Απαντήσεις για τα γερασμένα λεωφορεία του ΟΑΣΘ έδωσε ο Στ.Παππάς

Απαντήσεις για τα γερασμένα λεωφορεία του ΟΑΣΘ έδωσε ο Στ.Παππάς

Αναλυτικά στοιχεία για τη διαχείριση του στόλου των λεωφορείων του ΟΑΣΘ από την προηγούμενη διοίκηση έδωσε στη δημοσιότητα ο πρόεδρος του Οργανισμού Στέλιος Παππάς , κατά τη διάρκεια συνέντευξης τύπου.

Κατά την εισήγηση του επανελαβε τι παρέλαβε η νέα διοίκηση όταν ανέλαβε τα καθήκοντά της. '' όπως είναι φυσικό από την πρώτη στιγμή που αναλάβαμε ζητήσαμε από ειδικό γραφείο ορκωτών ελεγκτών να συντάξει τον ισολογισμό έναρξης, για να έχουμε μια σαφή εικόνα για το τι ακριβώς έχουμε παραλάβει τόσο από άποψη οικονομικών μεγεθών όσο και από άποψη επιχειρησιακής δυνατότητας του στόλου μας.Θεμελιώδες συστατικό του ισολογισμού έναρξης είναι η απογραφή'' δήλωσε ο κ.Παππάς και τόνισε πως, '' κατά την απογραφή λοιπόν εμφανίζονται 622 λεωφορεία. Ωστόσο την πρώτη μέρα που αναλάβαμε διαπιστώσαμε ότι από τα λεωφορεία αυτά, μόνο τα 245 ήταν δυνατόν να τεθούν στην εξυπηρέτηση του κοινού, αλλά και αυτά παρουσίαζαν σημαντικά προβλήματα.Από την μέρα αυτή και μετά έχει αρχίσει μια εξαιρετικά επίπονη προσπάθεια για την ανάταξη των λεωφορείων μέσα σε εξαιρετικά δυσμενείς οικονομικές δουλείες που βάρυναν τον οργανισμό.Με την πρόοδο αυτής της προσπάθειας, διαπιστώσαμε ότι το σύνολο του στόλου έπασχε από πρόωρη γήρανση''.

Σύμφωνα με τον Πρόεδρο του Οργανισμού από την έρευνα που πραγματοποιήθηκε διαπιστώθηκαν, μακρόχρονη έλλειψη προληπτικής συντήρησης. Ελλείψεις ανταλλακτικών και δυσκολίες προμηθειών για λόγους που αφορούν υψηλά χρέη του οργανισμού προς προμηθευτέ. Ελλείψειςτεχνιτών για την συντήρηση και καθυστέρηση της διαδικασίας προμήθειας και ανανέωσης ηλεκτρονικού εξοπλισμού των αμαξοστασίων.

''Από την έρευνα αυτή, που επίσης αναθέσαμε σε γραφείο ορκωτών ελεγκτών, προκύπτουν μία σειρά ζητήματα που καταδεικνύουν ότι ο στόλος των λεωφορείων ήταν αντικείμενο μιας ιδιότυπης διαχείρισης, η οποία έχει δημιουργήσει σοβαρά ερωτηματικά σε σχέση με την ανάγκη διαφανούς αξιοποίησης των παγίων στοιχείων του οργανισμού'', δήλωσε ο κ.Παππάς. 

Συγκεκριμένα αναφέρθηκε στα ευρήματα της έρευνας από τα οποία προκύπτουν σοβαρά ερωτηματικά σε σχέση με την ανάγκη διαφανούς αξιοποίησης  των παγίων στοιχείων του οργανισμού.Σύμφωνα με τα στοιχεία που παρουσιάστηκαν, στο διάστημα από 25/7/2017 έως 31/1/2018 έχουν χαθεί 47.446 μέρες κυκλοφορίας των λεωφορείων. Στην περίοδο 2000-2016 εκποιήθηκαν – αποσύρθηκαν από τον Ο.Α.Σ.Θ. 399 λεωφορεία εκ των οποίων το μεγαλύτερο μέρος (80%) ήταν ηλικίας 12 ετών. Τα λεωφορεία αυτά είχαν κόστος αγοράς 42.282.307,52 ευρώ και εκποιήθηκαν έναντι ποσού 860.081,58 ευρώ!Ο πρόεδρος του ΟΑΣΘ αναφέρθηκε στην απώλεια εσόδων που είχε ο Οργανισμός λόγω των επιλογών της προηγούμενης διοίκησης. Όπως ανέφερε χαρακτηριστικά: «Αν είχε  αξιοποιηθεί ο στόλος θα κόστιζε 6 εκατ. ευρώ και θα πρόσφερε συνολικά πάνω από 360.000 μέρες εργασίας. Αν υπολογίσουμε ότι το κάθε λεωφορείο προσφέρει έσοδο 500-600 ευρώ ημερησίως, αυτό σημαίνει ότι θα μπορούσαν να αποφέρουν στην τριετία 180-220 εκατ. ευρώ. Αντί αυτής της επιλογής επελέγη η εκποίηση».

