Ο Γιάννης Μυλόπουλος στο Seleo: Καμία καθυστέρηση στο Μετρό Θεσσαλονίκης - Επανέρχεται σύντομα η κανονική μορφή Εγνατίας και Μοναστηρίου

Ο Γιάννης Μυλόπουλος στο Seleo: Καμία καθυστέρηση στο Μετρό Θεσσαλονίκης - Επανέρχεται σύντομα η κανονική μορφή Εγνατίας και Μοναστηρίου

Ο πρόεδρος της Αττικό Μετρό, μιλάει στο Seleo σε μια συνέντευξη εφ’ όλης της ύλης. Δεν κρύβει τι είναι αυτό που τον έχει κουράσει περισσότερο μέχρι στιγμής, δίνει συγκεκριμένες απαντήσεις για τον σταθμό Βενιζέλου και όσα ακούστηκαν, ενώ μας ενημερώνει ότι σύντομα θα φύγουν οι λαμαρίνες και θα επανέλθει η κανονική μορφή του δρόμου σε Εγνατία και Μοναστηρίου.

 Στον Θεολόγο Ηλιού

Για πολλά χρόνια η Εγνατία στο ύψος του ΑΠΘ, είχε «παραμορφωθεί» λόγω των εργασιών του Μετρό Θεσσαλονίκης. Σίγουρα, υπάρχουν πολλοί νέοι φοιτητές, που δεν έχουν δει ποτέ την Εγνατία στην κανονική της μορφή, στο ύψος του σταθμού «Συντριβάνι», που είναι υπό κατασκευή. Ενώ για αρκετά χρόνια, ξενοδοχειακές επιχειρήσεις στην οδό Μοναστηρίου ήταν «εγκλωβισμένες» πίσω από τις λαμαρίνες. Σύμφωνα με τον πρόεδρος της Αττικό Μετρό Γιάννη Μυλόπουλο, η Εγνατία και η Μοναστήριου μέσα στις επόμενες εβδομάδες, θα επανέλθουν στην κανονική τους μορφή. Ήταν στόχος, εξ αρχής, του Γιάννη Μυλόπουλου, μέσα στο καλοκαίρι του 2017 να απομακρυνθούν οι λαμαρίνες από την πόλη.

«Οι λαμαρίνες είχαμε πει θα φύγουν από τους σταθμούς που κατασκευάζονταν και ολοκληρώθηκαν και αυτό βλέπετε ότι έγινε. Παραδώσαμε τον σταθμό Ανάληψη και επανήλθε ο δρόμος που ήταν κλειστός επί 9 χρόνια, ανοίξαμε την Μοναστηρίου, ανοίξαμε την Κ. Καραμανλή στο ύψος της Παπάφη και εντός του επόμενου χρονικού διαστήματος, ετοιμαζόμαστε να επαναφέρουμε την Εγνατία μπροστά από το Συντριβάνι και στην Μοναστηρίου, θα επανέλθει ο δρόμος μπροστά από τα ξενοδοχεία, μέσα σε λίγες εβδομάδες» δηλώνει ο Γιάννης Μυλόπουλος στο Seleo. 

Ωστόσο, ο  κ. Μυλόπουλος, εξηγεί τον λόγο που λαμαρίνες θα συνεχίσουν να υπάρχουν σε συγκεκριμένα σημεία του κέντρου:

«Το έργο της Θεσσαλονίκης έχει δυο φάσεις. Η μια φάση είναι οι σταθμοί  που δεν είχαν αρχαιολογικά ευρήματα και οι οποίοι προχώρησαν και τα είχαμε παραλάβει σε στάδιο ολοκλήρωσης 38%. Η δεύτερη φάση είναι οι σταθμοί που είχαν ευρήματα και τους παραλάβαμε σε στάδιο ολοκλήρωσης 0%, όπως ο σταθμός Βενιζέλου και ο σταθμός Αγίας Σοφίας. Καταλαβαίνετε ότι έχουμε δυο ταχύτητες στο έργο. Οι δυο σταθμοί έχουν μείνει πολύ πίσω και θα παραδοθούν σε δεύτερο χρόνο, όχι το 2020, όπως οι υπόλοιποι. Άρα καταλαβαίνετε, πως στους σταθμούς αυτούς οι λαμαρίνες θα απομακρυνθούν, όταν ολοκληρωθούν».

