Τρίτη, 17 Δεκεμβρίου, 2024
ΑρχικήΕκπαίδευση - ΠαιδείαΤο 1ο Πανελλήνιο Συνέδριο Κοινοτικής Μουσικής στο ΠΑΜΑΚ

Το 1ο Πανελλήνιο Συνέδριο Κοινοτικής Μουσικής στο ΠΑΜΑΚ

.

******

Στο 1ο Πανελλήνιο Συνέδριο Κοινοτικής Μουσικής, που θα γίνει στο
αμφιθέατρο του Πανεπιστημίου Μακεδονίας το Σαββατοκύριακο 29 και 30
Απριλίου 2023 θα παρευρεθούν και θα είναι ομιλητές καθηγητές από το
εξωτερικό αλλά και την ελληνική πανεπιστημιακή κοινότητα.

Το 1ο Πανελλήνιο Συνέδριο Κοινοτικής Μουσικής στο ΠΑΜΑΚΗ παρουσίαση των κεντρικών ομιλητών του συνεδρίου ξεκινάει, πρώτη
στάση, ο Καθηγητής του York St John University Lee Higgins, διευθυντής
του International Centre for Community Music. Ως κοινοτικός μουσικός
έχει πραγματοποιήσει πλήθος δράσεων σε διάφορα εκπαιδευτικά και
κοινοτικά πλαίσια, καθώς και με διαφορετικούς πληθυσμούς όπως νέοι και
νέες, φυλακισμένοι και άτομα με παραβατική συμπεριφορά. Επιπλέον έχει
ασχοληθεί με την εκπαίδευση ενηλίκων και έχει συνεργαστεί με αρκετούς
καλλιτεχνικούς οργανισμούς. Έχει παρουσιάσει το έργο του μέσα από
πλήθος ομιλιών, σε πανεπιστημιακά και εκπαιδευτικά ιδρύματα και σε μη
κερδοσκοπικούς οργανισμούς, παγκοσμίως. Διετέλεσε πρόεδρος της
Παγκόσμιας Κοινότητας για τη Μουσική Εκπαίδευση (International Society
of Music Education) κατά το διάστημα 2016-2018. Ήταν επικεφαλής
εκδότης του International Journal of Community Music (2007-2021).
Είναι συγγραφέας του βιβλίου ‘Community Music: In Theory and in
Practice’ (2012, Oxford University Press), συν-συγγραφέας του
‘Engagement in Community Music’ (2017, Routledge) καθώς και του ‘The
Oxford Handbook of Community Music’ (2018).

Δεύτερη προσκεκλημένη ομιλήτρια του συνεδρίου η Catherine Birch,
επικεφαλής του προπτυχιακού προγράμματος σπουδών στην κοινοτική
μουσική στο Πανεπιστήμιο York St. John του Ηνωμένου Βασιλείου.
Είναι κοινοτική μουσικός του York St. John Prison Partnership Project,
στο πρόγραμμα Emerging Voices, όπου εμψυχώνει, σε εβδομαδιαία βάση,
γυναίκες σε φυλακές υψίστης ασφαλείας μέσω συνεδριών φωνητικής
ερμηνείας και συγγραφής τραγουδιών. Ως κοινοτική μουσικός, η Catherine
έχει ασχοληθεί κυρίως με τη φωνητική καθοδήγηση και το χορωδιακό
τραγούδι. Έχει εργαστεί με όλες τις ηλικίες στον τομέα της εκπαίδευσης
σε τυπικά πλαίσια, καθώς και σε κοινοτικά περιβάλλοντα. Η Catherine
είναι, επί του παρόντος, διδακτορική ερευνήτρια στο International
Centre for Community Music, υπό την εποπτεία του καθηγητή Lee Higgins,
διερευνώντας την εφαρμογή πρακτικών που στηρίζονται σε τραυματικές
εμπειρίες (trauma-informed practice) σε κοινοτικά μουσικά πλαίσια. Τα
τρέχοντα ερευνητικά της ενδιαφέροντα περιλαμβάνουν επίσης, την εξέταση
του τρόπου με τον οποίο η χρήση της φωνής και η συγγραφή τραγουδιών,
θα μπορούσαν να χρησιμοποιηθούν ως εργαλεία για την αποκατάσταση του
τραύματος.