Ακόμη αναφέρθηκε στα ευρήματα της έρευνας των ορκωτών ελεγκτών και τα πολλά ερωτηματικά που σχετίζονται με την επιλογή της εκποίησης των λεωφορείων και όχι  της ανάταξής τους. Όπως εξήγησε τα χρήματα που εισπράχτηκαν από αυτή την εκποίηση δεν καταχωρήθηκαν ως έσοδο. Το ίδιο συνέβη με άλλες δύο εγγυητικές επιστολές που κατέπεσαν από την σύμβαση με την ΕΛΒΟ. Όπως τόνισε «αυτό πρακτικά σημαίνει ότι έπρεπε να μειωθεί η επιδότηση εκ μέρους του Δημοσίου κατά το ποσόν των 2.171.201,58 ευρώ». Αναφερόμενος στην προηγούμενη διοίκηση έκανε λόγο για «επιλεκτική συγγένεια με συγκεκριμένα πολιτικά πρόσωπα» παρουσιάζοντας μάλιστα συγκεκριμένο έγγραφο με το οποίο οι διοικήσεις των σωματείων των πρώην μετόχων καλούσαν τα μέλη τους να στηρίξουν με την ψήφο τους τον βουλευτή της ΝΔ Δημήτρη Σταμάτη. Αξίζει να σημειωθεί ότι ο κ. Σταμάτης είχε διατελέσει και γενικός γραμματέας του Υπουργείου Μεταφορών και σύμφωνα με τους πρώην μετόχους στο τέλος του 2007 «είχε τεράστια συμβολή στην υπογραφή της παράτασης της Οικονομικής Συμφωνίας μεταξύ του ΟΑΣΘ και του Ελληνικού Δημοσίου».

Πρόκειται «για την οικονομική συμφωνία της κυβέρνησης με τον ΟΑΣΘ, σύμφωνα με τον οποία για πρώτη φορά δεν υπήρχε ημερομηνία λήξης αλλά ορίζονταν ως λήξη το όριο των δύο χρόνων μετά την ολοκλήρωση των έργων του μετρό με τις πιθανές τροποποιήσεις του» όπως εξήγησε ο κ. Παππάς. Σύμφωνα με τον κ. Παππάς «ο συγκεκριμένος νόμος αποτελούσε ένα ακόμη σκάνδαλο που αφενός διαιώνιζε όλη την αμαρτωλή κατάσταση στον Ο.Α.Σ.Θ. και επιπλέον συνέβαλε στο να διακοπούν κατά εκείνο το χρονικό διάστημα οι εργασίες του Μετρό».

Τέλος ο πρόεδρος του ΟΑΣΘ αναφέρθηκε στη συνεργασία που έχει αναπτυχθεί με την ΕΛΒΟ και τόνισε την ανάγκη αξιοποίησης της συγκεκριμένης παραγωγικής δομής η οποία όπως είπε «θα τονώσει την οικονομία της περιφέρειας».Μέχρι σήμερα από την ΕΛΒΟ έχουν «αναταχθεί» και παραδόθηκαν 24 λεωφορεία στον ΟΑΣΘ, άλλα τόσα βρίσκονται στη διαδικασία επισκευής και 20 οχήματα βρίσκονται σε συνεργεία εξωτερικών συνεργατών για επιδιόρθωση βλαβών, οι οποίες δεν είναι τεχνικά εφικτό να αντιμετωπιστούν από το προσωπικό και τα μέσα που διαθέτει ο Οργανισμός.«Για την απάντηση στα παραπάνω ερωτήματα θα δοθεί ο λόγος σε αρμοδιότερα όργανα του κράτους» είπε χαρακτηριστικά ο κ. Παππάς ολοκληρώνοντας τις δηλώσεις του.

 

 

Η Ιστοσελίδα χρησιμοποιεί cookies προκειμένου να μπορούμε να σας προσφέρουμε την καλύτερη δυνατή εμπειρία.