Κύριε Μαγκριώτη, ποιο είναι το διακύβευμα των εκλογών; Τι είναι αυτό που θα πείτε στους πολίτες για να προσέλθουν στις κάλπες δεδομένων των μεγάλων ποσοστών αποχής στις προηγούμενες εκλογές;
Η πατρίδα μας, η οικονομία, η κοινωνία, είναι σε δύσκολη και οριακή θέση, που μπορεί μέχρι τώρα να καλύπτει η κυβερνητική προπαγάνδα και η υποστήριξη από μεγάλο μέρος των ΜΜΕ, δεν θα είναι το ίδιο όμως μετά τις εκλογές. Πολλά θυμίζουν, ιδιαίτερα στην οικονομία την περίοδο 2008-2009.
Τα δίδυμα ελλείμματα, το δημοσιονομικό και του ισοζυγίου τρεχουσών συναλλαγών, αυτά που προκάλεσαν την κρίση, έχουν μεγαλώσει επικίνδυνα και, αν δεν ήταν το δημόσιο χρέος της χώρας μας ρυθμισμένος από το 2018, δηλαδή να πληρώνουμε μέχρι το 2033, για το 80% του δημοσίου χρέους, μόνο τόκους, μάλιστα σταθερούς και πολύ χαμηλούς, και όχι και τοκοχρεολύσια, τότε θα είχαμε τουλάχιστον μια πτώχευση μετά το 2019.
Με την αύξηση των επιτοκίων, την δραματική μείωση της αγοραστικής δύναμης των καταναλωτών, τον συνεχιζόμενο πληθωρισμό και την επιστροφή σε πλεονάσματα, όπως αποφάσισε η τελευταία Σύνοδος Κορυφής της ΕΕ.
Η χώρα χρειάζεται εθνική συνεννόηση, για να δοθούν λύσεις στα προβλήματα και όχι την κομματική αλαζονεία της ΝΔ και του ΣΥΡΙΖΑ. Μόνο ένα ισχυρό διψήφιο ποσοστό του ΠΑΣΟΚ-Κίνημα Αλλαγής, θα εξουδετερώσει τις εκβιαστικές πολιτικές των κομμάτων και θα τα αναγκάσει να καθίσουν στο τραπέζι της συνεννόησης και της συνεργασίας.
Το ΠΑΣΟΚ επιθυμεί να παίξει πρωταγωνιστικό ρόλο την επομένη των εκλογών ζητώντας ωστόσο ισχυρό διψήφιο ποσοστό. Ποιο θα είναι αυτό το ποσοστό που θα επιτρέψει στο ΠΑΣΟΚ να διεκδικήσει λόγο αυτό και ποιες είναι οι συνθήκες για τις συνεργασίες της επόμενης ημέρας;
Το ΠΑΣΟΚ έχει αποδείξει ότι είναι κόμμα ευθύνης, συνεπώς ανάλογα θα πράξει και τώρα. Την μεγάλη ευθύνη όμως σχηματισμού κυβέρνησης ο λαός την δίνει στα κόμματα, ανάλογα με τον αριθμό των ψήφων που θα τα δώσει.
Αν η ΝΔ και ο Σύριζα δείξουν ανευθυνότητα, τότε το ΠΑΣΟΚ-Κίνημα Αλλαγής, θα το προσπαθήσει με την τρίτη εντολή, θα προτείνει ένα πρόγραμμα που θα δίνει απαντήσεις στα μεγάλα προβλήματα, γιατί αυτό ενδιαφέρει τους πολίτες και μια κυβέρνηση ευρύτερης συνεργασίας. Τα εκλογικά ποσοστά του, δηλαδή η εμπιστοσύνη που θα του δείξουν οι πολίτες θα καθορίσουν σε μεγάλο βαθμό και την επιτυχία ή την αποτυχία της προσπάθειάς του.
