Συνάντηση εργασίας με τον Δήμαρχο Νεάπολης-Συκεών τον κ. Σίμο Δανιηλίδη και επτά αντιδημάρχους είχε ο κ. Δημήτρης Μάρδας, Υποψήφιος βουλευτής Α΄ Θεσσαλονίκης με τον ΣΥΡΙΖΑ/ΠΣ.
Κύρια προβλήματα που αντιμετωπίζει ο Δήμος είναι τα ακόλουθα: Το κόστος της ενέργειας. Οι δαπάνες του πρώτου διμήνου του 2023 για ενέργεια ήταν περίπου ίσες με το συνολικό ποσό των επιχορηγήσεων των σχολικών επιτροπών για τις σχετικές με την αρμοδιότητά τους δαπάνες. Δεύτερο μεγάλο πρόβλημα είναι η κλοπή του χαλκού από τα αλεξικέραυνα των σχολείων, ένα πρόβλημα που είναι δυνατόν να προκαλέσει δυστύχημα χειρότερο αυτού των Τεμπών, σε περίπτωση κακοκαιρίας και κατά την ώρα λειτουργίας των σχολείων. Παρά το γεγονός ότι το πρόβλημα αυτό επισημάνθηκε με επιστολές ακόμη και προς τον πρωθυπουργό, δεν υπάρχει η παραμικρή ενέργεια εκ μέρους της κυβέρνησης και ούτε καν απάντηση επί του θέματος.
Παρουσιάστηκε από τον κ. Δανιηλίδη μια καινοτόμα πρόταση με θέμα την ενεργειακή αυτάρκεια των δήμων μέσω διαδημοτικών ενεργειακών κοινοτήτων. Επίσης, ο ρόλος και το έργο του Δήμου στην πρωτοβάθμια φροντίδα υγείας και τα όσα έχει δημιουργήσει έως τώρα προς όφελος των πολιτών του Δήμου ήταν ένα άλλο ενδιαφέρον ζήτημα για συζήτηση. Εδώ προσδιορίστηκαν τα προβλήματα που παρουσιάζονται από την απροθυμία της πολιτείας για αναγνώριση αυτού του έργου, το οποίο μπορεί να το υλοποιήσει και η τοπική αυτοδιοίκηση.
Ο Δήμος υλοποιεί ένα πρόγραμμα απασχόλησης ανέργων ηλικίας 55-67 ετών, ενός εργαλείου λοιπόν που συμβάλλει από τη μια πλευρά στην απορρόφηση των ανέργων ατόμων αυτής της δύσκολής ηλικιακά ομάδας, ενώ από την άλλη καλύπτει κρίσιμες ανάγκες του Δήμου. Τα προβλήματα που αναφύονται από τη συνέχιση του εν λόγω προγράμματος αν και εστάλησαν με επιστολή ακόμη και στον πρωθυπουργό δεν δόθηκε και εδώ η παραμικρή απάντηση.
Ακόμη, πρόκειται ο Δήμος με δική του πρωτοβουλία να δασώσει μια ολόκληρη περιοχή στα βόρειο δυτικά της πόλης με μια μεγάλη ποικιλία δένδρων. Στο θέμα αυτό κ. Μάρδας μετέφερε την εμπειρία του από το Ισραήλ, όπου εκεί δημιούργησαν έναν τύπο πεύκου, ο οποίος είναι ιδιαίτερα ανθεκτικός σε υψηλές θερμοκρασίες και κατάλληλος για κλίματα όπως το δικό μας.
Τέλος, το πρόβλημα της μετεγκατάστασης της ΔΕΘ προς τα δυτικά της Θεσσαλονίκης, της νέας εξωτερικής περιφερειακής που έχει εγκαταλειφθεί όπως και του αυτοκινητοδρόμου Fly over ήταν τα τελευταία σημαντικά θέματα που παρουσιάστηκαν και συζητήθηκαν. Ο κ. Μάρδας κατ’ επανάληψη έχει τονίσει ότι η ΔΕΘ πρέπει να μεταφερθεί στα δυτικά της πόλης και να εμπλουτισθεί με ένα σύνολο δραστηριοτήτων κατά τα πρότυπα άλλων διεθνών εκθέσεων, που θα την κρατούν ζωντανή όλο το δωδεκάμηνο.