Νέα έρευνα της Deloitte αποκαλύπτει πώς ταξιδεύουν οι περισσότεροι άνθρωποι παγκοσμίως.
Η εν λόγω έρευνα έγινε από τον Σεπτέμβριο έως τον Οκτώβριο του 2021 και τα αποτελέσματα της βασίστηκαν στις απαντήσεις 26.000 ατόμων από 25 χώρες σε ολόκληρο τον κόσμο. Αναλυτικά τα στοιχεία της έρευνας έδειξαν τα εξής:
Το 76% των συμμετεχόντων της έρευνας επισήμανε πως προτιμά να ταξιδεύει με ιδιωτικό αυτοκίνητο αντί να χρησιμοποιεί ταξί, δημόσια μέσα μεταφοράς ή υπηρεσίες κοινής χρήσης αυτοκινήτου.
Επιπλέον, το 36% των ερωτηθέντων εξέφρασε μεγαλύτερη εμπιστοσύνη στους κατασκευαστές αυτοκινήτων και στις μάρκες που κατασκευάζουν Μέσα Μαζικής Μεταφοράς. Η κατοχή ενός αυτοκινήτου εκτός από την αίσθηση ασφάλειας, εξακολουθεί να αποτελεί μέτρο κοινωνικής θέσης, ενώ η σημαντική διαφοροποίηση της αγοράς ενός αυτοκινήτου με την ενοικίαση, είναι ότι στην πρώτη περίπτωση μπορεί κανείς να επιλέξει μια εξατομικευμένη επιλογή εξοπλισμού, να κάνει τροποποιήσεις, κάτι που δεν είναι δυνατό να γίνει στην ενοικίαση.
Το 68% των ερωτηθέντων δήλωσε ότι το επόμενο νέο τους αυτοκίνητο που θα αγοράσει ή θα χρησιμοποιήσει τα επόμενα τρία χρόνια θα είναι ένα αυτοκίνητο με κινητήρα εσωτερικής καύσης. Αυτό θα μπορούσε να περιπλέξει την προσπάθεια βιωσιμότητας και τους στόχους μείωσης του διοξειδίου του άνθρακα, στο μέλλον που έχει θέσει η Ευρωπαϊκή Επιτροπή. Η μεγάλη διαφοροποίηση μεταξύ της απόκτησης ενός αυτοκινήτου και της ενοικίασης είναι ότι στην αγορά ενός αυτοκινήτου πρέπει να προσθέσουμε τους επιπλέον φόρους, τα τέλη κυκλοφορίας, την ασφάλεια, το κόστος συντήρησης και τη μείωση της αξίας του αυτοκινήτου. Στα ενοικιαζόμενα οχήματα δεν υπάρχουν όλα αυτά, παρά μόνο μια δόση που τα συμπεριλαμβάνει όλα.
Τα ποσοστά απόκτησης αυτοκινήτου
Από την άλλη, σήμερα τα ποσοστά απόκτησης αυτοκινήτου με χρηματοδότηση στην Ευρώπη είναι μεγάλα με αυξητικές τάσεις. Τα αντίστοιχα ποσοστά στην Ελλάδα είναι πολύ μικρότερα, αλλά και αυτά έχουν αυξητικές τάσεις. Αναλυτές προσβλέπουν ότι τα επόμενα χρόνια οι οδηγοί θα νοικιάζουν το όχημά τους ανάλογα με τις ανάγκες τους.
Δεδομένου ότι οι περισσότεροι άνθρωποι που ερωτήθηκαν από την εταιρεία συμβούλων Deloitte προτιμούν να έχουν στην κατοχή τους ένα αυτοκίνητο, εντούτοις αναγνωρίζουν ότι η πιο ευνοϊκή λύση για την επίτευξη των κλιματικών στόχων θα ήταν η αγορά ηλεκτρικού αυτοκινήτου. Οι μικρές αυτονομίες, τα λιγοστά σημεία φόρτισης και η υψηλή τιμή κτήσης τέτοιων οχημάτων αποτρέπουν κάποιον να αγοράσει ηλεκτρικό αυτοκίνητο. Το 20% των ερωτηθέντων εξέφρασε ανησυχίες για την αυτονομία των αυτοκινήτων και το 13% θεώρησε την υψηλή τιμή σημαντικό εμπόδιο για την απόκτησή του. Τα κίνητρα αγοράς παίζουν σημαντικό ρόλο. Στην Ιταλία, για παράδειγμα, το 60% των ανθρώπων εξέφρασαν την επιθυμία να κατέχουν ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο, σε σύγκριση με μόλις 26% στις ΗΠΑ.
Τα επόμενα βήματα για την ανάπτυξη της ηλεκτροκίνησης είναι η μείωση της μέσης τιμής τους και η αύξηση της αυτονομίας τους. Για το σκοπό αυτό, οι κατασκευαστές εξακολουθούν να εργάζονται σκληρά, θέλοντας να βελτιώσουν από τη μία τις αυτονομίες των ηλεκτρικών μοντέλων τους και από την άλλη να ρίξουν το κόστος τους, εφαρμόζοντας νέες τεχνολογίες και διαδικασίες τόσο για τις μπαταρίες όσο και για τα υπόλοιπα μέρη του αυτοκινήτου.