Στη Θεσσαλονίκη βλέπουμε πως έχουν δρομολογηθεί μια σειρά μεγάλων έργων. Οδική σύνδεση 6ης προβλήτας λιμανιού, FlyOver, Μητροπολτικό Πάρκο Παύλου Μελά, αξιοποίηση στρατοπέδων, κλπ. Ωστόσο η εικόνα της πόλης δεν έχει αλλάξει ακόμη. Με βάση και την εμπειρία σας από τις υπουργικές θέσεις στο παρελθόν τι εκτιμάτε ό,τι πρέπει να γίνει έτσι ώστε η Θεσσαλονίκη να γίνει επιτέλους η «Μητρόπολη των Βαλκανίων» όπως ευαγγελίζονται τόσες κυβερνήσεις.
Επιτέλους, για πόσο ακόμη θα είναι η Θεσσαλονίκη η πόλη με το λιγότερο πράσινο στην Ευρώπη; Για πόσο ακόμη δημόσιες εκτάσεις στην καρδιά του αστικού ιστού, όπως η ΔΕΘ, θα δίνονται αντιπαροχή σε εταιρίες real estate, δήθεν για «ανάπλαση», αντί να δημιουργηθεί εκεί ένα Μητροπολιτικό Πάρκο, και η ΔΕΘ να αναπτυχθεί δυτικά, όπως προβλεπόταν στο Ρυθμιστικό Σχέδιο Θεσσαλονίκης και στο γενικό Πολεοδομικό σχέδιο του Δήμου; Έχει μέλλον η πόλη όταν αναπτύσσεται χωρίς Ρυθμιστικό Σχέδιο αλλά με τις τυχαίες επιλογές που εξυπηρετούν απλώς ιδιωτικά συμφέροντα;
Για πόσο ακόμη οι κομματικές σκοπιμότητες, θα καθυστερούν την ολοκλήρωση της πρώτης γραμμής του Μετρό, και θα μοιράζουν μόνο υποσχέσεις χωρίς αντίκρισμα, για την επέκτασή προς τα δυτικά της πόλης και το αεροδρόμιο;
Για πόσο ακόμη ο μισοδιαλυμένος ΟΑΣΘ θα ταλαιπωρεί τους θεσσαλονικείς; Γιατί επί τέσσερα χρόνια η Κυβέρνηση δεν έκανε αυτό που έλεγε προεκλογικά αλλά συνέχισε τις προηγούμενες αποτυχημένες πολιτικές, ενώ υπάρχει ο κίνδυνος να σταματήσει η λειτουργία του ΟΑΣΘ το τέλος του 2023, αν δεν δοθεί και νέα παράταση, που πρέπει να εγκρίνει όμως η ΕΕ:
Για πόσο ακόμη θα συνεχίσουμε να αναπνέουμε τα αιωρούμενα σωματίδια για τα οποία καταδικαστήκαμε στο Ευρωπαϊκό δικαστήριο;
Πόσο ανταγωνιστικές μπορεί να είναι οι παραγωγικές μονάδες ή οι εγκαταστάσεις logistics που αξιοποιούν τα γεωγραφικά πλεονεκτήματα της Θεσσαλονίκης, όταν λειτουργούν σε περιβάλλον υποβαθμισμένο περιβαλλοντικά και χωροθετούνται χωρίς σχέδιο και με ελλειμματικές υποδομές;
Έχουμε αργήσει σε όλους τους τομείς.
Είναι επείγον και αναγκαίο ένα ειδικό χρηματοδοτικό πρόγραμμα για την Μητροπολιτική Περιφέρεια, ένα «ΕΣΠΑ μέσα στο ΕΣΠΑ» με εξασφαλισμένους πόρους από το ΕΣΠΑ, το Ταμείο Ανάκαμψης, το ΠΔΕ και ιδιωτικές επενδύσεις.
Η καθοδική πορεία της Θεσσαλονίκης μπορεί και πρέπει να αναστραφεί. Αξιοποιώντας τη γεωγραφική της θέση, την ιστορία, τις παραγωγικές και επιστημονικές υποδομές και το δυναμισμό των κατοίκων της μπορεί να διεκδικήσει και να πετύχει διακριτή θέση στον Ευρωπαϊκό χάρτη.