Τι πραγματικά γίνεται με τον σταθμό Βενιζέλου: Υπάρχουν αλλαγές αλλά όχι καθυστερήσεις

Τις τελευταίες ημέρες, ο σταθμός Βενιζέλου του Μετρό Θεσσαλονίκης επανήλθε στο επίκεντρο, με πληροφορίες που ανέφεραν ότι υπάρχει η σκέψη ακόμα και να μην κατασκευαστεί. Ο πρόεδρος της Αττικό Μετρό, Γιάννης Μυλόπουλος ξεκαθαρίζει πως δεν υπάρχει καμιά καθυστέρηση και χαρακτηρίζει «αστεία» τα όσα ακούστηκαν ξανά για τον σταθμό Βενιζέλου.

 

«Συνήθως αποφεύγω να σχολιάζω. Επεμβαίνω και διαψεύδω μόνο όταν καταλαβαίνω ότι κάποιος ψεύδεται ασύστολα και λέει αναλήθειες. Ακούμε διάφορα, από το ότι θα καθυστερήσει το έργο, μέχρι ότι αποφασίσαμε ότι δεν θα γίνει ο σταθμός Βενιζέλου. Όλα αυτά τα ψεύδη αναπαράγονται. Δεν υπήρχε ποτέ η σκέψη να μην γίνει ο σταθμός Βενιζέλου. Αυτά τα πράγματα είναι αστεία. Όταν  ο σταθμός Βενιζέλου κατασκευάζεται νυχθημερόν και δουλεύουμε ακόμα και Σαββατοκύριακα, όταν μένει το κέντρο χωρίς νερό, λόγω της κατασκευής του σταθμού, να βγαίνει κάποιος και να λέει ότι δεν θα γίνει ο σταθμός Βενιζέλου, είναι σαν να είναι ημέρα και να μας λένε ότι ο ήλιος δεν λάμπει, και έχουμε νύχτα» αναφέρει ο Γιάννης Μυλόπουλος.

Ο πρόεδρος της Αττικό Μετρό αναλύει την φάση που βρίσκεται ο σταθμός Βενιζέλου: «Είμαστε σε μια φάση που είναι απολύτως σύμφωνη με το χρονοδιάγραμμα. Τώρα κάνουμε τις λεγόμενες πρόδρομες εργασίες. Όταν ολοκληρωθεί η μετακίνηση των δικτύων Κοινής Ωφέλειας και οι αρχαιολογικές εργασίες στο νότια τμήμα,  θα κατασκευαστεί η πλάκα οροφής του σταθμού, να κλείσει ο σταθμός και να αρχίζουμε να κατεβαίνουνε προς την αποβάθρα. Οι εργασίες θα διαρκέσουν άλλα τέσσερα χρόνια από σήμερα». 

Τονίζει πως υπάρχουν καθημερινές αλλαγές στις εργασίες, χωρίς αυτό όμως να επηρεάζει το κύριο χρονοδιάγραμμα. «Έχουμε καθημερινά επιμέρους αλλαγές στην ροή των εργασιών, δηλαδή μια εργασία που ήταν να γίνει τώρα, θα γίνει τον Σεπτέμβριο και μια που ήταν να γίνει το Σεπτέμβριο, θα γίνει τώρα, για διάφορους τεχνικούς και άλλους λόγους. Αυτές οι αλλαγές όμως δεν επηρεάζουν το κύριο χρονοδιάγραμμα που είναι αυτό που ορίζει την χρονική παράδοση του έργου. Βλέπω ότι κάποιοι λένε ότι επειδή δεν έκλεισε η Βενιζέλου, ότι έχουμε καθυστέρηση. Δεν είναι έτσι, είναι εσωτερικές αλλαγές που δεν επηρεάζουν το χρονοδιάγραμμα. Δεν υπάρχει καμία αιτία που μπορεί να προκαλέσει καθυστέρηση» δηλώνει ο Γιάννης Μυλόπουλος.

Την λύση για τον σταθμό Βενιζέλου, ο ίδιος την είχε προτείνει εξ αρχής ως Πρύτανης, αλλά «κάποιοι έκαναν πως δεν άκουγαν» αναφέρει. «Εγώ ως Πρύτανης, είχα υποβάλει τρεις εναλλακτικές προτάσεις, οι οποίες στηρίζονται ακριβώς σε αυτό που κάνουμε σήμερα. Να παραμείνουν τα αρχαία στα 7,5 μέτρα κάτω από το έδαφος και να σκαφτεί υπόγεια ένας σταθμός με την μέθοδο ΝΑΤΜ. Την λύση εμείς αυτή την είχαμε προτείνει, αλλά έκαναν πως δεν την άκουγαν. Ο τότε γενικός γραμματέας και λαλίστατος σήμερα, κ. Σιμόπουλος, δεν σήκωνε τα τηλέφωνα και έκανε πως δεν άκουγε την λύση που προτείναμε, γιατί είχαν κολλήσει εμμονικά πως τα αρχαία πρέπει να μετακινηθούν».