Επόμενη προσκεκλημένη ομιλήτρια η καθηγήτρια του University of Applied
Sciences Düsseldorf και πρωτοπόρος στην ανάπτυξη της κοινοτικής
μουσικής στη Γερμανία, η Alicia Banffy. Έχει υπάρξει λέκτορας σε πανεπιστήμια της Γερμανίας, του Ηνωμένου
Βασιλείου, της Ελβετίας, και της Αυστρίας και έχει πραγματοποιήσει
εργαστήρια σε μουσικούς και καθηγητές μουσικής. Επιπλέον, έχει
αναλάβει συμβουλευτικό ρόλο σε καλλιτεχνικούς οργανισμούς για το πώς
να αναπτύξουν την κοινοτική μουσική πρακτική τους (η Elbphilharmonie
Hamburg αποτελεί την πιο πρόσφατη συνεργασία της). Μεταξύ 2016 και
2021, η Alicia εργάστηκε ως λέκτορας στο τμήμα Μουσικής Εκπαίδευσης
του Πανεπιστημίου Eichstätt-Ingolstadt, στο οποίο και προσφέρεται το
πρώτο μεταπτυχιακό πρόγραμμα σπουδών στην συμπεριληπτική μουσική
εκπαίδευση/κοινοτική μουσική στη Γερμανία, του οποίου συνετέλεσε
συν-συγγραφέας. Πριν από την εργασία της στον ακαδημαϊκό χώρο,
εργάστηκε για πάνω από δέκα χρόνια ως κοινοτική μουσικός/εμψυχώτρια
στο Liverpool του Ηνωμένου Βασιλείου καθώς και στη Γερμανία σε
καλλιτεχνικά, κοινοτικά, και εκπαιδευτικά πλαίσια. Είναι μέλος της
συντακτικής επιτροπής του International Journal of Community Music,
της επιτροπής για την Κοινοτική Μουσική Πρακτική (Community Music
Activity Commission) της ISME, και πρόεδρος του δικτύου για την
Κοινοτική Μουσική στη Γερμανία (Community Music Netzwerk Deutschland).

Ιδιαίτερη τιμή να έχουμε κοντά μας στο συνέδριο έναν από τους πιο
διακεκριμένους καθηγητές τόσο στο πεδίο της Μεθοδολογίας της Έρευνας
όσο και της Μουσικής Εκπαίδευσης γενικότερα.
Ο Peter Gouzouasis είναι καθηγητής στο University of British Columbia
(Department of Curriculum & Pedagogy) όπου πραγματοποιεί μαθήματα
σχετικά με την διδακτική και εκμάθηση μουσικής, τις σύγχρονες
ποιοτικές και ποσοτικές μεθοδολογίες έρευνας, τις δημιουργικές
παιδαγωγικές θεωρίες, και τις θεωρίες προγραμμάτων σπουδών. Από το
1990, έχει δημοσιεύσει πάνω από 90 ερευνητικά άρθρα σε επιστημονικά
περιοδικά και βιβλία, χρησιμοποιώντας μια ευρεία ποικιλία ποσοτικών
(όπως ANOVA, MANOVA και άλλες στατιστικές τεχνικές) και ποιοτικών
μεθόδων έρευνας (έρευνα μέσω ποίησης, αυτο-εθνογραφία, αυτο-βιογραφία,
παραστατική έρευνα κ.α.). Ήταν επικεφαλής δάσκαλος στο Temple
University Music Preparatory Program, στο Settlement School of Music
(πρόγραμμα κοινοτικής μουσικής) και στο Gwynedd Mercy College
(πρόγραμμα κοινοτικής μουσικής για την προσχολική ηλικία). Ως μουσικός
συνεχίζει να ερμηνεύει ποικίλα είδη μουσικής σε κιθάρα και άλλα
μουσικά όργανα.

