Συναντήσεις με την διοίκηση του ΕΚΘ και της ΕΔΟΘ, είχε ο υποψήφιος βουλευτής του ΠΑΣΟΚ-Κίνημα Αλλαγής στην Α’ Περιφέρεια Θεσσαλονίκης Γιάννης Μαγκριώτης.
Στις Συναντήσεις συζητήθηκαν: Τα προβλήματα της ανεργίας στην Θεσσαλονίκη, η δραματική μείωση των εισοδημάτων των εργαζομένων στον ιδιωτικό και στο δημόσιο τομέα, τα προβλήματα της δημόσιας διοίκησης και της ανάπτυξης της πόλης.
Στις συζητήσεις με τους εκπροσώπους των εργαζομένων ο Γιάννης Μαγκριώτης τόνισε:
1. Η Θεσσαλονίκη και η Κεντρική Μακεδονία έχουν πολύ υψηλή ανεργία, ιδιαίτερα στους νέους.
2. Χιλιάδες είναι οι νέες και οι νέοι που μετανάστευσαν και μεταναστεύουν κυρίως σε χώρες της ΕΕ.
3. Η αγοραστική δύναμη των εργαζομένων τόσο στην ιδιωτικό τομέα, όσο και στον δημόσιο έχει συρρικνωθεί και συρρικνώνεται συνεχώς.
4. Οι εργασιακές σχέσεις στον ιδιωτικό τομέα και οι νόμοι που ψήφισε η κυβέρνηση της ΝΔ για να απαγορεύσει ουσιαστικά της απεργίες, έχουν καταντήσει ουσιαστικά όμηρο της εργοδοσίας και της κυβέρνησης τους εργαζόμενους.
5. Το κατά κεφαλήν εισόδημα των κατοίκων της Κεντρικής Μακεδονίας έπεσε τα τελευταία χρόνια στο 50%, του κατά κεφαλήν εισοδήματος των κατοίκων της Αττικής, όπως και το ΑΕΠ της Κεντρικής Μακεδονίας, στην 9η θέση των δεκατριών περιφερειών.
6. Η δημόσια διοίκηση έχει αποψιλωθεί από τα έμπειρα στελέχη, λόγω συνταξιοδοτήσεων και αποχωρήσεων και μη αντικαταστάσεων και, δεν μπορεί να ανταποκριθεί στις νέες υψηλές απαιτήσεις που έχουν οι πολίτες και η επιχειρηματικότητα.
Τέλος τόνισε πως, έχουμε αργήσει σε όλους τους τομείς.
1.Για πόσο ακόμη οι κομματικές σκοπιμότητες, θα καθυστερούν την ολοκλήρωση της πρώτης γραμμής του Μετρό, και θα μοιράζουν μόνο υποσχέσεις χωρίς αντίκρισμα, για την επέκτασή προς τα δυτικά της πόλης και το αεροδρόμιο;
2.Για πόσο ακόμη ο μισοδιαλυμένος ΟΑΣΘ θα ταλαιπωρεί τους θεσσαλονικείς; Γιατί επί τέσσερα χρόνια η Κυβέρνηση δεν έκανε αυτό που έλεγε προεκλογικά αλλά συνέχισε τις προηγούμενες αποτυχημένες πολιτικές, ενώ υπάρχει ο κίνδυνος να σταματήσει η λειτουργία του ΟΑΣΘ το τέλος του 2023, αν δεν δοθεί και νέα παράταση, που πρέπει να εγκρίνει όμως η ΕΕ:
3.Για πόσο ακόμη θα συνεχίσουμε να αναπνέουμε τα αιωρούμενα σωματίδια για τα οποία καταδικαστήκαμε στο Ευρωπαϊκό δικαστήριο;
Πόσο ανταγωνιστικές μπορεί να είναι οι παραγωγικές μονάδες ή οι εγκαταστάσεις logistics που αξιοποιούν τα γεωγραφικά πλεονεκτήματα της Θεσσαλονίκης, όταν λειτουργούν σε περιβάλλον υποβαθμισμένο περιβαλλοντικά και χωροθετούνται χωρίς σχέδιο και με ελλειμματικές υποδομές;
Είναι επείγον και αναγκαίο ένα ειδικό χρηματοδοτικό πρόγραμμα για την Μητροπολιτική Περιφέρεια, ένα «ΕΣΠΑ μέσα στο ΕΣΠΑ» με εξασφαλισμένους πόρους από το ΕΣΠΑ, το Ταμείο Ανάκαμψης, το ΠΔΕ και ιδιωτικές επενδύσεις.
Το σημερινό Υφυπουργείο Εσωτερικών για θέματα Μακεδονίας-Θράκης, μας υποτιμά ως θεσμός, πρέπει να καταργηθεί.
Πρέπει να δημιουργηθεί ένα Υπουργείο Ανάπτυξης Μακεδονίας-Θράκης, το οποίο σε συνεργασία με τις τρείς περιφέρειες και τους δήμους θα διαχειριστούν ενιαία τους πόρους. Αυτό αποτελεί μια ελπίδα, μιας ανάσχεσης της συνεχούς υποχώρησης της περιφέρειας, ειδικά της περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας.
Η καθοδική πορεία της Θεσσαλονίκης μπορεί και πρέπει να αναστραφεί. Αξιοποιώντας τη γεωγραφική της θέση, την ιστορία, τις παραγωγικές και επιστημονικές υποδομές και το δυναμισμό των κατοίκων της μπορεί να διεκδικήσει και να πετύχει διακριτή θέση στον Ευρωπαϊκό χάρτη.
Αλλά πρώτα απ΄όλα πρέπει η πράσινη Θεσσαλονίκη να γίνει υπόθεση των πολιτών, ώστε Δημοτικές αρχές, πολιτικοί εκπρόσωποι, οικονομικοί παράγοντες, πνευματικές ηγεσίες να συστρατευθούν για τα γίνει πράσινο το αύριο της Θεσσαλονίκης.