Τον κάθετο άξονα 60 «Θεσσαλονίκη – Σέρρες – Προμαχώνας» της Εγνατίας Οδού στην περιοχή Α/Κ Λαχανά, όπου ολοκληρώθηκε η κατασκευή της αρτηρίας, επισκέφθηκε ο υφυπουργός Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων Γιάννης Μαγκριώτης.
«Σήμερα παραδόθηκε στην κυκλοφορία και το τελευταίο τμήμα διπλού κλάδου στην περιοχή του Ανισόπεδου Κόμβου Λαχανά, του τμήματος Δερβένι – Α/Κ Λαχανά μήκους 30 χλμ. και προϋπολογισμού 76 εκ. ευρώ με ΦΠΑ, που ανήκει στον κάθετο άξονα 60 «Θεσσαλονίκη – Σέρρες – Προμαχώνας», μήκους 96 χλμ. Θα ήθελα να τονίσω, ότι ήδη έχουν ξεκινήσει οι εργασίες για την ολοκλήρωση των κλάδων του Α/Κ Λαχανά και στόχος μας είναι να ολοκληρωθούν οι κλάδοι αυτοί, μέσα στους επόμενους τρεις μήνες» τόνισε ο κ. Μαγκριώτης.
Ο κ. Μαγκριώτης στη συνέχεια αναφέρθηκε και στα υπόλοιπα τμήματα του κάθετου άξονα 60.
Σύμφωνα με τον υφυπουργό, για το τμήμα Στρυμονικό – Λευκώνας – Α/Κ Χριστού, μήκους 22 χλμ επειδή ο αρχικός ανάδοχος έχει κηρυχθεί οριστικά έκπτωτος, η Εγνατία Οδός Α.Ε. προγραμματίζει την δημοπράτηση εργολαβίας. Η εργολαβία αυτή αφορά τις εργασίες για την ολοκλήρωση του τμήματος Στρυμονικό – Α/Κ Χριστού, καθώς και εργασίες για την μεγαλύτερη βελτίωση και λειτουργικότητα του συνόλου του κάθετου άξονα. Ο συνολικός προϋπολογισμός του έργου είναι 120 εκ. ευρώ χωρίς ΦΠΑ, η απαιτούμενη πρόσθετη χρηματοδότηση είναι εξασφαλισμένη και αναμένεται η προκήρυξη της δημοπράτησης του έργου από την Εγνατία Οδό Α.Ε. μέσα στον επόμενο μήνα. “Εκτιμάται, ότι θα έχουμε ανάδοχο αρχές του 2012, ενώ ο χρόνος εκτέλεσης του έργου υπολογίζεται στους 20 μήνες, μετά από την ανάθεση της νέας σύμβασης κατασκευής” τόνισε ο κ. Μαγκριώτης.
Παράλληλα, είναι σε εξέλιξη οι διαδικασίες για την ολοκλήρωση του τμήματος Σιδηρόκαστρο (Κάτω Αμπέλα) – Α/Κ Πετριτσίου μήκους 9 χλμ και προϋπολογισμού 37 εκ. ευρώ με ΦΠΑ. Υπολείπεται μόνο ολοκλήρωση των εργασιών σύνδεσης με τα όμορα τμήματα, καθώς και η ολοκλήρωση των εργασιών ασφαλτόστρωσης και σήμανσης.
«Ο κάθετος άξονας της Εγνατίας «Θεσσαλονίκη – Σέρρες – Προμαχώνας» είναι απόλυτης προτεραιότητας, όσο για την χώρα μας και για τους νομούς απ’ όπου διέρχεται, Θεσσαλονίκης και Σερρών, όσο και για την ενίσχυση της εξωστρέφειας και της ανταγωνιστικότητας της ελληνικής οικονομίας. Είναι μέρος του Πανευρωπαϊκού Άξονα 7, τον οποίο η χώρα μας έχει εντάξει στα βασικά ευρωπαϊκά δίκτυα. Είναι θετικό, ότι και η κυβέρνηση της Βουλγαρίας άρχισε τον τελευταίο χρόνο να δημοπρατεί τμήματα του Πανευρωπαϊκού αυτού οδικού άξονα από τα Ελληνοβουλγαρικά σύνορα μέχρι τη Σόφια, ένα θέμα που για πολλά χρόνια έθετε η χώρα μας προς τη Βουλγαρική πλευρά» κατέληξε ο κ. Μαγκριώτης.
.