Συνάντηση με τον Δήμαρχο του Δήμου Παύλου Μελά Δημήτρη Δεμουρτζίδη, την/τους Αντιδημάρχους Χαρά Αμανατίδου, Άκη Αράπογλου, Νίκο Σιδηρόπουλο, Μιχάλη Χριστοδούλου, την δημοτική σύμβουλο Μαρία Σαββίδου, και τον Γραμματέα του Δήμου Κίμωνα Σαραφίδη είχε ο υποψήφιος Βουλευτής του ΠΑΣΟΚ-Κίνημα Αλλαγής στην Α΄ Περιφέρεια Θεσσαλονίκης, Γιάννης Μαγκριώτης.
Ο Δήμαρχος και οι συνεργάτες του παρουσίασαν τους στόχους της διοίκησής τους, και ο Υποψήφιος Βουλευτής Γιάννης Μαγκριώτης, αφού τους ευχαρίστησε για την συνάντηση και την ενημέρωση, τόνισε:
Πράσινη Θεσσαλονίκη θα πει Δίκαιη Θεσσαλονίκη
Για να είναι η ανάπτυξη της Θεσσαλονίκης βιώσιμη, πρέπει τα οφέλη της ανάπτυξης να κατανέμονται δίκαια σε όλες οι περιοχές της.
Ανάπτυξη χωρίς δικαιοσύνη υπονομεύει την κοινωνική συνοχή. Η πόλη διασπάται σε κομμάτια που ευνοούνται και σε άλλα που η ανάπτυξη δεν τα αγγίζει. Καθώς οι ανισότητες στο χώρο της πόλης εντείνονται, ο κοινωνικός ιστός διαλύεται. Εμφανίζονται φαινόμενα κοινωνικού αποκλεισμού, εγκληματικότητας και περιβαλλοντικής υποβάθμισης που επηρεάζουν συνολικά το πολεοδομικό συγκρότημα.
Η πολύχρονη κρίση επηρέασε την παραγωγική βάση της Δυτικής Θεσσαλονίκης περισσότερο από άλλες περιοχές. Για να ξεφύγει από την αναπτυξιακή και κοινωνική στασιμότητα και για να αποφύγει τη μονιμοποίηση των δυσάρεστων συνεπειών της υπανάπτυξης, χρειάζεται σοβαρή υποστήριξη από δημόσιες πολιτικές και στοχευμένη διάθεση ικανών δημόσιων και ιδιωτικών πόρων.
Αν δεν ληφθούν επείγοντα μέτρα υπάρχει ο κίνδυνος οι χωρικές ανισότητες στο πολεοδομικό συγκρότημα να ενταθούν. Γιατί, καθώς η οικονομία της πόλης μετατρέπεται σταδιακά σε οικονομία παροχής υπηρεσιών, οι σχετικές επιχειρήσεις προσελκύονται από το κέντρο και τις ανατολικές περιοχές και αποφεύγουν το προβληματικό περιβάλλον δυτικά.
Αυτή η αγοραία δυναμική πρέπει να εξισορροπηθεί με δέσμη παρεμβάσεων που θα στοχεύουν στην αξιοποίηση των συγκριτικών της πλεονεκτημάτων. Στο Λιμάνι και στα συγκοινωνιακά δίκτυα που τη διατρέχουν, ιδανικό τόπο για εγκατάσταση logistics. Στις εγκαταστημένες βιομηχανικές της μονάδες και στις υποδομές της οργανωμένης Βιομηχανικής περιοχής. Στα εκπαιδευτικά Ιδρύματα και στη Νέα σύγχρονη ΔΕΘ, στις νέες αθλητικές, εκπαιδευτικές και υγειονομικές μονάδες. Όλα αυτά μπορούν να συγκροτήσουν ένα παραγωγικό πόλο υπερτοπικής ακτινοβολίας.
Με την αξιοποίηση των διαθέσιμων Ευρωπαϊκών και Εθνικών πόρων, μέσα από ένα ειδικό δεκαετές πρόγραμμα για την Κ Μακεδονία, ένα «ΕΣΠΑ μέσα στο ΕΣΠΑ», με δέσμευση του 20% των πόρων του Ταμείου Ανάκαμψης για την Κεντρική Μακεδονία, μπορεί η Δυτική Θεσσαλονίκη να έχει την ευκαιρία να κατακτήσει κεντρικό ρόλο σε μια πόλη βιώσιμη, συνεκτική και ανθεκτική, σε μια Πράσινη Θεσσαλονίκη.
Ειδικότερα για τον δήμο Παύλου Μελά, η κυβέρνηση τέσσερα χρόνια μετά έχει να επιδείξει μηδενικό έργο, γιατί, μετά το 2012 κανένα σημαντικό αναπτυξιακό έργο δεν έχει ξεκινήσει, αλλά και αυτά που ξεκίνησαν το 2011 και έπρεπε να είχαν ολοκληρωθεί το 2015, όπως οι ανισόπεδοι κόμβοι στην Δυτική Περιφερειακή, μόλις το 2018, παραδόθηκαν σε λειτουργία με εκκρεμότητες, που ακόμη παραμένουν.
Για την επέκταση του Μετρό Δυτικά, ακόμη χειρότερα, όλα πάγωσαν το 2012, μέχρι σήμερα είχαμε μόνο εξαγγελίες, πολλές φωτογραφίες και μηδέν έργο και, ούτε φαίνεται μέχρι το τέλος της δεκαετίας κάτι διαφορετικό, αφού ούτε οι μελέτες άρχισαν, ούτε φυσικά δεν έχουν δεσμευτεί Ευρωπαϊκοί πόροι, από Κοινοτικά προγράμματα μέχρι το 2027.
Θετικές είναι οι εξελίξεις με την ανάπλαση του Στρατοπέδου Παύλου Μελά, όμως δεν υπάρχουν μελέτες και πόροι για την ολοκλήρωση του έργου.
Η ακύρωση του διαγωνισμού για την κατασκευή του Παιδιατρικού Νοσοκομείου, είναι αποκλειστικά ευθύνη της κυβέρνησης και οι υποσχέσεις ότι: «Θα βρει λύση η κυβέρνηση», κανέναν δεν πείθει, γιατί ήξερε το πρόβλημα και δεν έκανε τίποτα για να μην ακυρωθεί ο διαγωνισμός.
Η εξαγγελία για την κατασκευή και λειτουργία του Ογκολογικού Νοσοκομείου στο στρατόπεδο Καρατάσου, είναι καθαρά προεκλογική, αφού κανένα πρακτικό βήμα δεν έχει γίνει, και ούτε έχει ανακοινωθεί, κάποιο δεσμευτικό χρονοδιάγραμμα.