Κατέρρευσαν οι πωλήσεις Ι.Χ. το Μάρτιο: Σημείωσαν πτώση 60,7% (πίνακες)

Κατέρρευσαν οι πωλήσεις Ι.Χ. το Μάρτιο: Σημείωσαν πτώση 60,7% (πίνακες)

Βουτιά κατά 60,7% σημείωσαν οι ταξινομήσεις νέων αυτοκινήτων το Μάρτιο

στην ελληνική αγορά, εξαιτίας της πανδημίας του κορονοϊού.

Η τάση της εντυπωσιακής μείωσης πωλήσεων στις κυριότερες ευρωπαϊκές αγορές το Μάρτιο δεν άφησε ανέγγιχτη και τη χώρα μας, παρότι τα καταστήματα πώλησης αυτοκινήτων ήταν από τις ελάχιστες εμπορικές δραστηριότητες που δεν εντάχθηκαν στο lockdown.

Σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία του Συνδέσμου Εισαγωγέων Αντιπροσώπων Αυτοκινήτων και Δικύκλων, όπως τα παραθέτει το insider.gr οι ταξινομήσεις το Μάρτιο στη χώρα μας, σε σχέση με τον αντίστοιχο μήνα το 2019, παρουσίασαν μια κάθετη πτώση κατά 60,7%.

Πιο συγκεκριμένα, το Μάρτιο του 2019 ταξινομήθηκαν 9.518 καινούρια επιβατικά αυτοκίνητα ιδιωτικής χρήσης, ενώ το φετινό μήνα μόλις 3.744. Αξίζει να σημειωθεί ότι ακόμα και σε σύγκριση με τη χειρότερη χρονιά πωλήσεων της τελευταίας δεκαετίας, το 2012, ο φετινός Μάρτιος είναι σημαντικά μειωμένος. Τότε, είχαν ταξινομηθεί 4.901 οχήματα.

Εξαιρετικά δυσμενής είναι η εικόνα της αγοράς σε όλο το φάσμα της πώλησης οχημάτων, καθώς μεγάλες μειώσεις που ξεπερνούν το 30% κατέγραψαν και οι ταξινομήσεις των λεωφορείων, των φορτηγών και των μοτοσικλετών, όπως μπορείτε να δείτε και στον πίνακα στη συνέχεια.

 

Μάρτιος 2020

Μάρτιος 2019

Μεταβολή

Καινούργια επιβατικά

3.744

9.518

-60,7%

Καινούργια φορτηγά (ελαφρά και βαρέα)

413

672

-38,5%

Καινούργια λεωφορεία

19

29

-34,5%

Καινούργια δίκυκλα (πλέον των 50 cc)

1.548

2.401

-35,5%

       

Οι προτιμήσεις των Ελλήνων οδηγών

Παραδοσιακά οι Έλληνες αγοραστές καινούριων αυτοκινήτων προτιμούν τα μοντέλα της κατηγορίας B (Polo, 208, Fiesta κ.λ.π.), της οποίας το ποσοστό επί του συνόλου των πωλήσεων έφτασε στο 46,4% το Μάρτιο. Από τα στοιχεία ταξινομήσεων ωστόσο παρατηρείται μια σημαντική αύξηση στις πωλήσεις των μοντέλων κατηγορίας C (Golf, Focus κ.λ.π.)

Αναφορικά με τους κινητήρες που επιλέγουν οι Έλληνες, βλέπουμε ότι αυτοί με καύσιμο τη βενζίνη κυριάρχησαν και το Μάρτιο, ωστόσο το ποσοστό τους ήταν σημαντικά μειωμένο σε σχέση με το Μάρτιο του 2019, ενώ σημαντική άνοδο βλέπουμε στην κατηγορία των υβριδικών κινητήρων, που έχουν πλέον μερίδιο της τάξης του 12,1% της συνολικής αγοράς.

 

Μάρτιος 2020

Μάρτιος 2019

Διαφορά (μονάδες μεριδίου)

Βενζίνη

57,4%

67,6%

-10,2

Πετρέλαιο

25,9%

27,1%

-1,2

Υβριδικά (HEV)

13,4%

3,9%

+9,5

Επαναφορτιζόμενα (BEV-PHEV)

1,1%

0,3%

+0,8

Φυσικό αέριο

(bi-fuel)

2,1%

0,7%

+1,4

Υγραέριο

(bi-fuel)

0,0%

0,4%

-0,4

 Τα χειρότερα έπονται

Καθώς ο Μάρτιος ήταν ένας λειτουργικός εμπορικά μήνας στο πρώτο 15νθήμερο, με αρκετές παραγγελίες να διεκπεραιώνονται και από το Φεβρουάριο, η τεράστια μείωση των ταξινομήσεων προεξοφλεί ότι δεν έχουμε ακόμα δει τα χειρότερα. Τα οποία έρχονται το μήνα Απρίλιο, που εκτός από τη μηδενική εμπορική κίνηση στα καταστήματα πώλησης αυτοκινήτων, βρίσκει και τις δημόσιες υπηρεσίες να υπολειτουργούν, με αποτέλεσμα την αδυναμία ταξινόμησης των όποιων ελάχιστων παραγγελιών.

Το στοίχημα πλέον είναι αυτό της επόμενης ημέρας, κατά πόσο δηλαδή η αγορά θα ανακάμψει και σε ποιο βαθμό. Όπως σε όλους σχεδόν τους τομείς της ελληνικής οικονομίας και εδώ ο τουρισμός θα κρίνει πολλά, καθώς οι εταιρείες ενοικίασης και leasing έχουν ουσιαστικά πραγματοποιήσει όχι μόνο στάση αγορών, αλλά προχώρησαν και σε ακύρωση των όποιων παραγγελιών είχαν τεθεί.

Με δεδομένο ότι το 50% περίπου των πωλήσεων νέων αυτοκινήτων αφορά τις εταιρικές πωλήσεις, η επανεκκίνηση του τουρισμού, αν και όποτε αυτή προκύψει, θα κρίνει εν πολλοίς και την τύχη του κλάδου της εμπορίας αυτοκινήτων.