Δευτέρα, 20 Μαΐου, 2024
ΑρχικήΧωρίς κατηγορίαΑπαράδεκτη οικονομική ενίσχυση και στήριξη του μονοπωλίου των ΚΤΕΛ

Απαράδεκτη οικονομική ενίσχυση και στήριξη του μονοπωλίου των ΚΤΕΛ

Στη δίνη της προεκλογικής περιόδου και στον αστερισμό του ψηφοθηρικού άγχους κομμάτων και πολιτικών προσώπων κινείται για μια ακόμη φορά η Ελλάδα με τα γνωστά καταστροφικά αποτελέσματα. Πως αλλιώς να εξηγήσει κανείς την εμμονή του υπουργού

Μεταφορών Μάκη Βορίδη όχι μόνο να μην απελευθερώσει τις επιβατικές μεταφορές της χώρας, όπως προβλέπει η συμφωνία με την τρόικα για το άνοιγμα όλων των κλειστών επαγγελμάτων, αλλά –αντίθετα- να πριμοδοτήσει από το Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων τα ΚΤΕΛ με το εξωφρενικό για τα δεδομένα της εποχής ποσό των 45 εκατ. ευρώ;

 

Σύμφωνα με το άρθρο 119 του Σχεδίου Νόμου «Ρυθμίσεις ηλεκτρονικών Επικοινωνιών, Μεταφορών, Δημοσίων Έργων και Άλλες Διατάξεις» του Υπουργείου Μεταφορών, Υποδομών και Δικτύων το πρόβλημα του αθέμιτου ανταγωνισμού που ασκούν τα ΚΤΕΛ προς τις τουριστικές επιχειρήσεις διαιωνίζεται, με αποτέλεσμα να συντηρούνται μονοπωλιακές καταστάσεις. Η ρύθμιση προσφέρει απλόχερα ποσό ύψους 45 εκατ. ευρώ από το ΠΔΕ για την αντικατάσταση αστικών και υπεραστικών λεωφορείων κυριότητας των ΚΤΕΛ ΑΕ ή μετόχων αυτών.

Πρόκειται για ένα ασύλληπτο για τα σημερινά δεδομένα της ελληνικής οικονομίας ποσό που κάνει τον κάθε καλόπιστο να αναρωτηθεί αν τελικά υπάρχουν χρήματα στο ΠΔΕ ή όχι; Κι αν υπάρχουν γιατί δεν διατίθενται για την προβολή της χώρας στο εξωτερικό και την αντιστροφή του δυσφημιστικού κλίματος για τη χώρα, αλλά προσφέρονται για να ενισχυθούν και να προστατευθούν τα ΚΤΕΛ, όταν είναι υποχρέωση της χώρας η πλήρης απελευθέρωση των οδικών επιβατικών μεταφορών.

Ο κ. Μάκης Βορίδης καλείται να εξηγήσει τους λόγους για τους οποίους προωθείται η συγκεκριμένη διάταξη και μάλιστα με την ένδειξη του κατεπείγοντος. Αλλά και οι προϊστάμενοί του στο Μέγαρο Μαξίμου και την οδό Συγγρού οφείλουν να αιτιολογήσουν γιατί συμφωνούν –αν συμφωνούν- με τις επιλογές του υπουργού. Και να παρέμβουν ώστε να αποκαταστήσουν τον ορθό λόγο και τη δεοντολογία.

Η Ελλάδα ταλαιπωρείται δεκαετίες τώρα από μεθοδεύσεις και πρακτικές επαγγελματικών ομάδων που σκέφτονται και κινούνται με συντεχνιακή λογική εξαργυρώνοντας συχνά τις πολιτικές τους επιλογές. Σήμερα –μέσα στην μεγάλη κρίση και τη βαθειά ύφεση- οι ανάγκες της χώρας και της οικονομίας απαιτούν διαφορετικές προσεγγίσεις.

Το Επαγγελματικό Επιμελητήριο Θεσσαλονίκης καλεί τους αρμόδιους πολιτικούς παράγοντες να σταθούν στο ύψος των περιστάσεων και με τις αποφάσεις τους να συμβάλουν στην ανάταξη της χώρας και της οικονομίας και όχι στη διαιώνιση των πρακτικών που μας έφεραν σε αυτό το σημείο.

Μέλη της διοίκησης του ΕΕΘ είχαν επισκεφθεί πριν από τρεις μόλις μήνες τον κ. Μάκη Βορίδη, είχαν συζητήσει μαζί του τα προβλήματα που υπάρχουν στις οδικές επιβατικές μεταφορές, του είχαν υποβάλλει προτάσεις και είχαν «εισπράξει» την κατανόησή του και τη δέσμευση να προωθήσει την επίλυση των δίκαιων αιτημάτων. Αντ’ αυτού επέλεξε την επιχορήγηση των ΚΤΕΛ και την θωράκιση του επιδοτούμενου έργου τους, που τόσο ακριβά κοστίζει στους επιβάτες και τον κρατικό προϋπολογισμό.

Όλοι ζούμε σε αυτό τον τόπο. Γνωριζόμαστε και καταλαβαινόμαστε. Η σημερινή πολιτική ηγεσία του υπουργείου Μεταφορών είναι έκθετη, όχι μόνο απέναντι στους επαγγελματίες των οδικών μεταφορών, αλλά και απέναντι στο σύνολο των πολιτών της χώρας, που καλούνται να πληρώσουν πανάκριβα την νοοτροπία και την πρακτική που συχνά διέπει τις κινήσεις του πολιτικού προσωπικού.

Ακολουθήστε το seleo.gr στο Facebook και στο Twitter

 

Html code here! Replace this with any non empty text and that's it.

Χορηγός Επικοινωνίας


 

Διαβάστε Ακόμα