Ο Υποψήφιος βουλευτής του ΠΑΣΟΚ-Κίνημα Αλλαγής στην Α’ Περιφέρεια Θεσσαλονίκης Γιάννης Μαγκριώτης, είχε διαδοχικές συναντήσεις με τον πρόεδρο του ΔΣ του Εμπορικού Συλλόγου Θεσσαλονίκης Παντελή Φιλιππίδη και με μέλη του διοικητικού συμβουλίου, όπως και με τον πρόεδρο του Εμπορικού Συλλόγου Καλαμαριάς Σταύρο Κριτσιάνη και με μέλη του διοικητικού συμβουλίου και συζήτησε τα προβλήματα που αντιμετωπίζουν οι μικρομεσαίες εμπορικές επιχειρήσεις και την προοπτική τους.
Ο Γιάννης Μαγκριώτης στον διάλογο με τις διοικήσεις των εμπορικών συλλόγων επισήμανε:
Η υπερδεκαετής οικονομική κρίση περιόρισε δραματικά το διαθέσιμο εισόδημα της πλειοψηφίας των καταναλωτών με αποτέλεσμα να μειωθεί η ζήτηση των προϊόντων του λιανικού εμπορίου. Η ενεργειακή κρίση, ο πληθωρισμός και η ακρίβεια, από την μια πλευρά αύξησε το κόστος λειτουργίας των μικρομεσαίων επιχειρήσεων και από την άλλη μείωσε ακόμη περισσότερο την αγοραστική δύναμη των καταναλωτών, η χώρα μας σύμφωνα με τα στοιχεία της ΕΕ έχει την τρίτη μικρότερη αγοραστική δύναμη μεταξύ των χωρών της ΕΕ.
Δυστυχώς τα τελευταία χρόνια το διαθέσιμο εισόδημα των κατοίκων της Θεσσαλονίκης, είναι ακόμη πιο χαμηλό σε σχέση με εκείνο των Αθηνών, γεγονός που πλήττει ακόμη περισσότερο το εμπόριο της πόλης μας.
Το παγκόσμιο εμπόριο, όπως και γενικότερα ο παγκόσμιος πλούτος συγκεντρώνετε σε λιγότερες γεωγραφικές ζώνες και σε λιγότερα χέρια. Αυτή η τάση στην χώρα μας επιταχύνθηκε από την πολιτική της κυβέρνησης. Η κατανομή των πόρων του Ταμείου Ανάκαμψης, δεν είχε ούτε περιφερειακά, ούτε κοινωνικά κριτήρια, με αποτέλεσμα να ευνοηθούν αποκλειστικά οι πολύ μεγάλες ελληνικές και ξένες επιχειρήσεις.
Εάν μάλιστα και μετά τις εκλογές συνεχιστεί η ίδια πολιτική τότε τόσο η απόσταση μεταξύ της Αθήνας και της Θεσσαλονίκης θα μεγαλώσει ακόμη περισσότερο και οι μικρομεσαίες επιχειρήσεις, όσες θα έχουν επιβιώσει, θα έχουν συρρικνωθεί ακόμη περισσότερο και, την δική τους δραστηριότητα θα την έχουν κερδίσει τα πολυεθνικά εμπορικά κέντρα και οι διεθνείς εμπορικές αλυσίδες, ένα ακόμη βήμα αφελληνισμού της ελληνικής οικονομίας.
Ο αποκλεισμός των μικρομεσαίων επιχειρήσεων από τα προγράμματα του Ταμείου Ανάκαμψης, όπως και από την τραπεζική χρηματοδότηση, είναι ακραία φιλελεύθερη επιλογή και πρέπει να ανατραπεί.
Η μείωση των έμμεσων φόρων είναι μια επιλογή που μπορεί να βελτιώσει την αγοραστική δύναμη των καταναλωτών και να ευνοήσει τόσο τις μικρομεσαίες επιχειρήσεις, όσο και τα κρατικά έσοδα.
Τέλος, η επιτάχυνση της οικονομικής και κοινωνικής υποχώρησης της Κεντρικής Μακεδονίας και της Θεσσαλονίκης μπορεί να αναχαιτιστεί μόνο με την δέσμευση του 20% των πόρων του Ταμείου Ανάκαμψης για την Βόρεια Ελλάδα και την δημιουργία του Υπουργείου Ανάπτυξης Μακεδονίας-Θράκης, το οποίο θα διαχειριστεί τους πόρους αυτούς.
Ειδικά για το Μετρό, όταν λειτουργήσει για τους πολίτες, τόσο της κεντρικής γραμμής, όσο και της επέκτασης στην Καλαμαριά, θα βοηθήσει την ασφαλή, γρήγορη και με χαμηλό κόστος μετακίνησή τους, όπως και το περιβάλλον. Δυστυχώς, εκτός από τις μεγάλες καθυστερήσεις των δύο έργων, οι κυβερνήσεις μετά το 2012, τίποτα δεν έκαναν για την επέκτασή του στην Δυτική Θεσσαλονίκη και το αεροδρόμιο.
Όμως ειδικά για την εμπορική και επαγγελματική δραστηριότητα στην Καλαμαριά, μπορεί να έχει και αρνητικές επιπτώσεις, εάν δεν προετοιμαστεί η πόλη, τόσο με την αναβάθμιση των εμπορικών ζωνών στην ευρύτερη ζώνη επιρροής του Μετρό, όσο και στην παραλία της.