Εντονες αντιδράσεις από μέλη του Ευρωκοινοβουλίου έχει προκαλέσει το προσχέδιο για την αναθεώρηση των κανόνων σχετικά με τις Άδειες Οδήγησης εντός της Ευρωπαϊκής Ένωσης, το οποίο παρουσιάστηκε στην Επιτροπή Μεταφορών και Τουρισμού.
Η συντάκτρια του προσχεδίου, Καρίμα Ντελί, προτείνει την υιοθέτηση μίας σειράς από αλλαγών προκειμένου να επιτευχθεί ο στόχος για μηδενικούς θανάτους στους δρόμους της ΕΕ έως το 2050.
Η Γαλλίδα Ευρωβουλευτής προτείνει μεταξύ άλλων να δοθεί στα κράτη-μέλη της Ευρωπαϊκής Ένωσης η δυνατότητα απαγόρευσης στους νέους οδηγούς να οδηγούν κατά τις νυχτερινές ώρες (από τα μεσάνυχτα έως τις 6 το πρωί).
Επίσης, η κα Ντελί προτείνει να καθιερωθεί μία ενδιάμεση κατηγορία διπλώματος B+ που θα αφορά την οδήγηση επιβατών οχημάτων και βαν βάρους άνω των 1.800 κιλών. Πρόκειται δηλαδή για μεγάλα SUV ή ηλεκτρικά αυτοκίνητα που λόγω της μπαταρίας έχουν αυξημένο βάρος. Δικαίωμα να οδηγούν οχήματα της κατηγορίας Β+ θα έχουν μόνο όσοι έχουν αποκτήσει διετή εμπειρία στην οδήγηση ελαφρύτερων οχημάτων (κατηγορίας Β) και έχουν συμπληρώσει τα 21 έτη.
Το προσχέδιο περιλαμβάνει χαμηλότερα όρια ταχύτητας για τους αρχάριους οδηγούς, στο οδικό δίκτυο με όριο τα 90 χλμ/ώρα ή υψηλότερο. Π.χ. στον αυτοκινητόδρομο όπου υπάρχει όριο 130 χλμ/ώρα, οι νέοι οδηγοί να επιτρέπεται να κινούνται έως τα 110 χλμ/ώρα.
Πηγή: Reader.gr