Αλλά πρώτα απ΄όλα πρέπει η πράσινη Θεσσαλονίκη
Μετρό Θεσσαλονίκης. Το πιο πολύπαθο έργο ολόκληρης της χώρας. Ποια ήταν η κατάσταση επί υπουργίας σας, τι έκαναν οι κυβερνήσεις ΝΔ και ΣΥΡΙΖΑ. Ποιες θα πρέπει να είναι οι άμεσες επεκτάσεις
Το Μετρό το θέλουμε όλοι, και όλοι πρέπει να κάνουμε το καλύτερο γιαυτό.
Οι θεσσαλονικείς είναι ιδιαίτερα ενοχλημένοι, γιατί έπεσαν θύματα εξαπάτησης από δημαγωγούς και ανεύθυνους πολιτικούς δύο φορές. Την πρώτη στα μέσα της δεκαετίας του 1980, όταν τους υποσχέθηκαν Μετρό με χρηματοδότηση από τα κέρδη της δημοτικής τηλεόρασης και την δεύτερη στις αρχές της δεκαετίας του 1990, όταν δημοπράτησαν το Μετρό Θεσσαλονίκης με το καθεστώς της “Σύμβασης Παραχώρησης”, δηλαδή ως ιδιωτικό έργο, που θα αποπληρωνόταν από τα κέρδη της λειτουργίας του, την ίδια ημέρα που το Μετρό της Αθήνας δημοπρατήθηκε ως δημόσιο έργο.
Επιτέλους το 2003 δημοπρατήθηκαν οι μελέτες για να κατασκευαστεί ως δημόσιο έργο.
Αυτή την φορά όμως, έπεσε θύμα των δημοτικών εκλογών του 2006. Δημοπρατήθηκε πριν ολοκληρωθούν οι μελέτες για να προλάβει τις δημοτικές και νομαρχιακές εκλογές, με εμφανείς τις σκοπιμότητες.
Αυτή είναι και η αιτία των μεγάλων προβλημάτων που αποκαλύφθηκαν, όταν άρχισε η κατασκευή του.
Και ενώ τα περισσότερα από αυτά είχαν λυθεί την περίοδο 2010-2012 και η βασική γραμμή του Μετρό μπορούσε να ολοκληρωθεί το 2018, μαζί με την επέκταση στην Καλαμαριά που δημοπρατήθηκε στις αρχές του 2012, τα αρχαία της Βενιζέλου που αποκαλύφθηκαν τον Οκτώβριο του 2012, αποτέλεσαν το πεδίο τυφλών κομματικών και προσωπικών αντιπαραθέσεων, με αποτέλεσμα, συνεχώς να μεταφέρεται η κατασκευή της βασικής γραμμής και της επέκτασης στην Καλαμαριά.
Με τα σημερινά δεδομένα, η αρχική κυβερνητική εξαγγελία για την λειτουργία του Μετρό τον Απρίλιο του 2023, έχει ήδη διαψευσθεί, σίγουρα θα διαψευσθεί και η λειτουργία του στο τέλος του 2023, αφού ήδη ο Πρωθυπουργός πριν λίγες ημέρες από τον Εύοσμο δήλωσε ότι, στο τέλος του χρόνου θα παραδοθεί το έργο, γεγονός που οδηγεί την λειτουργία του Μετρό στο τέλος του 2024, αρχές του 2025, στην καλύτερη περίπτωση. Όσο για την λειτουργία της επέκτασης στην Καλαμαριά, ίσως να επιτευχθεί στο δεύτερο εξάμηνο του 2025.
Δυστυχώς, η επέκταση του Μετρό στην Δυτική Θεσσαλονίκη έμεινε εκεί που ήταν το 2012.
Οι δηλώσεις, οι συσκέψεις και οι άπειρες φωτογραφίες των αρμοδίων από το 2012 μέχρι σήμερα, ήταν χωρίς κανένα πραγματικό αντίκρισμα. Το ίδιο και για την επέκταση προς το αεροδρόμιο.
