Σάββατο, 18 Ιανουαρίου, 2025
ΑρχικήΧωρίς κατηγορίαΠλήρης απογοήτευση οι εκπτώσεις για τον εμπορικό κόσμο της Θεσσαλονίκης

Πλήρης απογοήτευση οι εκπτώσεις για τον εμπορικό κόσμο της Θεσσαλονίκης

- Advertisement -

Το 93% του συνόλου των ερωτηθέντων δηλώνει απογοητευµένο, ενώ, µόνον το 7% δηλώνει ικανοποιηµένο από τον τζίρο την περίοδο των εκπτώσεων σύμφωνα με έρευνα, σε δείγµα 200 εµπορικών επιχειρήσεων της πόλης µας, διεξήγαγε ο Εµπορικός Σύλλογος Θεσσαλονίκης, για την κίνηση της αγοράς κατά την περίοδο των φετινών χειµερινών  εκπτώσεων.

Η έρευνα έγινε σε εµπορικές επιχειρήσεις του Κέντρου, της ∆υτικής και της Ανατολικής Θεσσαλονίκης και εκτός των αποτελεσµάτων επί του συνόλου των επιχειρήσεων, υπάρχει, παράλληλα, ανάλυση αποτελεσµάτων ξεχωριστά για κάθε µία από τις παραπάνω περιοχές.

Επίσης, για το ιστορικό κέντρο της πόλης µας έχει γίνει πρόβλεψη ειδικότερης ανάλυσης

αποτελεσµάτων, µε βάση τις κάτωθι περιοχές:

1. ΕΓΝΑΤΙΑ – ΙΩΝ.∆ΡΑΓΟΥΜΗ – ΒΕΝΙΖΕΛΟΥ – ΣΥΓΓΡΟΥ (και γύρω δρόµοι)

2. ΤΣΙΜΙΣΚΗ-ΑΓ.ΣΟΦΙΑΣ-ΜΗΤΡΟΠΟΛΕΩΣ-ΠΡΟΞ.ΚΟΡΟΜΗΛΑ (και γύρω δρόµοι)

3. ΕΡΜΟΥ – ΒΑΣ.ΗΡΑΚΛΕΙΟΥ – ∆ΗΜ.ΓΟΥΝΑΡΗ – Γ.ΣΤΑΥΡΟΥ-ΑΓ.ΘΕΟ∆ΩΡΑΣ (και

γύρω δρόµοι)

Κάθε πέρυσι πολύ καλύτερα, ή κάθε φέτος και χειρότερα! Αυτό επιβεβαιώνουν τα αποτελέσµατα της έρευνας δείχνοντας µείωση του τζίρου των εµπορικών επιχειρήσεων

της πόλης µας, κατά µέσο όρο, σε ποσοστό 40% από πέρυσι. Με δεδοµένο µάλιστα, ότι η χριστουγεννιάτικη περίοδος, αλλά και η αντίστοιχη περυσινή περίοδος των εκπτώσεων ήταν, εξίσου κακές για την κίνηση στην αγορά, γίνεται αντιληπτό το αδιέξοδο στο οποίο έχει περιέλθει το εµπόριο της πόλης µας, το οποίο έχει υποστεί τεράστιες οικονοµικές απώλειες και αντιµετωπίζει µε αγωνία, πλέον, το µέλλον του.

Συγκεκριµένα, τα αποτελέσµατα της έρευνας δείχνουν ότι το 93% του συνόλου των ερωτηθέντων δηλώνει απογοητευµένο, ενώ, µόνον το 7% δηλώνει ικανοποιηµένο από τον τζίρο την περίοδο των εκπτώσεων.

Επί του συνόλου των επιχειρήσεων που συµµετείχαν στην έρευνα του Εµπορικού Συλλόγου Θεσσαλονίκης, το 91% δηλώνουν µείωση του τζίρου τους, σε σχέση µε

πέρυσι, το 6% κυµάνθηκαν στα ίδια περυσινά επίπεδα, και µόνον το 2% των επιχειρήσεων που συµµετείχαν στην έρευνα είδαν αύξηση στον τζίρο τους.

