Λ. Κυρίζογλου: «Ομολογία αποτυχίας η εκχώρηση του συγκοινωνιακού έργου στα ΚΤΕΛ»

Λ. Κυρίζογλου: «Ομολογία αποτυχίας η εκχώρηση του συγκοινωνιακού έργου στα ΚΤΕΛ»

Την πλήρη αντίθεσή της στην μεταφορά ακινήτων κυριότητας του Ελληνικού Δημοσίου στο Υπερταμείο,

εξέφρασε το Δ.Σ της Περιφερειακής Ένωσης Δήμων Κεντρικής Μακεδονίας (ΠΕΔ-ΚΜ), δηλώνοντας παράλληλα τη διαφωνία του και για τον τρόπο δημοσίευσης του σχετικού νόμου (ΦΕΚ). Ειδικότερα στη διάρκεια της σημερινής συνεδρίασης του οργάνου οι δήμαρχοι εξέφρασαν την αντίθεση τους στη μεταβίβαση 10.119 ακινήτων στην “Εταιρεία Ακινήτων Δημοσίου” και ζήτησαν να παγώσει κάθε διαδικασία.

Το Δ.Σ της ΠΕΔ-ΚΜ τάχθηκε υπέρ της απόδοσης στους οικείους δήμους όλων των ακινήτων που είναι περιουσιακά στοιχεία του ευρύτερου δημόσιου τομέα και είναι με γενικά πολεοδομικά σχέδια ή διατάγματα ρυμοτομίας, προοριζόμενα για κοινόχρηστη ή κοινωφελή χρήση. Παράλληλα αποφάσισε να ζητήσει άμεσα συνάντηση με τους αρμόδιους υπουργούς, ενώ θα ζητήσει και από τη νομική σχολή του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης να αναλάβουν μέλη της την υποστήριξη των κινήσεων της Ένωσης.

«Θα πρέπει άμεσα η κυβέρνηση να εξαιρέσει αυτά τα ακίνητα που η ίδια κατά τον δικό της νόμο το 2016 ψήφισε, και που πρέπει να εξαιρεθούν όπως προβλέπεται» δήλωσε ο πρόεδρος της ΠΕΔ-ΚΜ, Λάζαρος Κυρίζογλου και πρόσθεσε πως αν δεν γίνει αυτό να μην προχωρήσει καμία περαιτέρω διαδικασία.

«Εκφράζουμε την αντίθεση μας όπως και με τις προηγούμενες κυβερνήσεις είχαμε τις αντιρρήσεις μας και τις αντιθέσεις μας, έτσι και με τη σημερινή κυβέρνηση σε ότι αφορά το τρίτο μνημόνιο. Το 2016 με έναν νόμο εφαρμοστικό που προβλέπονταν η ίδρυση της Ελληνικής Εταιρείας Συμμετοχών και Περιουσίας, δηλ. το Υπερταμείο, στο οποίο ως άμεσες θυγατρικές εταιρίες υπάγεται η εταιρεία ακινήτων του δημοσίου (ΕΤΑΔ) και το ταμείο αξιοποίησης ιδιωτικής περιουσίας του δημοσίου. Εκεί προβλέπονταν η μεταφορά ακινήτων του δημοσίου, ήταν δηλ., μεταξύ των προαπαιτουμένων και επειδή η κυβέρνηση δεν είχε εκπληρώσει αυτήν την υποχρέωση της ζήτησε τη μεταφορά ακινήτων στο Υπερταμείο» ανέφερε στην τοποθέτηση του ο πρόεδρος της ΠΕΔ-ΚΜ.

Είπε ακόμη πως η κυβέρνηση μέσα σε μια μέρα έκανε το ΦΕΚ και εξουσιοδότησε τον κ. Τσακαλώτο να κάνει όλες τις ενέργειες που προβλέπονται, ώστε 10.119 ακίνητα του Ελληνικού Δημοσίου, πάνω από 500 εκατ. τ.μ γης και 26.000 τ.μ δομημένης επιφάνειας που ανήκουν στο ελληνικό δημόσιο, να τεθούν υπό μεταφορά –κατά παραβίαση του νόμου του 2016 που έλεγε ότι περιοχές προστατευόμενες RAMSAR, ΝΑTURA και αρχαιολογικοί χώροι κ.α πρέπει να εξαιρεθούν. «Είμαστε αντίθετοι για τα 99 χρόνια δέσμευσης της περιουσίας του ελληνικού δημοσίου και με τη μεταφορά της στο Υπερταμείο» σημείωσε ο κ. Κυρίζογλου