Η αρνητική αυτή πραγματικότητα είναι αποτέλεσμα καθαρά των πολιτικών αποφάσεων και των προτεραιοτήτων των κυβερνήσεων. Στην Αθήνα παραδόθηκε η γραμμή προς τον Πειραιά, η οποία δημοπρατήθηκε στις αρχές του 2012, μαζί με την γραμμή της Καλαμαριάς, ξεκίνησε η κατασκευή της γραμμής 4, οι μελέτες της οποίας είχαν προετοιμασθεί για δημοπράτηση στις αρχές του 2012, όπως και η πρώτη γραμμή της Δυτικής Θεσσαλονίκης.
Στην Αθήνα πρόσφατα δημοκρατήθηκε η επέκταση προς το Ήλιον, που έπρεπε να συμπέσει με την δημοπράτηση της δεύτερης γραμμής της Δυτικής Θεσσαλονίκης και της επέκτασης προς το αεροδρόμιο.
Η Θεσσαλονίκη και οι Θεσσαλονικείς έχουν κατάφορα αδικηθεί και πρέπει να βγάλουν τα κατάλληλα συμπεράσματα.
ΟΑΣΘ. Το μοναδικό μέσο μαζικής μεταφοράς στη Θεσσαλονίκη αγκομαχεί. Η εξυπηρέτηση του επιβατικού κοινού είναι τουλάχιστον προβληματική. Τι πρέπει να γίνει έτσι ώστε ο Οργανισμός να αναλάβει το ρόλο που του αναλογεί ο
Ο μισοδιαλημένος ΟΑΣΘ ταλαιπωρεί την Θεσσαλονίκη και έχει χρόνο ζωής μέχρι το τέλος του χρόνου.
Μετά τις συναντήσεις ενημέρωσης και ανταλλαγής απόψεων για τις αιτίες των μεγάλων προβλημάτων του ΟΑΣΘ, την ταλαιπωρία της Θεσσαλονίκης και τις λύσεις που υπάρχουν, με το διοικητικό συμβούλιο των εργαζομένων στον ΟΑΣΘ και τον πρόεδρο της εταιρείας Κώστα Ταγγίρη, που είχε ο Γιάννης Μαγκριώτης, Υποψήφιος βουλευτής του ΠΑΣΟΚ-Κίνημα Αλλαγής στην Α’ Περιφέρεια Θεσσαλονίκης, δήλωσε:
- Είναι πρωτοφανής η ανεπάρκεια και η σκοπιμότητα που επιδεικνύει η κυβέρνηση για τα προβλήματα της εταιρείας, των εργαζομένων και της ποιότητας του συγκοινωνιακού έργου που προσφέρει ο ΟΑΣΘ.
Τέσσερα χρόνια στην κυβέρνηση, όχι μόνο δεν έκανε αυτό που έλεγε προεκλογικά, καταγγέλλοντας την προηγούμενη κυβέρνηση, αντιθέτως συνέχισε την ίδια πρακτική με τραγικά αποτελέσματα.2. Κρατάει κρυμμένη την εκκαθάριση της εταιρείας, η οποία έπρεπε να ολοκληρωθεί στις 3/12/19, δίνοντας δύο παρατάσεις, η δεύτερη μέχρι το τέλος του 2023, δηλαδή, μετά τις εκλογές.
3. Σίγουρα μετά τις εκλογές θα πρέπει να δοθεί και νέα παράταση, αν θα την εγκρίνει η ΕΕ, διαφορετικά ακόμη και αυτός ο διαλυμένος ΟΑΣΘ, θα σταματήσει να λειτουργεί.
