Κατά του υπουργείου Παιδείας στρέφονται οι καθηγητές της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης με ανακοίνωσή τους κατηγορώντας το ότι μεθοδεύει το λεγόμενο Εθνικό απολυτήριο, για τους μαθητές του λυκείου, βάζοντας εμπόδια στην εισαγωγή τους στα δημόσια πανεπιστήμια προς όφελος των ιδιωτικών.
Συγκεκριμένα η ΟΛΜΕ σε ανακοίνωσή της πως “με το νομοσχέδιο για την ίδρυση Ιδιωτικών Πανεπιστημίων ανοίγει ο δρόμος και για την καθιέρωση του Εθνικού απολυτηρίου” με περισσότερες “πανελλαδικές εξετάσεις” σε όλες τις τάξεις του. Όσοι λίγοι μπορούν να ανταπεξέλθουν οικονομικά θα αγοράζουν σπουδές, πτυχίο και μέλλον … χωρίς κόπο, ενώ οι πολλοί θα συνεχίσουν να περνάνε τον ατελείωτο εξεταστικό μαραθώνιο της Ελάχιστης Βάσης Εισαγωγής (ΕΒΕ) και της Τράπεζας Θεμάτων. Θα ανοίξει το δρόμο για την επιβολή διδάκτρων και στις προπτυχιακές σπουδές, ενισχύοντας τους ταξικούς φραγμούς στην πρόσβαση των παιδιών στην ανώτατη εκπαίδευση. Το σχολείο της παπαγαλίας μιας ατελείωτης ύλης χωρίς αρχή, μέση και τέλος, που επιβαρύνει δυσβάστακτα τον οικογενειακό προϋπολογισμό, θα γίνει ακόμα χειρότερο και πιο εξοντωτικό για τους μαθητές και τις μαθήτριές μας”.
Υπενθυμίζεται πως η καθιέρωση του Εθνικού απολυτηρίου, υπάρχει στο πρόγραμμα της ΝΔ από το 2019 και οι πληροφορίες του alfavita.gr εστιάζουν ότι ο στόχος είναι μέσα στο 2024 να ξεκινήσει η συζήτηση για την καθιέρωσή του. Αυτό σημαίνει ότι οι μαθητές του λυκείου θα δίνουν σε κάθε τάξη “μίνι πανελλαδικές” μέσω της Τράπεζας Θεμάτων και ότι ο Γενικός Μέσος Όρος του Εθνικού Απολυτηρίου θα προκύπτει από τους βαθμούς των τριών τάξεων του Λυκείου με ειδικό συντελεστή ανά τάξη και ο βαθμός θα συνυπολογίζεται για την εισαγωγή στα πανεπιστήμια. Είναι φανερό ότι «νέα σελίδα» για το εξεταστικό σύστημα ετοιμάζει ο Κυριάκος Πιερρακάκης. Συγκεκριμένα σχεδιάζεται το “Εθνικό απολυτήριο”, το οποίο θα αποκτάται με την επιτυχή ολοκλήρωση του Λυκείου. Για τον προσδιορισμό του βαθμού του Εθνικού Απολυτηρίου θα συνυπολογίζονται οι βαθμοί και των 3 τάξεων του Λυκείου, με ειδικό συντελεστή ανά τάξη. Επίσης, καθιερώνονται οι γραπτές προαγωγικές εξετάσεις από τάξη σε τάξη για όλο το Λύκειο, με επιλογή των θεμάτων μέσα από την Τράπεζα Θεμάτων διαβαθμισμένης δυσκολίας. Ακόμα φανερώνεται η κεντρική γραμμή πλεύσης του υπουργείου Παιδείας είναι η έμφαση στις εξεταστικές δοκιμασίες που αφενός οδηγεί σε ένα «ξεκαθάρισμα» του μαθητικού πληθυσμού και αφετέρου απλώνει την «σκιά της» στην ημερήσια διάταξη της εκπαιδευτικής διαδικασίας. Επιπλέον οι καθηγητές μέσω της Ομοσπονδίας τους (ΟΛΜΕ) κατηγορούν την κυβέρνηση ότι “έρχεται να ολοκληρώσει τις αντιδραστικές αλλαγές που εδώ και χρόνια είναι σε εξέλιξη στην ανώτατη εκπαίδευση επιχειρεί να παρακάμψει το άρθρο 16 του Συντάγματος που απαγορεύει την ίδρυση ιδιωτικών ΑΕΙ μέσω του άρθρου 28 που προβλέπει ότι οι διακρατικές συμφωνίες και το ευρωπαϊκό δίκαιο υπερτερούν του ελληνικού συντάγματος. Η εξέλιξη αυτή μετατρέπει την Παιδεία όλο και περισσότερο σε εμπόρευμα, θα οδηγήσει στην περαιτέρω υποβάθμιση των πτυχίων αλλά και των συνθηκών σπουδών”.
Πηγή:.alfavita.gr