Λ. Κυρίζογλου: «Ομολογία αποτυχίας η εκχώρηση του συγκοινωνιακού έργου στα ΚΤΕΛ»

Ομολογία αποτυχίας χαρακτήρισε ο πρόεδρος της ΠΕΔ-ΚΜ κ. Κυρίζογλου την εκχώρηση μέρους του συγκοινωνιακού έργου του ΟΑΣΘ στα ΚΤΕΛ ή σε ιδιώτη, ενώ κατήγγειλε ότι και σε αυτό το ζήτημα οι δήμαρχοι δεν είχαν καμία ενημέρωση. Μιλώντας από το βήμα της σημερινής συνεδρίασης του οργάνου τόνισε: «Αποτελεί ομολογία αποτυχίας η εκχώρηση του συγκοινωνιακού έργου στα ΚΤΕΛ που είναι ένας ιδιωτικός φορέας και ταυτόχρονα μεγαλομέτοχος του ΟΑΣΘ». Πρόσθεσε μάλιστα ότι η επίμαχη τροπολογία «γυρίζει την πόλη και το νομό πίσω στο παλιό καθεστώς».

Ο ίδιος κατήγγειλε ακόμη πως μια ακόμη φορά ότι οι υπηρεσίες παροχής του Οργανισμού προς τους πολίτες, χειροτερεύουν, αντί να βελτιώνονται, ενώ την ίδια ώρα πληθαίνουν οι διαμαρτυρίες των πολιτών.

«Ο ΟΑΣΘ παρά το γεγονός ότι κρατικοποιήθηκε δεν παρέχει ποιοτικές υπηρεσίες. Τα λεωφορεία είναι λιγότερα από πριν και υπάρχουν μεγαλύτερες καθυστερήσεις στα δρομολόγια. Είτε κάποιος είναι υπέρ του ιδιωτικού, είτε του δημόσιου μοντέλου, οι πολίτες θα πρέπει να λαμβάνουν καλύτερες υπηρεσίες», σημείωσε ο πρόεδρος της ΠΕΔ-ΚΜ.

Μάλιστα εξαπέλυσε επίθεση στον υπουργό Μεταφορών και Υποδομών, Χρήστο Σπίρτζη, λέγοντας πως άλλο σχέδιο έδωσε στους δημάρχους, άλλο κατέθεσε στη βουλή και άλλο κατέθεσε στο Γενικό Λογιστήριο. «Δεν μας ενημέρωσε σοβαρά και υπεύθυνα και δεν μας έδωσε καμία οικονομοτεχνική μελέτη βιωσιμότητας του εγχειρήματος της κρατικοποίησης. Ήθελε η κυβέρνηση να μας πείσει ότι η κρατικοποίηση του ΟΑΣΑ στην Αθήνα και του ΟΑΣΘ ήταν η βέλτιστη πρακτική, προς αντιμετώπιση των προβλημάτων που προϋπήρχαν» υπογράμμισε ο κ. Κυρίζογλου. Πρόσθεσε μάλιστα ότι είναι μια ομολογία αποτυχίας το όλο εγχείρημα που εφάρμοσε η κυβέρνηση, και φαίνεται, όπως είπε, ότι αποτυγχάνει, ενώ και οι πολίτες βλέπουν την κακή ποιότητα των υπηρεσιών.

Στη συνεδρίαση παραβρέθηκε και ο πρόεδρος του συνδικάτου των εργαζομένων στον ΟΑΣΘ, Δημήτρης Τσερμενίδης, ο οποίος, μεταξύ άλλων, επισήμανε ότι έλαβε διαβεβαιώσεις πως διασφαλίζονται οι θέσεις εργασίας των εργαζομένων. Είπε επίσης ότι σύμφωνα με την τροπολογία, υπάρχει η δυνατότητα να δίνεται η συγκοινωνία στην ΚΤΕΛ ΑΕ, στους OTA Α΄ και Β΄ βαθμού και σε όποιον ιδιώτη μεταφορέα.

Η Ιστοσελίδα χρησιμοποιεί cookies προκειμένου να μπορούμε να σας προσφέρουμε την καλύτερη δυνατή εμπειρία.