Υπάρχουν όμως, ακόμη 12 ερωτήματα που πρέπει να απαντηθούν:
1. Γιατί θέλει να διατηρεί το σημερινό φαύλο ρουσφετολογικό καθεστώς της ανάθεσης μεγάλου μέρους του συγκοινωνιακού έργου στα ΚΤΕΛ, της Θεσσαλονίκης και των όμορων νομών, το οποίο εκτελείτε με ενοικιασμένα λεωφορεία, που βρισκόταν σε καθεστώς απόσυρσης σε χώρες της ΕΕ;
- Γιατί δεν θέλει να εφαρμόσει τον Κοινοτικό Κανονισμό 1370/2008, που επιβάλλει διεθνείς διαγωνισμούς για την ανάθεση του συγκοινωνιακού έργου, κάτι που υποσχόταν, όταν καταψήφιζε στην βουλή το 2017, την κρατικοποίηση της εταιρείας, που θα φέρει ποιοτικές συγκοινωνιακές υπηρεσίες στην Θεσσαλονίκη και περιορισμό της αδιαφάνειας και της σπατάλης του δημοσίου χρήματος, επειδή φοβάται να μην χάσει τις ψήφους των χιλιάδων μετόχων του ιδιωτικού ΟΑΣΘ, τους οποίους ξεγελάει υποσχόμενη αποζημιώσεις, που δεν φαίνεται να τεκμηριώνονται από την εκκαθάριση που κρύβουν;
4. Γιατί δεν έλεγαν την αλήθεια στους εργαζόμενους, ειδικά τους τεχνικούς και τους οδηγούς, που δουλεύουν εξοντωτικά ωράρια, για να καλύψουν τις μεγάλες ελλείψεις προσωπικού, σε αυτές τις σημαντικές ειδικότητες, ότι δεν μπορούν να προσλάβουν προσωπικό, επειδή είναι σε εκκαθάριση η εταιρεία;
5. Τέσσερα χρόνια, δεν μπόρεσαν να ολοκληρώσουν ένα διαγωνισμό για την αγορά λεωφορείων νέας αντιρρυπαντικής τεχνολογίας, και τελευταία ανακοινώνουν ότι, τον Σεπτέμβριο θα κυκλοφορούν περίπου 200 νέα λεωφορεία στην Θεσσαλονίκη; Πως θα γίνει αυτό, όταν έχουν αποχωρήσει οι δύο μεγάλες βιομηχανίες χωρών της ΕΕ, γιατί διαφωνούν με τους όρους του διαγωνισμού, και έχουν μείνει μόνο δύο Κινεζικές εταιρείες;
6. Θα συνεχίσουν τον διαγωνισμό, θα ανακηρύξουν ανάδοχο και πότε;
7. Έστω και αύριο να το κάνουν, θα έχουν την έγκριση της ΕΕ;
8. Θα προλάβουν να περάσουν την σύμβαση από την βουλή, η οποία κλείνει την Παρασκευή και δεν θα ξανανοίξει, γιατί μετά το Πάσχα θα προκηρυχθούν οι εκλογές;
9. Ως υπόθεση εργασίας, αν το κάνει η επόμενη κυβέρνηση και βουλή, πότε θα κατασκευαστούν τα λεωφορεία και πότε θα έρθουν από την Κίνα, για να μπουν στην κυκλοφορία στην Θεσσαλονίκη;
10. Πόσες συμβάσεις έχει υπογράψει για την ψηφιοποίηση του ΟΑΣΘ, γιατί δεν ξεκίνησε η υλοποίησή τους, όταν είχαν χρόνο ολοκλήρωσης το 2022;
11. Μέχρι πότε θα κοροϊδεύουν την Θεσσαλονίκη, πόσο περισσότερο θα την ταλαιπωρήσουν, πόσο περισσότερο θα την υποτιμήσουν;
12. Οι τοπικοί φορείς δεν τα ξέρουν αυτά, γιατί δεν μιλούν;
Αρκετοί πολίτες θα αναρωτηθούν γιατί τα ζητήματα της πόλης δεν επιλύθηκαν και επί δικών σας ημερών στην Βουλή και το υπουργείο. Τι τους απαντάτε;
Δεν ξέρω αν έκανα κάτι ιδιαίτερα σημαντικό, αλλά θα μπορούσα να αναφέρω κάποια πράγματα. Στα χρόνια που ήμουν βουλευτής, τις περισσότερες χρονιές, όπως φαίνεται και από τα πρακτικά της βουλής, κατέθεσα τις περισσότερε ερωτήσεις από όλους τους βουλευτές του Κοινοβουλίου και οι περισσότερες εξ αυτών αφορούσαν θέματα της Θεσσαλονίκης και των ανθρώπων της.