«Είναι ψυχοφθόρο να λες συνέχεια ότι δεν είσαι ελέφαντας»

Ο πρόεδρος της Αττικό Μετρό, δεν διστάζει να δείξει την ενόχληση του αλλά και την κούραση που του δημιουργεί, να διαψεύδει συνεχώς πράγματα που ακούγονται για το Μετρό της Θεσσαλονίκης. Όπως αναφέρει στο Seleo, είναι το μόνο που τον έχει κουράσει μέχρι στιγμής στην θητεία του ως πρόεδρος της Αττικό Μετρό.

«Είναι ψυχοφθόρο να λες συνέχεια ότι δεν είσαι ελέφαντας και αυτοί να επιμένουν. Τρεις φορές την εβδομάδα θα πρέπει να βγαίνω και να λέω ότι τα έργα της Βενιζέλου συνεχίζονται, ότι τα έργα του Μετρό δεν κατέστρεψαν την Θεσσαλονίκη, καθώς γίνονται για να την κάνουν καλύτερη... Είναι κουραστικό, αλλά νομίζω τα έργα είναι η καλύτερη απάντηση και θέλω να δω όταν τελειώσει το έργο τι θα λένε όλοι αυτοί» σχολιάζει ο Γιάννης Μυλόπουλος και γίνεται ακόμα πιο συγκεκριμένος λέγοντας: «Το ψυχοφθόρο είναι να απαντάς σε τελείως αντίθετα επιχειρήματα, που προέρχονται από τους ίδιους κύκλους και έχουν ως στόχο να φθείρουν το γεγονός ότι έγινε τώρα και όχι στην δική τους εποχή. Αν δείτε την πολιτική προέλευση αυτών που κινδυνολογούν, θα καταλάβετε γιατί τα λένε αυτά. Είναι όλοι αυτοί που ευθύνονται πολιτικά που το έργο έπεσε στα βράχια και τώρα προσπαθούν να αποτινάξουν την μεγάλη ευθύνη ή προσπαθούν να αποδείξουν ότι δεν θα γίνει το έργο».

Να αφήσουν το Μετρό της Θεσσαλονίκης εκτός της φαρέτρας της πολιτικής αντιπολίτευσης, προτείνει ο κ. Μυλόπουλος, καθώς «είναι ένα μεγάλο έργο που αφορά τον κάθε Θεσσαλονικέα».

«Ακόμα και από την ΝΟΔΕ Θεσσαλονίκης» λέει ο Γιάννης Μυλόπουλος «κάνουν δηλώσεις που τους εκθέτουν πολιτικά. Εγώ στη θέση τους, θα ήμουν πολύ πιο ευπρεπής και θα έλεγα πολύ λιγότερα πράγματα. Τους έτυχε να σταματήσει το έργο στα χέρια τους. Δεν χρειάζεται όμως, να επαναφέρουν συνέχεια το θέμα και να υπενθυμίζουν ότι αυτοί είναι που σταμάτησαν το έργο. Εγώ θα τους συνιστούσα να αφήσουν το Μετρό στην άκρη της αντιπολιτευτικής τους φαρέτρα. Το Μετρό είναι ένα μεγάλο έργο που αφορά τον κάθε Θεσσαλονικέα, είτε είναι ΠΑΣΟΚ, είτε ΝΔ, είτε ΣΥΡΙΖΑ, είτε οτιδήποτε. Το Μετρό είναι ένα έργο που θα σώσει την πόλη και τις ζωές μας και θα χαρούν τα παιδιά και τα παιδιά των παιδιών μας. Δεν πρέπει να πολιτικοποιείται, δεν πρέπει να χρησιμοποιείται για πολιτική προπαγάνδα και οπωσδήποτε δεν πρέπει να χρησιμοποιείται για προσωπική προβολή. Αρκετές καριέρες χτίστηκαν ή καταστράφηκαν εξαιτίας του Μετρό. Εγώ σήμερα είμαι εδώ ως Θεσσαλονικέας, για να διασφαλίσω ότι το έργο θα τελειώσει» τονίζει.

