Εάν δεν φοράς ζώνη έχε τουλάχιστον ασφάλεια αυτοκινήτου

Εάν δεν φοράς ζώνη έχε τουλάχιστον ασφάλεια αυτοκινήτου

Ένα αρκετά ενδιαφέρον πρόγραμμα για τη συμπεριφορά των Ελλήνων οδηγών έχει δημιουργήσει η Διεύθυνση Τροχαίας το οποίο ονομάζεται «παράβαση της εβδομάδας» και καταγράφει στατιστικά στοιχεία σχετικά με τις παραβάσεις του Κ.Ο.Κ..

Το εκπληκτικό «αρνητικό» ρεκόρ της εβδομάδας, 3-9  Σεπτεμβρίου ήταν, 1.207 παραβάσεις σχετικά με την χρήση ζώνης σε όλη τη χώρα. Και εδώ έρχεται να κολλήσει ο τίτλος, «εάν δεν φοράς ζώνη έχε τουλάχιστον ασφάλεια αυτοκινήτου».

Μια ασφάλεια αυτοκινήτου δεν παρέχει μόνο κάλυψη από τον νόμο, αλλά προστατεύει τον οδηγό και από κινδύνους που ο ίδιος προκαλεί αρκετές φορές.

Για παράδειγμα, εάν κάποιος δεν φοράει ζώνη αυτοκινήτου σε ένα ενδεχόμενο ατύχημα είναι αρκετά πιθανό να τραυματιστεί και να πάει στο νοσοκομείο. Σε αυτή την περίπτωση, η κάλυψη προσωπικού ατυχήματος θα καλύψει ένα αρκετά μεγάλο μέρος των εξόδων, ενώ στην περίπτωση μη αναστρέψιμης βλάβης, ο οδηγός θα πάρει μια πολύ καλή αποζημίωση.

Όπως βλέπουμε, η ασφάλεια αυτοκινήτου έχει προβλέψει για κάθε πιθανό κίνδυνο. Όμως τι γίνεται στην περίπτωση που ο οδηγός χωρίς ζώνη, είχε πιει μερικά ποτά; Τότε δυστυχώς η ασφάλεια αυτοκινήτου δεν τον καλύπτει καθώς παραβίασε τους όρους της.

Ο οδηγός πρέπει να καταλάβει πως πρέπει να ακολουθεί κάποιους κανόνες καθώς ρισκάρονται πολλά περισσότερα στο δρόμο από μερικά πρόστιμα και μερικές υλικές ζημιές.

Η χρήση της ζώνης είναι απαραίτητη διότι προστατεύει εμάς τους ίδιους, αλλά και μειώνει αυτούς που προκαλούν οι άλλοι οδηγοί και μπορεί να βιώσουμε τις συνέπειες τους.

Το μεγάλο παράδοξο που έδειξαν τα δεδομένα της Τροχαίας, είναι πως πρωταθλητές στην παράβαση της ζώνης είναι οι επαρχιακές περιοχές, δηλαδή Κρήτη, Σέρρες, Ηλεία, Αχαΐα, Πιερία και Πρέβεζα, όπου το δίκτυο πολλές φορές δεν είναι αρκετά φωταγωγημένο ή έχει ζημιές και η οδήγηση εκεί είναι πιο δύσκολη, οπότε και η πιθανότητα ατυχήματος είναι αυξημένη.

Φαίνεται πως αρκετοί οδηγοί αντιλαμβάνονται τη ζώνη ως υποχρέωση προς το νόμο, όπως την ασφάλεια αυτοκινήτου και όχι ως μέτρο προστασίας και έτσι αποφεύγουν να τη φορούν εκεί που θεωρούν πως δεν θα υπάρχουν έλεγχοι. Αν και τα πρόστιμα είναι αρκετά τσουχτερά, εάν ο οδηγός δεν το δει ως κομμάτι της κουλτούρας του δεν θα αλλάξει κάτι και γι’ αυτό το λόγο η Ελλάδα έχει από τις υψηλότερες θέσεις στα ατυχήματα μέσα στην Ευρωπαϊκή Ένωση.

Η Ιστοσελίδα χρησιμοποιεί cookies προκειμένου να μπορούμε να σας προσφέρουμε την καλύτερη δυνατή εμπειρία.