισηγήσεις των ειδικών και εν συνεχεία θα ληφθούν οι τελικές αποφάσεις. Ναι στις παρελάσεις με προστασία της δημόσιας υγείας» σημείωσε.
Παράλληλα, η υπουργός εμφανίστηκε ικανοποιημένη για τον αριθμό των κρουσμάτων κορονοϊού που παρουσιάζονται στα σχολεία. Μιλώντας στον ΣΚΑΪ, δήλωσε ότι τον Αύγουστο είχαμε 3.000 περισσότερα κρούσματα κορονοϊού σε παιδιά ηλικίας 4 έως 17 ετών σε σχέση με τον Σεπτέμβριο, οπότε άνοιξαν και τα σχολεία, οπότε «λειτούργησαν τα πρωτόκολλα», απεφάνθη η ίδια.
Όπως είπε η υπουργός, πάνω από 90% των επιβεβαιωμένων κρουσμάτων στα σχολεία προέρχονται από τα self test, χαρακτηρίζοντάς τα πολύτιμο εργαλείο εντοπισμού των ασυμπτωματικών.
Ενόψει της επαναλειτουργίας των πανεπιστημίων από αύριο, Δευτέρα, η Ν. Κεραμέως σημείωσε ότι «πάνω από το 91% των καθηγητών των ΑΕΙ έχει εμβολιαστεί με δύο δόσεις. Πάνω από 87% του προσωπικού επίσης με δύο δόσεις. Οι φοιτητές έχουν ανοδική πορεία, έχουμε ξεπεράσει το 77% των φοιτητών που έχουν εμβολιαστεί τουλάχιστον με μια δόση ή έχουν νοσήσει» διευκρίνισε.
Όπως υπενθύμισε, όποιος θέλει να παρακολουθήσει δια ζώσης τα μαθήματα στα πανεπιστήμια πρέπει είτε να είναι πλήρως εμβολιασμένος, είτε να έχει πιστοποιητικό νόσησης, διαφορετικά πρέπει να κάνει δυο εργαστηριακά τεστ την εβδομάδα. Επίσης, έχουν δοθεί κονδύλια για ενίσχυση του προσωπικού για εκτενέστερη τήρηση των μέτρων.
Για τις φασιστικές επιθέσεις στο ΕΠΑΛ Σταυρούπολης, η Ν. Κεραμέως έκανε λόγο για αποτρόπαιες σκηνές και ναζιστικές συμπεριφορές στο ΕΠΑΛ Σταυρούπολης και διαμήνυσε ότι «η βία δεν έχει καμία στα σχολεία».
Σε ό,τι αφορά την αξιολόγηση των εκπαιδευτικών, η υπουργός επέμεινε ότι θα εφαρμοστεί, καθώς είναι ένα εργαλείο για να γίνει η εκπαίδευση καλύτερη. Έτσι, κάλεσε τους συνδικαλιστές να προβαίνουν σε ουσιαστικές προτάσεις, αντί να αντιμάχονται την αξιολόγηση.