 «Χωρίς ευρωπαϊκή χρηματοδότηση, δεν θα μπορούν να γίνουν οι επεκτάσεις του Μετρό»

Οι διεργασίες για την επέκταση του Μετρό στα δυτικά έχουν ήδη ξεκινήσει και υπάρχει ο χάρτης με την διαδρομή και τους σταθμούς που θα γίνουν. Πρόσφατα, ο συντονιστής του Διαδρόμου Ανατολή/ Ανατολική Μεσόγειος των Διευρωπαϊκών Δικτύων Μεταφορών της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, Μάθιου Γκρος, εξέφρασε πως μπορεί το έργο να χρηματοδοτηθεί από το επόμενο χρηματοδοτικό πλαίσιο της ΕΕ για την περίοδο 2020-2024.

XARTISMETRO

Ο πρόεδρος της Αττικό Μετρό, δηλώνει στο Seleo, πως θα τους παρουσιάσουν τις μελέτες, στις οποίες πρέπει να προκύπτει πως το έργο θα κάνει σε βάθος χρόνου, απόσβεση των χρημάτων που θα δαπανηθούν, ώστε να υπάρξει η ευρωπαϊκή χρηματοδότηση. Σε περίπτωση, όμως, που δεν υπάρχει ευρωπαϊκή χρηματοδότηση, δεν θα υπάρξει και έργο, καθώς το ελληνικό κράτος δεν μπορεί να στηρίξει οικονομικά την επέκταση του Μετρό Θεσσαλονίκης. Ωστόσο, μέχρι στιγμής όλα δείχνουν πως θα υπάρξει χρηματοδότηση και το έργο θα προχωρήσει.

«Θα υπάρξει χρηματοδότηση, δεν πρέπει να σκεπτόμαστε ότι δεν θα υπάρξει. Σε περίπτωση που δεν υπάρχει ευρωπαϊκή χρηματοδότηση δεν μπορούμε να στηρίξουμε τις επεκτάσεις του Μετρό, είναι πολύ ακριβό έργο. Η βασική γραμμή του Μετρό είναι ένα έργο που κοστίζει 1,1 δις, το έργο στην Καλαμαριά κοστίζει πάνω από μισό δις και αυτούς τους προϋπολογισμούς η Ελλάδα δεν μπορεί να τους έχει, ειδικά σε περίοδο κρίσης. Αλλά δεν χρειάζεται να είμαστε απαισιόδοξοι, καθώς ήδη έχουμε εκμαιεύσει την θετική πρόθεση, του εκπροσώπους της Γενικής Διεύθυνσης Μεταφορών της Ευρωπαϊκής Ένωσης, ότι θα χρηματοδοτηθεί, εφόσον τους παρουσιάσουμε ώριμες μελέτες. Ώριμες μελέτες σημαίνουν ότι τεχνικά θα είναι άρτιο και ότι αν γίνουν οι επεκτάσεις, το έργο θα βγάλει τα λεφτά του».

Όσο για τις διαβουλεύσεις με δημάρχους της δυτικής Θεσσαλονίκης, για την επέκταση του Μετρό, αναφέρει: «Καλέσαμε τους δημάρχους και ακούστηκαν όλες οι γνώμες και οι διεκδικήσεις. Όσα ήταν εφικτό να αντιμετωπιστούν αμέσως, όπως παρατηρήσεις που αφορούσαν στην χωροθέτηση των σταθμών, αντιμετωπίστηκαν. Τώρα, στα αιτήματα τύπου «περάστε και από το Ωραιόκαστρο, περάστε και από τα ΚΤΕΛ κλπ», είμαστε στη φάση που μας αναθέτει το Υπουργείο Υποδομών σε εμάς και στον ΟΣΕΘ, μια ολοκληρωμένη μελέτη ανάπτυξης του Μετρό, που θα αντιμετωπίσει όλα αυτά τα ζητήματα, με τρόπο τεχνικό και οικονομικό. Στα σχέδια που θα κάνουμε για την επέκταση του Μετρό στα δυτικά, πρέπει να δούμε αν θα υπάρχει οικονομικό αντίκρισμα. Υπάρχει ο κίνδυνος, από την προσπάθεια μας να καλύψουμε μεγάλες περιοχές, να κάνουμε ένα έργο τόσο ακριβό που τελικά δεν θα μπορέσει να χρηματοδοτηθεί. Πρέπει να ικανοποιήσουμε το μέγιστο των απαιτήσεων και ταυτόχρονα το έργο να μείνει ρεαλιστικό, να μπορέσει να χρηματοδοτηθεί».

«Όταν παρέλαβα το έργο…»

Ο Γιάννης Μυλόπουλος, όπως λέει δεν περίμενε ότι κάποτε θα αναλάβει την θέση του προέδρου της Αττικό Μετρό, ενώ αν του έλεγε κανείς πως θα εκτελέσει την μελέτη που είχε παρουσιάσει για τον σταθμό Βενιζέλου ως Πρύτανης του ΑΠΘ, θα έλεγε «πλάκα με κάνεις», όπως λέει χιουμοριστικά.