Τα παραπάνω στοιχεία δεν έχουν διαφοροποιήσεις, από περιοχή σε περιοχή, αφού, στην περιοχή του ιστορικού ΚΕΝΤΡΟΥ µόνον το 9% των επιχειρήσεων δηλώνει

ικανοποιηµένο από την κίνηση της αγοράς κατά την περίοδο των εκπτώσεων, ενώ, σε άλλη ερώτηση για µεταβολή του τζίρου τους σε σχέση µε πέρυσι, το 87,5% των

ερωτηθέντων δηλώνει αρνητική µεταβολή στον τζίρο τους σε σχέση µε την αντίστοιχη περυσινή περίοδο.

Βάσει των στοιχείων της έρευνας, όπως προκύπτει από την ειδικότερη ανάλυση:

 στην περιοχή της Εγνατίας-Ιων.∆ραγούµη και Βενιζέλου οι ικανοποιηµένες, από τον τζίρο τους, επιχειρήσεις ανέρχονται στο απογοητευτικό ποσοστό του 6% των

ερωτηθέντων, µε αύξηση να έχουν µόνον το 2%  στην περιοχή της Τσιµισκή-Αγ.Σοφίας-Μητροπόλεως-Προξ.Κοροµηλά το ποσοστότων ικανοποιηµένων από τον τζίρο τους επιχειρήσεων ανέρχεται στο 16%, µε µόνον, όµως, το 2% να είδε αύξηση στον τζίρο του σε σχέση µε πέρυσι.

 και στην περιοχή της Ερµού – Βας.Ηρακλείου-∆ηµ.Γούναρη, δεν υπάρχει καµία επιχείρηση ικανοποιηµένη από την κίνηση της αγοράς κατά την περίοδο των  εκπτώσεων, µε το 90% να έχουν µείωση στο τζίρο τους και το 10% να παραµένει στα ίδια επίπεδα µε πέρυσι.

Απογοητευτική είναι η εικόνα που παρουσιάζουν επιχειρήσεις εκτός ιστορικού κέντρου, αφού,  στη ∆ΥΤΙΚΗ Θεσσαλονίκη το 100% των ερωτηθέντων δηλώνει απογοητευµένο από την κίνηση της αγοράς την περίοδο των εκπτώσεων, µε το 98% να δηλώνει µείωση στο τζίρο σε σχέση µε πέρυσι και το 2% να είναι στα ίδια επίπεδα

 στην ΑΝΑΤΟΛΙΚΗ Θεσσαλονίκη το 7% δηλώνει ικανοποιηµένο από την κίνηση της αγοράς την περίοδο των εκπτώσεων µε µόνον, όµως, το 2% να έχει αύξηση στο

τζίρο του σε σχέση µε πέρυσι.

Από τους ερωτηθέντες, ποσοστό 34% θέτουν ως κύρια αιτία της πτώσης του τζίρου την οικονοµική κρίση , ακολουθεί µε 27% η αύξηση της ανεργίας και οι µειώσεις µισθών και µε 19% η αρνητική ψυχολογία του καταναλωτή.

Η συντριπτική πλειοψηφία των εµπόρων θεωρεί ως καλύτερη περίοδο των εκπτώσεων, από άποψη αγοραστικής κίνησης, την περίοδο του Ιανουαρίου, ενώ το 27,5% δήλωσε ότι καµία εβδοµάδα των εκπτώσεων δεν ήταν καλή.

Στην ερώτηση ποια µέτρα έλαβε η επιχείρηση για να αντιµετωπίσει τη δύσκολη οικονοµική κατάσταση, το 10% δήλωσε ότι προχώρησε σε µειώσεις ενοικίων, το 13% σε

µειώσεις µισθών, το 15% σε απολύσεις προσωπικού και το 43% δήλωσε ότι µείωσε τις τιµές των εµπορευµάτων.

Στην ερώτηση ποιο µέτρο κατά τη γνώµη τους θα βοηθούσε την επιχείρηση υπό το καθεστώς της οικονοµικής κρίσης, οι απαντήσεις που δόθηκαν αφορούσαν την αλλαγή ψυχολογίας του καταναλωτή (ποσοστό 24%), την ενίσχυση της ρευστότητας µέσω χρηµατοδοτικών προγραµµάτων (ποσοστό 23%),την πάταξη του παρεµπορίου (ποσοστό 21%) , την ελαστικοποίηση τραπεζικών κριτηρίων δανεισµού (ποσοστό 14%),την άµεση ενεργοποίηση του ΕΣΠΑ (ποσοστό 8%)

- Advertisement -

Ακολουθήστε το seleo.gr στο Facebook και στο Twitter

 







Διαβάστε Ακόμα