Επόμενη προσκεκλημένη ομιλήτρια η Maria Varvarigou, Λέκτορας Μουσικής
Παιδαγωγικής στο Mary Immaculate College, της Ιρλανδίας, Ανώτερο μέλος
της Ακαδημίας για την Τριτοβάθμια Εκπαίδευση του Ηνωμένου Βασιλείου,
και μέλος της Βασιλικής Ακαδημίας Τεχνών του Ηνωμένου Βασιλείου. Έχει
σχεδιάσει και συμμετάσχει σε πολλές μελέτες για: διαγενεακές μουσικές
δραστηριότητες, την επίδραση που έχει η συμμετοχή σε μουσικά
προγράμματα στην υγεία και ευεξία και την αποτελεσματική διδασκαλία
και μάθηση στην τριτοβάθμια και επαγγελματική εκπαίδευση. Αυτό τον
καιρό μελετάει προγράμματα ‘υπηρεσίας και μαθητείας’ μέσα από τις
τέχνες, και σχεδιάζει ένα πρόγραμμα πολυαισθητηριακής μουσικής
εκπαίδευσης για ενίσχυση της συμπερίληψης. Έχει ηγηθεί μεγάλων διεθνών
μουσικών προγραμμάτων όπως τα ‘Ethno Research’, και ‘Mapping the
musical lifecourse: Advancing theoretical frameworks and methodologies
for understanding emergent affordances, challenges, and constraints
across the musical lifecourse’, καθώς και μεγάλων εκπαιδευτικών
προγραμμάτων στο Ηνωμένο Βασίλειο, όπως το Greater London Authority
Music Education Audit, και το εκπαιδευτικό πρόγραμμα της Συμφωνική
Ορχήστρας του Λονδίνου (LSO). Έχει αξιολογήσει μουσικά προγράμματα των
οργανισμών Association of British Choral Directors (ABCD), Sing Up
Canvey Island καθώς και πολυαισθητηριακές παραγωγές του θεατρικού
οργανισμού Oily Cart. Είναι συν-συγγραφέας δύο βιβλίων: Active Ageing
with Music: supporting wellbeing in the Third and Fourth Ages (2014)
με εκδότη το IoE University Press; και Contexts for Music learning and
participation: developing and sustaining musical possible selves
through informal, non-formal and formal practices (2020) με εκδότη τον
Palgrave.

Συνεχίζοντας την παρουσίαση των κεντρικών ομιλητών του συνεδρίου, θα
περάσουμε στον ελληνικό χώρο ξεκινώντας από την Eleni Lapidaki,
Καθηγήτρια Μουσικής Εκπαίδευσης του Τμήματος Μουσικών Σπουδών, της
Σχολή Καλών Τεχνών του Α.Π.Θ.
Η Ελένη Λαπιδάκη έχει πτυχίο Νομικής από το Τμήμα Νομικής του Α.Π.Θ.,
πτυχίο Μaster’s of Arts (Μ.Α.) στη Μουσική Εκπαίδευση από το School of
Music, Ohio State University και διδακτορικό (Ph.D) από το School of
Music, Northwestern University, Η.Π.Α. Η διδακτορική διατριβή της
βραβεύτηκε με το κρατικό βραβείο «της Eξέχουσας Διδακτορικής Διατριβής
στη Μουσική Εκπαίδευση» από το Κρατικό Συμβούλιο Μουσικοεκπαιδευτικής
Έρευνας των Η.Π.Α. Οι επιστημονικές δημοσιεύσεις της εξετάζουν τη
σχέση μεταξύ μουσικής δημιουργικότητας, φαντασίας, φύλου και
κοινωνικών ανισοτήτων, από τη μια, καθώς και την πολύπλοκη διάσταση
μεταξύ καλλιτεχνικής, αντιληπτικής και κοινωνικής εμπειρίας του χρόνου
στη μουσική. Η Ελένη είναι μέλος συντακτικών επιτροπών διεθνών
επιστημονικών περιοδικών, όπως Music Education Research, International
Journal of Music Education και Finnish Journal of Music Education. Η
Ελένη Λαπιδάκη είναι επιστημονικώς υπεύθυνη του σε εξέλιξη, αειφόρου
και ευρείας συμμετοχής ερευνητικού έργου C.A.L.M. Για το ερευνητικό
και ακαδημαϊκό έργο της, έλαβε το «Βραβείο Ακαδημαϊκής και
Επιστημονικής Αριστείας» του Υπουργείο Παιδείας και την «Διάκριση
Έρευνας και Καινοτομίας» του Αριστοτελείου Πανεπιστήμιου Θεσσαλονίκης.
Ως προσκεκλημένη καθηγήτρια η Ελένη δίδαξε μαθήματα στο Πανεπιστήμιο
Κύπρου (Τμήμα Επιστημών της Αγωγής) και στο Πανεπιστήμιο του
Άμστερνταμ (Τμήμα Μουσικολογίας).

Ακολουθήστε το seleo.gr στο Facebook και στο Twitter

 

Html code here! Replace this with any non empty text and that's it.

Χορηγός Επικοινωνίας



Διαβάστε Ακόμα