Δεν έχει μετανιώσει που ανέλαβε την θέση του προέδρου της Αττικό Μετρό, καθώς όπως λέει «ήταν τύχη για μένα αυτή η πρόταση, γιατί έβαλα ένα προσωπικό στοίχημα ως Θεσσαλονικιός. Ευτυχώς βρέθηκα σε μια καλή συγκυρία, καθώς η κυβέρνηση έχει βάλει στόχο την ολοκλήρωση του έργου, ο υπουργός Χρήστος Σπίρτζης, επενδύει προσωπικά στο έργο αυτό και βοηθάει όσο δεν μπορείτε να φανταστείτε, ώστε να απεμπλακούν τα πράγματα και επίσης ως διοίκηση της Αττικό Μέτρο, είμαστε μια ομάδα ανθρώπων που οι διαπνεόμαστε από τις ίδιες αξίες και τους ίδιους στόχους. Οπότε, δεν το έχω μετανιώσει καθόλου, παρόλο που είναι μια δύσκολη δουλειά».

Ο Γιάννης Μυλόπουλος, μας πήγε λίγο πίσω, στο Μάρτιο του 2016, την στιγμή που παρέλαβε το έργο, ως πρόεδρος της Αττικό Μετρό. «Ήταν όλα γκρεμισμένα» λέει, μεταφέροντας μας την εικόνα που υπήρχε στα εργοτάξια του Μετρό.

«Τα εργοτάξια ήταν έρημα. Μόνο λαμαρίνες βρήκαμε, εργάτες δεν υπήρχαν πουθενά. Ήταν ένα έργο «νεκρό». Τα προβλήματα ήταν πάρα πολλά. Υπήρχαν προβλήματα νομικά και δικαστικά, διοικητικής μορφής, τεχνικά προβλήματα και προβλήματα με τον εργολάβο που είχε εκπέσει» θυμάται και συνεχίζει τονίζοντας την δυσκολία της «επαναφοράς» του έργου:

«Όταν ένα έργο σταματάει, δεν πατάς ένα κουμπί και αρχίζει ξανά . Είχαν «γκρεμιστεί» όλα. Αρχικά είχε «γκρεμιστεί» το συμβόλαιο με τον εργολάβο και είχε κινηθεί δικαστικά, καθώς το έργο είχε σταματήσει. Τα χρήματα που ζητούσε ήταν πολλά περισσότερα, από όσο θα κόστιζε συνολικά το έργο, δηλαδή περισσότερο από 1,2 δις. Βρισκόμασταν μπροστά σε ένα πολύ δύσκολο πρόβλημα, που δεν αρκούσε μόνο η βούληση. Χρειαζόταν πολύ προσπάθεια και υποστήριξη, την οποία είχαμε από το Υπουργείο Υποδομών και τον Χρήστο Σπίρτζη. Υπήρχε η πρόθεση να πιαστεί το πρόβλημα από τα κέρατα και να λυθεί».

 «Οι Θεσσαλονικείς πρέπει να καταλάβουν ότι το ανέκδοτο, πλέον δεν είναι ανέκδοτο»

Από τις 15 έως τις 17 Ιουνίου, σταθμοί του Μετρό θα ανοίξουν για τον κόσμο και θα πραγματοποιηθούν πολλές εκδηλώσεις. (δείτε εδώ)

Συχνά, η Αττικό Μετρό διοργανώνει εκδηλώσεις σε εργοτάξια, με στόχο την εξοικείωση των Θεσσαλονικέων με το Μετρό.

«Είναι ευκαιρίες να γνωρίσει ο κόσμος το έργο. Είμαστε μόλις δυο χρόνια πριν το έργο λειτουργήσει. Οι Θεσσαλονικείς πρέπει να καταλάβουν ότι το ανέκδότο πλέον δεν είναι ανέκδοτο. Είναι μια ευκαιρία να δει ο κόσμος την δουλεία που γίνεται υπογείως. Βλέπει κάποιος έναν γερανό ή την είσοδο ενός εργοταξίου, από κάτω όμως μπορεί να υπάρχουν 150 άνθρωποι που δουλεύουν και ο κόσμος αυτό δεν μπορεί να το δει. Έτσι που και που ανοίγουμε κάποιους σταθμούς ώστε ο κόσμος να δει την πρόοδο του έργου».

Η Ιστοσελίδα χρησιμοποιεί cookies προκειμένου να μπορούμε να σας προσφέρουμε την καλύτερη δυνατή εμπειρία.