Δευτέρα, 23 Δεκεμβρίου, 2024
ΑρχικήΔιεθνήΣε ισχύ η μεταρρύθμιση του ελέγχου της αλιείας της ΕΕ – Απαιτείται...

Σε ισχύ η μεταρρύθμιση του ελέγχου της αλιείας της ΕΕ – Απαιτείται η ψηφιοποίηση του στόλου

.

Τίθεται σε ισχύ ο νέος κανονισμός ελέγχου της αλιείας της Ευρωπαϊκής Ένωσης (ΕΕ), με μέτρα όπως η υποχρεωτική ψηφιοποίηση των αλιευμάτων, ο γεωεντοπισμός των σκαφών ή η εγκατάσταση καμερών επί του σκάφους, που θα αντιπροσωπεύουν οικονομική προσπάθεια για τον ισπανικό στόλο.

Ο κανονισμός επικαιροποιεί το 70% των προτύπων εποπτείας της αλιείας και επιδιώκει τον εκσυγχρονισμό της παρακολούθησης των αλιευμάτων και των εισαγωγών, με φιλόδοξα μέτρα που θα εφαρμοστούν σταδιακά, με μετάβαση μεταξύ 2 ή 4 ετών για τη διευκόλυνση του τομέα.

Συμφωνήθηκε το 2023, μετά από πέντε χρόνια διαπραγματεύσεων με την ΕΕ που επιβραδύνθηκαν από την πανδημία.

Στην Ισπανία, την κορυφαία αλιευτική δύναμη στην ΕΕ, θα επηρεάσει έναν στόλο που έχει 8.657 σκάφη και έναν τομέα που δημιουργεί 31.000 άμεσες και 150.000 έμμεσες θέσεις εργασίας.

Σύμφωνα με τους εκπροσώπους της αλιείας, ο εκσυγχρονισμός του ελέγχου είναι θετικός για τη διασφάλιση της καλής διαχείρισης των αλιευτικών χώρων, αλλά ορισμένα από τα μέτρα του θα περιπλέξουν πολύ το έργο των αλιέων και θα είναι πολύ δαπανηρό, σύμφωνα με τον γενικό γραμματέα της ένωσης εφοπλιστών, Cepesca, Javier Garat.

Οι νέοι κανονισμοί απαιτούν την ψηφιακή καταγραφή όλων των αλιευμάτων, συμπεριλαμβανομένων των αλιευμάτων από ερασιτεχνική αλιεία, που σημαίνει ότι θα απαιτηθεί επίσης από τα σκάφη να είναι εξοπλισμένα με συστήματα παρακολούθησης, αν και σε περιόδους δύο έως τεσσάρων ετών ανάλογα με τον τρόπο.

Για σκάφη μήκους μικρότερου των 9 μέτρων, ενδέχεται να χορηγούνται εξαιρέσεις έως τις 31 Δεκεμβρίου 2029.

Από την άλλη πλευρά, θα υπάρχει εξ αποστάσεως ηλεκτρονική παρακολούθηση μεγαλύτερων σκαφών για να διασφαλιστεί ότι τα ανεπιθύμητα αλιεύματα δεν απορρίπτονται στη θάλασσα και δεν υπάρχει παραβίαση της «υποχρέωσης εκφόρτωσης», η οποία απαιτεί την απόσυρσή τους στην ξηρά.

Μία από τις πιο αμφιλεγόμενες πτυχές της διαπραγμάτευσης του κανονισμού ήταν η εγκατάσταση καμερών επί του σκάφους και τελικά η ΕΕ συμφώνησε να τις επιβάλει σε σκάφη μήκους άνω των 18 μέτρων.

Από την άλλη πλευρά, οι νέοι κανονισμοί επανεξετάζουν το σύστημα κυρώσεων και κριτηρίων για τον καθορισμό ελάχιστων προστίμων, με κατάλογο σοβαρών παραβιάσεων των κανόνων της Κοινής Αλιευτικής Πολιτικής.

Η Ισπανία έχει αναπτύξει πολύ το σύστημα «κάρτα για πόντους», σύμφωνα με το οποίο οι παραβάτες βαθμολογούνται και όταν υπάρχει άθροισμα πόντων επιβάλλεται η ποινή.

Οι Ισπανοί πλοιοκτήτες θεωρούν ότι ο νέος κανονισμός «θα περιπλέξει τη ζωή των ψαράδων» και ότι θα απαιτήσει προσπάθεια προσαρμογής στις νέες τεχνολογίες.

Σύμφωνα με τις αντιδράσεις, οι ψαράδες αισθάνονται ότι «δεν επιτρέπεται να αναπνεύσουν» με νέες απαιτήσεις, παρά τη σκληρότητα της δουλειάς τους, και ότι με τις πολιτικές της ΕΕ «ποινικοποιούνται».

Ωστόσο, η ένωση πλοιοκτητών έχει εκτιμήσει τις θετικές πτυχές των νέων κανονισμών, όπως η αποτροπή απενεργοποίησης του αυτόματου συστήματος αναγνώρισης (AIS) των πλοίων. Αυτή η καινοτομία έχει επίσης εκτιμηθεί από την περιβαλλοντική οργάνωση Oceana.

Πηγή: ertnews.gr

- Advertisement -

Ακολουθήστε το seleo.gr στο Facebook και στο Twitter

 

Html code here! Replace this with any non empty text and that's it.

Χορηγός Επικοινωνίας



Διαβάστε Ακόμα

Ο καιρός σήμερα στη Θεσσαλονίκη (23/12)