Πάνω από 200 εκπαιδευτικοί συμμετέχουν στη βαθμολόγηση γραπτών των Πανελληνίων εξετάσεων στα Χανιά. στο βαθμολογικό κέντρο που λειτουργεί και φέτος στο κτίριο του 5ου Γυμνασίου, στη Νέα Χώρα.
Η διαδικασία της βαθμολόγησης για τα γραπτά είναι λίγο-πολύ γνωστή. Αρχικά ένας βαθμολογητής με τυχαίο τρόπο αναλαμβάνει έναν φάκελο με 30 γραπτά και τα βαθμολογεί. Στη συνέχεια το ίδιο κάνει δεύτερος βαθμολογητής και αν οι δύο βαθμοί έχουν διαφορά μεγαλύτερη των 12 μορίων, γίνεται αναβαθμολόγηση από τον συντονιστή του μαθήματος. Ο τελικός βαθμός θα είναι ο μέσος όρος των δύο υψηλότερων βαθμολογιών.
330 γραπτά στην Ιστορία κατεύθυνσης
“Η Ιστορία δόθηκε στις 10 Ιουνίου, η διόρθωση ξεκίνησε την Τρίτη που μας πέρασε και κυλάει ομαλά. Μιλάμε για 330 γραπτά περίπου, 11 φάκελοι. Τα θέματα ήταν στρωτά για έναν καλά προετοιμασμένο υποψήφιο ο οποίος θα μπορούσε να ανταποκριθεί σε ένα πολύ υψηλό επίπεδο
Όσον αφορά τη βαθμολόγηση, στο πρώτο μέρος όπου είναι τυποποιημένες οι απαντήσεις, είναι απλή. Αλλά στο δεύτερο μέρος που αφορά και ιστορικές πηγές ο μαθητής, είναι πιο σύνθετο. Υπάρχει αντικειμενικός τρόπος μοριοδότησης της απάντησης και γι΄αυτό κάνουμε και το υπόδειγμα βαθμολόγησης όλοι μαζί στην αρχή, για να συγκλίνουμε στην αντίληψη, αλλά θέλει προσοχή γιατί περιλαμβάνει και την σύνθεση και την ιστορική κατανόηση”, δήλωσε στο zarpanews ο Δημήτρης Δαμασκηνός, συντονιστής στο μάθημα της Ιστορίας προσανατολισμού.
Πολλές αναβαθμολογήσεις στη Νεοελληνική Γλώσσα
Για το μάθημα της Γλώσσας μίλησε η Ανδρονίκη Κοκοτσάκη, φιλόλογος, μία εκ των τριών συντονιστριών που έχουν οριστεί λόγω του όγκου των γραπτών. Στο μάθημα εξετάζονται πανελλαδικά οι υποψήφιοι όλων των κατευθύνσεων:
“Οι διαδικασίες βαθμολόγησης των γραπτών στο μάθημα της γλώσσας προχωράνε με πολύ καλούς ρυθμούς δεδομένου ότι είναι το πρώτο μάθημα στο οποίο εξετάζονται οι υποψήφιοι κι εδώ και δύο εβδομάδες οι συνάδελφοι συνεχίζουν την διόρθωση και βαθμολόγηση με εντατικούς ρυθμούς. Υπολογίζουμε ότι το Σάββατο θα έχει ολοκληρωθεί η διαδικασία στο μάθημα της γλώσσας.
Οι συνάδελφοι ξόδεψαν ατελείωτες ώρες εδώ στο βαθμολογικό κέντρο Χανίων και τους ευχαριστούμε θερμά γιατί κάθε χρόνο είναι παρόντες βαθμολογώντας με αίσθημα ευθύνης και ευσυνειδησίας το κάθε γραπτό. Η γλώσσα ως μάθημα έχει ιδιαιτερότητες ως προς την βαθμολόγηση της παρόλο που έχουμε ενδεικτικές απαντήσεις από την κεντρική επιτροπή, γιατί σημασία δεν έχει να τα γράψει μόνο ο μαθητής αλλά και πώς θα τα τεκμηριώσει. Γι’ αυτόν τον λόγο η γλώσσα ως εξεταζόμενο πανελλαδικά μάθημα έχει αρκετές αναβαθμολογήσεις με διαφορές μεταξύ των δύο βαθμολογητών που φτάνουν τα 20 μόρια. Στο δικό μας βαθμολογικό κέντρο, στο μάθημα της γλώσσας, η βαθμολογία κυμαίνεται περίπου στο 75% κατά μέσο όρο.
Το κάθε γραπτό είναι ο καθρέφτης του μαθητή, μπορούμε να καταλάβουμε από τις πρώτες κιόλας γραμμές πόσο συγκροτημένη σκέψη έχει, το άγχος που τον οδηγεί σε λάθη απροσεξίας και θα του κοστίσουν μονάδες ή ακόμα πόσο σοβαρά έχει πάρει το θέμα “πανελλαδικές εξετάσεις “. Όλα αυτά αποτυπώνονται στο γραπτό του υποψηφίου”, είπε η κα Κοκοτσάκη.