Την απόφαση τους να προβούν σε απεργία στις 17 Απριλίου γνωστοποιεί μέσω ανακοίνωσης της η ομοσπονδία ιδιωτικών εκπαιδευτικών λειτουργών Ελλάδας.
Σε αυτή διασαφηνίζουν την επιθυμία τους να διδάσκουν με αξιοπρέπεια, να αξιολογούν δίκαια και να ελέγχουν την τάξη τους χωρίς έξωθεν πιέσεις. Συγκεκριμένα στην ανακοίνωση τους αναφέρουν τα ακόλουθα: “Στις 17 Απριλίου απεργούμε για το αυτονόητο. Να μπορούμε να είμαστε αξιοπρεπείς εκπαιδευτικοί που μπορούν να διδάσκουν αυτόνομα, να αξιολογούν δίκαια τους μαθητές τους και να έχουν έλεγχο της τάξης τους χωρίς τις αφόρητες πιέσεις που ασκούνται όλο και πιο συχνά από γονείς, κάποιες φορές και διοικήσεις σχολείων.
Η πρόσφατη υπόθεση σκληρής λεκτικής επίθεσης ισχυρού πολιτικού στελέχους σε εκπαιδευτικό ιδιωτικού σχολείου ενώπιον δεκάδων εμβρόντητων γονέων και συναδέλφων μας που έχει δει το φως της δημοσιότητας τις τελευταίες ώρες, δικαιώνει την επιμονή της ΟΙΕΛΕ για την αναγκαιότητα καταπολέμησης του φαινομένου του εκφοβισμού εκπαιδευτικών από γονείς. Από το 2022 η ΟΙΕΛΕ έχει αναδείξει το ζήτημα του γονεϊκού bullying ως ενός τεράστιου κινδύνου για το σχολείο και την εκπαίδευση. Σε πολλά πλέον δημόσια και ιδιωτικά σχολεία, γονείς προβαίνουν σε επιθέσεις εναντίον γονέων είτε επειδή διαφωνούν για τους βαθμούς είτε με τον πειθαρχικό έλεγχο των παιδιών τους. Στην ιδιωτική εκπαίδευση ορισμένοι γονείς θεωρούν πως μπορούν, επειδή έχουν την οικονομική δυνατότητα ή την κοινωνική ισχύ, να επιβάλουν το δικό τους “νόμο” στο σχολείο, αντιμετωπίζοντας τους εκπαιδευτικούς ως υπαλλήλους. Οι λεκτικές ή, και σε κάποιες περιπτώσεις ακόμη και σωματικές, επιθέσεις εναντίον δημόσιων και ιδιωτικών εκπαιδευτικών είναι δείγμα βαρύτατης κοινωνικής παθογένειας.
Στις πιέσεις των γονέων κάποιες φορές, στο βωμό της προσέλκυσης ή της προσπάθειας συγκράτησης «πελατών» υποκύπτουν και ορισμένα ιδιωτικά σχολεία. Είναι κοινό μυστικό στο χώρο της ιδιωτικής εκπαίδευσης ότι σε κάποιες περιπτώσεις, ειδικά στο χώρο της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, δίδεται γραμμή για «ευνοϊκή» βαθμολογία των παιδιών. Σε κάποια από αυτά οι πιέσεις είναι διακριτικές, σε κάποια άλλα οι βαθμοί κάτω από 17, ειδικά στις δύο τελευταίες τάξεις του Λυκείου, είναι σπανιότεροι κι από την καρέτα-καρέτα… Το διακύβευμα είναι ισχυρό. Το «εικοσάρι» στο απολυτήριο της Γ’ Λυκείου δίνει αυξημένη μοριοδότηση για στο διαγωνισμό του ΑΣΕΠ κι έτσι πολλά παιδιά ιδιωτικών σχολείων «τρυπώνουν» στο δημόσιο. Είναι γνωστή η υπόθεση των παράνομων τίτλων σπουδών στα ιδιωτικά τεχνικά λύκεια προ 15 περίπου ετών, όταν χιλιάδες μαθητές έπαιρναν άριστα απολυτήρια χωρίς καν να παρακολουθούν και τουλάχιστον 2.000 από αυτούς έχουν διοριστεί στη δημόσια Υγεία! (Η υπόθεση αυτή έφτασε μέχρι το ευρωκοινοβούλιο που τιμώρησε παραδειγματικά την Ελλάδα το 2014). Επίσης, πολλά πανεπιστήμια του εξωτερικού έχουν ως προϋπόθεση για να κάνουν δεκτούς μαθητές την καλή βαθμολογία στο απολυτήριο Λυκείου.
Ποιοι είναι τα θύματα της υπόθεσης; Οι μαθητές των ιδιωτικών και των σδημόσιων σχολείων που λειτουργούν με κανόνες. Η ΟΙΕΛΕ τον Ιούλιο του 2019 είχε ζητήσει από το Υπουργείο Παιδείας στατιστικά στοιχεία βαθμολογιών της Γ’ Λυκείου των ιδιωτικών σχολείων. Δεν τα πήραμε ποτέ. Δύο χρόνια μετά, σε μια από τις σημαντικότερες πρωτοβουλίες που έχει λάβει το εργατικό κίνημα της χώρας, η Πρωτοβουλία για την Παιδεία της ΟΙΕΛΕ και 45 Εργατικών Κέντρων απηύθυνε αίτημα για συνάντηση προς την Πρόεδρο της Δημοκρατίας και ζήτησε από την Υπουργό Παιδείας να διεξάγονται οι εξετάσεις των μαθητών των ιδιωτικών σχολείων υπό δημόσιο έλεγχο (τουλάχιστον για όσο διάστημα διαρκεί η απορρύθμιση στο χώρο της ιδιωτικής εκπαίδευσης και οι ελεύθερες απολύσεις…). Δυστυχώς, η φωνή περίπου μισού εκατομμυρίου εργαζόμενων και η έκδηλη αγωνία της κοινωνίας για συνθήκες ισονομίας και διαφάνειας στο χώρο της εκπαίδευσης δεν συγκίνησε ούτε την Πρόεδρο ούτε την κ. Κεραμέως.
Απεργούμε, λοιπόν, στις 17 Απριλίου για να μπορούμε να διδάσκουμε με αξιοπρέπεια, για να μπορούν όλοι οι μαθητές σε δημόσια και ιδιωτικά σχολεία να απολαμβάνουν ισότιμες, ποιοτικές και διαφανείς υπηρεσίες εκπαίδευσης.”