Το κόστος των εργασιών βαρύνει το Δήμο Θεσσαλονίκης και γίνονται με σκοπό τη διευκόλυνση της διέλευσης των πεζών και την βελτίωση από αισθητικής και λειτουργικής πλευράς των κοινόχρηστων χώρων, ανέφερε ο Αντιδήμαρχος Αστικού Σχεδιασμού, Πολεοδομίας και Δικτύων Ανδρέας Κουράκης κατά την παρουσίαση του σχεδίου στην συνεδρίαση της Επιτροπής Ποιότητας Ζωής που έγινε με τη χρήση εποπτικών μέσων. «Προχωρούμε στη δεύτερη φάση του σχεδιασμού μας για την απελευθέρωση ζωτικού κοινόχρηστου χώρου σε κομβικά σημεία της πόλης. Το πρόγραμμα της απομάκρυνσης των εγκαταλειμμένων περιπτέρων που έχουν απομείνει, καθώς και τη μετατόπιση των υπολοίπων σε ειδικά διαμορφωμένους χώρους έτσι ώστε να μη προκαλούν προβλήματα στην διέλευση των πεζών, που συζητήθηκε στην Επιτροπή Ποιότητας Ζωής βρίσκεται ήδη σε εφαρμογή. Με το έργο που υλοποιούμε στις οδούς Εθνικής Αμύνης και Αλεξάνδρου Σβώλου δίνουμε τη δυνατότητα στους πεζούς συμπολίτες μας να κινηθούν με άνεση στο κέντρο της πόλης» σημείωσε χαρακτηριστικά ο Ανδρέας Κουράκης.
Σύμφωνα με το σχεδιασμό μετατοπίζονται συνολικά 14 περίπτερα και συγκεκριμένα τέσσερα στην οδό Εθνικής Αμύνης, (αριθμός 2, 8, 8Α, 20 και 32Α) και εννέα στην οδό Αλεξάνδρου Σβώλου αριθμός (1-3, 16, 23-25, 24, 34-36, 37-39, 43, 49 και 51-53). Οι διοικητικές διαδικασίες αναφορικά με τις μετατοπίσεις των περιπτέρων έχουν ήδη ξεκινήσει και εκτιμάται ότι εάν δεν υπάρξουν ιδιαίτερα προβλήματα, οι εργασίες στις οδούς Εθνικής Αμύνης και Αλεξάνδρου Σβώλου, θα έχουν ολοκληρωθεί τους αμέσως προσεχείς μήνες.
Επίσης στο πλαίσιο της απελευθέρωσης ζωτικού κοινόχρηστου χώρου στο κέντρο της πόλης και σε άλλες περιοχές ο Δήμος Θεσσαλονίκης προχωρά σε νέα φάση αποξήλωσης των εγκαταλειμμένων περιπτέρων. Συγκεκριμένα καταργούνται και ακολούθως απομακρύνονται έξι ακόμη περίπτερα επί των οδών: Ολύμπου 75 και Ολύμπου 121, Αυρηλιανής 10, Λαγκαδά 9-11 και Λαγκαδά 97, καθώς και Καρακάση 99.
Η κατάργηση των θέσεών τους, αποφασίστηκε προκειμένου να διευκολυνθεί η διέλευση των πεζών και να επιλυθούν τα προβλήματα που προκαλούσε η στενότητα των πεζοδρομίων και η μικρή απόσταση των περιπτέρων από τοίχους παρακείμενων οικοδομών. Επίσης σε όλες τις περιπτώσεις οι δικαιούχοι των περιπτέρων, είτε απεβίωσαν, είτε αποχώρησαν οικειοθελώς διότι έκριναν τις θέσεις οικονομικά άγονες και μη βιώσιμες.