Στα 2,5 χρόνια που ήμουν Υφυπουργός Υποδομών, τα πρώτα και πιο δύσκολα χρόνια των μνημονίων, δημοπρατήσαμε έργα 2 περίπου δις ευρώ στην Βόρεια Ελλάδα, τα 800 περίπου εκ. ευρώ στην Θεσσαλονίκη.
Ενδεικτικά αναφέρω: Την επέκταση του Μετρό στην Καλαμαριά, την ανάπλαση της οδού Μεταμορφώσεως στην Καλαμαριά, τους ανισόπεδους κόμβους στην Δυτική Περιφερειακή της Θεσσαλονίκης, τον εκσυγχρονισμό και την επέκταση του διυλιστηρίου νερού της Θεσσαλονίκης, τον 2ο κλάδου του κεντρικού αποχετευτικού αγωγού, τρία αντιπλημμυρικά έργα, ένα στην δυτική Θεσσαλονίκη, ένα στην Καλαμαριά και ένα στην Θέρμη. Ταυτόχρονα είχαμε χωροθετήσει τους σταθμούς των δυο επεκτάσεων του Μετρό στην δυτική Θεσσαλονίκη και είχαμε ετοιμάσει τους φακέλους για την δημοπράτηση των μελετών τους, και αν δεν έπεφτε η κυβέρνηση του ΠΑΣΟΚ, θα είχαν δημοπρατηθεί και θα ήταν δύσκολο για τις επόμενες κυβερνήσεις να μην τις συνεχίσουν. Είχαμε ολοκληρώσει τις προκαταρκτικές μελέτες για το Flyover, και είχαμε διασφαλίσει 400 εκ. ευρώ από Κοινοτικούς πόρους, για να το δημοπρατήσουμε.
Εάν η επόμενη κυβέρνηση δεν το ακύρωνε θα είχε παραδοθεί σε χρήση το 2016. Τα έργα αυτά είχαν χρόνο ολοκλήρωσης από το 2015-2018, δυστυχώς σχεδόν κανένα δεν έχει ακόμη ολοκληρωθεί, μερικά μάλιστα ακυρώθηκαν από την επόμενη κυβέρνηση
Στις επικείμενες εκλογές διεκδικείτε την ψήφο των Θεσσαλονικέων, Τι μηνύματα λαμβάνετε και γιατί ζητάτε να σας ψηφίσουν;
Το σύνθημά μου είναι: «Μαζί, γιατί μας Αφορά». Πιστεύω στην συλλογική δράση και τους κοινούς στόχους, που μας αφορούν ως πόλη και ως κοινωνία, και όχι σε επιλογές που επιβάλλουν άλλοι και κυρίως στενά οικονομικά συμφέροντα.
Οι πολίτες είναι απογοητευμένοι από την πολιτική και τους φορείς της κοινωνικής και πολιτικής εκπροσώπησης, θεωρούν ότι περισσότερο ενδιαφέρονται για τα κομματικά και προσωπικά τους συμφέροντα.
Χρέος των κομμάτων και των εκπροσώπων των κοινωνικών φορέων είναι να ανυψώσουν και πάλι την αξία και την χρησιμότητα των κομμάτων και των άλλων φορέων της κοινωνικής και πολιτικής εκπροσώπησης. Ειδικά στην πόλη μας που έχουμε και μεγαλύτερα προβλήματα, αυτό το χρέος είναι πιο μεγάλο.
Στο ερώτημα, γιατί να με ψηφίσουν, δεν είμαι ο πιο ακατάλληλος για να απαντήσω.
Το μόνο που μπορώ να πω είναι ότι: είμαι ένας βιωματικός πολιτικός, που δρα είτε έχει θεσμική θέση είτε όχι. Ένας πολίτης και πολιτικός που κάνει αυτό που αγαπά.